نگاهی به تازه‌ترین تصاویر گوشی HTC One M10

در این مقاله قصد داریم که نگاهی به جدیدترین تصاویر نسبت داده شده به پرچمدار کمپانی اچ‌تی‌سی یعنی گوشی هوشمند HTC One M10 بیاندازیم. بخشی از این تصاویر توسط منبع @Evleaks فاش شده است.

نگاهی به تازه‌ترین تصاویر گوشی HTC One M10

همانطور که می‌دانید کمپانی تایوانی اچ‌تی‌سی بنا به دلایل خاصی پرچمدار جدید خود را در جریان کنگره جهانی موبایل 2016 یا همان رویداد MWC 2016 معرفی نکرد. اچ‌تی‌سی در سال 2015 عملکرد رضایت بخشی نداشت و میزان درآمدهای این شرکت در سال گذشته با افت چشمگیری مواجه شد. به طور کلی اچ‌تی‌سی هم اکنون در یک بحران مالی به سر می‌برد و بخش موبایل این شرکت در آستانه ورشکستگی قرار دارد. در این بین پرچمدار جدید این برند نقشی حیاتی در بقاء یا عدم بقاء آن ایفا می‌کند، از اینرو همگی ما انتظار داریم که این گوشی با قابلیت‌های خاص و جالب توجه‌ای معرفی شود.

به گزارش کلیک، احتمالا اچ‌تی‌سی طی ماه مارس یعنی ماهی که در آن هستیم به طور رسمی از پرچمدار جدیدش رونمایی خواهد کرد. هنوز به نام دقیق این محصول اشاره‌ای نشده، اما ظاهرا کد آن HTC Perfume در نظر گرفته شده است. از آنجایی که سایر پرچمداران این برند تایوانی با لقب One M خطاب می‌شدند، ما هم پرچمدار بعدی این شرکت را HTC One M10 خطاب می‌کنیم.

بنا به گزارشات به دست آمده، ظاهرا طراحی گوشی هوشمند One M10 اچ‌تی‌سی پیش از برگزاری نمایشگاه MWC 2016 در بارسلونای اسپانیا به پایان رسیده بود، اما این شرکت تایوانی تصمیم گرفت که در این رویداد از پرچمدار جدیدش رونمایی نکند. ظاهرا اچ‌تی‌سی عقیده داشته که در کنگره جهانی موبایل 2016 توجه افراد بر روی پرچمداران کمپانی دیگری همچون سامسونگ، ال‌جی و ... معطوف خواهد بود و معرفی گوشی HTC One M10 در طول این مراسم نمی‌توان بازخورد مناسبی برای اچ‌تی‌سی به همراه داشته باشد.





اما به تازگی شاهد انتشار تصاویری جدیدی از سوی منبع @Evleaks بودیم که گفته شده مربوط به گوشی هوشمند HTC One M10 هستند. در این تصاویر تفاوت‌های ظاهری چندانی مابین گوشی One M10 و One M9 مشاهده نمی‌شود و این موضوع می‌تواند تا حدی ناامیدکننده باشد. بسیاری از کارشناسان عقیده دارند که عدم استقبال کاربران از پرچمداران شرکت اچ‌تی‌سی و به ویژه گوشی هوشمند One M9 این کمپانی ارتباط مستقمیی با بهره‌مند آن از ظاهر نه چندان متفاوت نسبت به سایر پرچمداران پیشیمن برند دارد. در واقع کارشناسان عقیده دارند که وقت آن رسیده تا اچ‌تی‌سی در طراحی ظاهری پرچمدارانش تغییراتی را ایجاد کند. اما متاسفانه در تصاویر جدید ارائه شده چندان تغییرات عمده‌ای در ظاهر این گوشی قابل مشاهده نیست.

انتظار داریم که گوشی هوشمند HTC One M10 از سیستم روی چیپ (SoC) اسنپدراگون 820 کوالکام بهره‌مند شود. رم آن احتمالا 4 گیگابایتی در نظر گرفته می‌شود و سیستم عامل پیش فرض نصب و راه‌اندازی شده بر روی آن اندروید 6.0.1 مارشمالو خواهد بود. این گوشی هوشمند به احتمال زیاد از صفحه نمایشی 5.2 اینچی با وضوح تصویر 1440 در 2560 پیکسل یا اصطلاحا QHD بهره‌مند می‌شود و دوربین اصلی آن از سنسوری 12 مگاپیکسلی و نوع اولتراپیکسل (UltraPixel) تشکیل می‌شود. اچ‌تی‌سی در بخش زیرین لنز دوربین آن اسکنر اثر انگشت کاربر را تعبیه می‌کند و حافظه داخلی این محصول هم احتمالا 32 گیگابایتی و قابل ارتقاء خواهد بود.

چندی پیش شاهد انتشار تصویری بودیم که در آن از ثبت امتیازی برابر با 109336 توسط گوشی HTC One M10 در بنچمارک AnTuTu 6.0.1 خبر داده شده بود. با این وجود باید در نظر داشته باشیم که صحت هیچ یک از اطلاعات فوق هنوز به طور رسمی از سوی شرکت تایوانی اچ‌تی‌سی به تایید نرسیده است، بنابراین می‌توانیم انتظار یک سورپرایز ویژه از سوی کمپانی اچ‌تی‌سی را داشته باشیم.

منبع: phonearena

ارسال نظر