استفاده بهینه از باتری در آخرین به‌روزرسانی ویندوز ۱۰

ویندوز ۱۰،Creator، آخرین به روز رسانی ویندوز ۱۰ است که با این به روز رسانی قابلیت‌های بسیار زیادی به ویندوز ۱۰ اضافه می شود که یکی از این قابلیت ها، استفاده بهینه از باتری لپ تاپ است.

استفاده بهینه از باتری در آخرین به‌روزرسانی ویندوز ۱۰

به گزارش کلیک ، ویندوز ۱۰ Creator، آخرین به روز رسانی ویندوز ۱۰ است که سر و صدای زیادی به پا کرده است. این به روز رسانی با به روز رسانی های قبلی ویندوز تفاوت های بسیار زیادی دارد، اگر بخواهیم به یکی از این تفاوت‌ها اشاره کنیم باید به موضوع سه بعدی شدن ویندوز ۱۰ Creator بپردازیم که در این به روز رسانی بسیاری از قابلیت های سه بعدی برای این ویندوز در نظرگرفته شده است.

ویندوز ۱۰ Creator هنوز به صورت رسمی عرضه نشده است، این قابلیت که ویندوز ۱۰ Creator آن را دوباره به دنیای سیستم های کامپیوتری برگردانده است قابلیت استفاده بهینه از باتری در این ویندوز است. این قابلیت Power Throttling نام گذاری شده است. این قابلیت در نسخه های آزمایشی ویندوز ۱۰ Creator عرضه شده است ولی در آخر سال جاری به صورت رسمی با رونمایی رسمی از ویندوز ۱۰ Creator عرضه می شود.

استفاده بهینه از باتری در آخرین به‌روزرسانی ویندوز 10

در واقع نام Power Throttling یک نام موقتی برای این قابلیت است، این قابلیت می تواند باتری ۱۱ درصدی لپ تاپ شما را به راحتی ذخیره کند. براساس آخرین اظهارات Bill Karagounis، یکی از مدیران ارشد مایکروسافت، در واقع این روند به صورتی است که هنگامی که باتری شما به ۱۱ درصد می رسد سیستم از شما سؤال می پرسد که چه برنامه ای را در حال حاضر نیاز دارید، شما با انتخاب برنامه های مورد نظر در واقع به سیستم این فرمان را می دهید که برنامه های دیگر را از سیستم پردازش CPU خارج کند و فقط برنامه های انتخاب شده پردازش شوند و همین روند باعث می شود تا باتری کمتری مصرف شود.

هنگام کار با سیستم در واقع بسیاری از برنامه هایی که ما باز کرده ایم مورد استفاده ما قرار نمی گیرند و برای استفاده بهتر از باتری بهتر است آن ها بسته شوند، ولی ممکن است در حین استفاده از سیستم این موضوع ذهن ما را مشغول نکند ولی اگر در محلی باشیم که دسترسی به برق نداشته باشیم بی شک باتری لپ تاپ از هر چیزی برای ما مهم تر است، پس با این قابلیت باتری لپ تاپ تا حد بسیار زیادی بهینه استفاده می شود.

استفاده بهینه از باتری در آخرین به‌روزرسانی ویندوز 10

این قابلیت تنها به ذخیره باتری کمک نمی کند بلکه به عملکرد سریع تر درایور های شما نیز کمک می کند و باعث می شود با حذف برنامه های غیر ضروری و با تمرکز بر روی برنامه های مورد نظر، روند سریع تر انجام شود.

در عکس بالا مشاهده می کنید که کاربر به راحتی می تواند در منو گزینه های پیشنهاد شده را مشاهده کند و گزینه مورد نظر خود را انتخاب کند. کاربرانی که از آخرین نسخه های ویندوز استفاده می کنند و از نسخه های آزمایشی ویندوز ۱۰ Creator بهره می برند می توانند با استفاده منو زیر به تنظیم سیستم خود بر روی این حالت اقدام کنند:

Settings > System > Battery > Battery usage by app

باید به این موضوع نیز اشاره این به روزرسانی هنوز به صورت کامل عرضه نشده است و بدون شک قابلیت های بیشتری نیز به آن اضافه خواهد شد. یکی از مسائل مربوطه در رابطه با این به روز رسانی عرضه محدود آن بر روی سیستم هایی خاص است. به روز رسانی جدید ویندوز بر روی سیستم هایی که دارای پردازنده های اینتل Skylake و Kaby Lake هستند عرضه می شود و می توان تا این لحظه این قابلیت را ایرادی بسیار بزرگ در نظر گرفت. به احتمال بسیار زیاد در ماه های آینده قابلیت ذخیره باتری در ویندوز ۱۰ برای سایر پردازنده ها نیز فراهم خواهد شد و نسخه رسمی ویندوز ۱۰ Creator نیز عرضه خواهد شد.

ارسال نظر