فراهم شدن قابلیت های جدید در ویندوز ۱۰ برای کاربران لپتاپ

ویندوز ۱۰  جدیدترین نسخه سیستم عامل ویندوز است که بعد از نسخه ۸ سیستم عامل ویندوز که نتوانست موفقیت چندانی کسب کند به بازار ارائه شد. اما مایکروسافت در هر بار به روز رسانی سیستم عامل ویندوز ۱۰، امکانات جدیدی در اختیار کاربران قرار می دهد.

فراهم شدن قابلیت های جدید در ویندوز ۱۰ برای کاربران لپتاپ

به گزارش کلیک، مایکروسافت قابلیت های جدیدی در ویندوز ۱۰ برای کاربرانی که از این سیستم عامل روی لپ تاپ استفاده می کنند فراهم کرده است. در به روز رسانی جدید سیستم عامل ۱۰ به کاربران اجازه داده می شود که بتوانند برای Trackpad لپ تاپ، تنظیمات شخصی داشته باشند به این معنی که کاربر می تواند تعریف کند که حرکت ۳ انگشت روی Trackpad به چه معنی است. در به روز رسانی های قبلی سیستم عامل ویندوز ۱۰، مایکروسافت این امکان را به کاربران داده بود که تنظیمات شخصی خود را برای Touchpad لپ تاپ تعریف کرده و از آن استفاده کنند.

در به روز رسانی جدید برای مثال کاربر می تواند برای Trackpad تعریف نماید که با کشیدن ۳ انگشت روی Trackpad آیکون های مخفی روی دسکتاپ برای کاربر نمایش داده شود. برای برگشت به حالت اولیه نیز کاربر می تواند از حرکت بر عکس سه انگشت استفاده نماید.

تصویر داخل متن 1

علاوه بر قابلیت توضیح داده شده در بالا که مایکروسافت در به روز رسانی اخیر خود به سیستم عامل ویندوز ۱۰ افزوده است، قابلیت های دیگری نیز در اختیار کابر قرار داده شده است. این قابلیت ها بیشتر برای شخصی سازی است.

برای مثال استفاده از ۳ یا ۴ انگشت بر روی Touchpad می تواند هم برای نمایش چندگانه به کار رود و هم برای ظاهر کردن دسکتاپ همچنین استفاده از ۳ یا ۴ انگشت می تواند برای حرکت بین پنجره اپلیکیشن های باز روی دسکتاپ نیز استفاده شود. در نسخه های قبلی کاربر می توانست با فشردن دو کلید Alt+Tab به صورت همزمان این عملیات را انجام دهد.

اما در صفحه Advanced gesture configuration گزینه ای وجود دارد که می توان در آن حرکتی تعریف کرد که با استفاده از آن کاربر بتواند در صورت پخش موسیقی به تراک بعدی یا قبلی حرکت کند. به علاوه اینکه می تواند حرکتی تعریف کند که با استفاده از آن دسکتاپ مجازی بساز د و یا حذف کند. همچنین می تواند برای کشیدن پنجره باز شده به سمت لبه های صفحه نمایش، حرکت جداگانه ای تعریف نماید.

تصویر داخل متن 2

قبل از این کاربران می توانستند با استفاده از تعریف کلیدهای میانبر در صفحه کلید از این قابلیت ها استفاده نمایند. اما به نظر می رسد استفاده از Trackpad برای انجام چنین کارهایی برای کاربران ساده تر و آسان تر باشد.

نکته مهم این است که مایکروسافت هنوز در مورد تاریخ عمومی سازی چنین قابلیت هایی برای تمام کاربران صحبتی نکرده است ولی چیزی که مشخص است این قابلیت ها به صورت نسخه بتا در اختیار کاربران قرار داده می شود. به نظر می رسد در به روزرسانی جدید این سیستم عامل، مایکروسافت این قابلیت ها را به صورت عمومی در دسترس همه کاربران سیستم عامل ویندوز ۱۰ قرار دهد.

اخبار و شواهد حاکی از این موضوع است که مایکروسافت قصد دارد از نسل بعدی سیستم عامل این شرکت در کنفرانس معرفی سخت افزار در پایان ماه جاری میلادی یعنی تا اواسط آبان ماه سال جاری شمسی رو نمایی کند.

به گفته مایکروسافت این شرکت قصد دارد تا قابلیتی به نام کاهش نور آبی را به کاربران خود ادامه دهد. این قابلیت می تواند در کاهش آسیب های چشمی به کاربران و همچنین بهبود خواب آن ها کمک کند.

همچنین این شرکت در حال حاضر مشغول کار بر روی بهبود عملکرد دستیار صوتی Cortana است.

از دیگر برنامه های این شرکت ارائه اپلیکیشنی در سیستم عامل ویندوز ۱۰ است که می تواند به کاربران در مدیریت لوازم و ابزار هوشمند در خانه ها کمک کند. البته هنوز در مورد اینکه آیا این قابلیت تا ماه مارس یعنی اواسط اسفند ماه سال جاری که زمان ارائه به روز رسانی جدید است آماده خواهد بود یا نه صحبتی به میان نیامده است.

ارسال نظر