دیزایر ۸۳۰ اچ‌تی‌سی با ظاهری متفاوت معرفی می‌شود

به تازگی شاهد انتشار تصویری از گوشی هوشمند دیزایر ۸۳۰ اچ‌تی‌سی (HTC Desire 830) بودیم. در این تصویر گوشی هوشمند نامبرده شده از نظر ظاهری نسبت به سایر محصولات برند اچ‌تی‌سی کاملا متمایز است.

دیزایر ۸۳۰ اچ‌تی‌سی با ظاهری متفاوت معرفی می‌شود

کمپانی اچ‌تی‌سی به تازگی از پرچمدار سال ۲۰۱۶ خود رونمایی کرد. این گوشی هوشمند اچ‌تی‌سی ۱۰ (HTC 10) نام دارد و نقشی اساسی کسب درآمدهای آتی این شرکت ایفاء می‌کند. اما سری گوشی‌های هوشمند دیزایر (Desire) اچ‌تی‌سی هم از جمله محصولات محبوبی هستند که از سال ۲۰۱۰ تا کنون شاهد عرضه نسخه‌های متنوع آن‌ها هستیم. در واقع نسخه اصلی گوشی هوشمند اچ‌تی‌سی دیزایر در ماه مارس سال ۲۰۱۰ رونمایی شد که از اندروید ۲٫۱، رم ۵۱۲ مگابایتی و پردازنده‌ای با فرکانس کاری ۱ گیگاهرتز بهره می‌برد.

اما با پیشرفت‌هایی که در زمینه تکنولوژی و دستگاه‌های هوشمند موبایلی به وجود آمده، به تدریج سری محصولات دیزایر شرکت اچ‌تی‌سی هم بهبود عملکرد یافتند. در سال ۲۰۱۱ این شرکت تایوانی از گوشی هوشمند دیزایر اس (Desire S) پرده‌برداری کرد که یک محصول میان رده بود. در سال ۲۰۱۲ شرکت اچ‌تی‌سی تصمیم گرفت که تنوع سری محصولات دیزایر خود را افزایش دهد. بدین سبب از چند گوشی متنوع این سری از محصولاتش رونمایی کرد. در سال ۲۰۱۳ میلادی نیز همین روند ادامه یافت و به تدریج سری محصولات دیزایر اچ‌تی‌سی از متنوع‌تر شده و از نظر قابلیت‌های سخت افزاری نیز ارتقاء یافته بودند. حال که در سال ۲۰۱۶ به سر می‌بریم، تنوع سری محصولات دیزایر شرکت اچ‌تی‌سی به وضوح قابل لمس است. متاسفانه اچ‌تی‌سی در سال ۲۰۱۵ عملکرد ضعیفی داشت و میزان استقبال کاربران از محصولاتش به شدت افت کرد. این موضوع سبب شد که درآمدهای این برند تایوانی به شکل بی‌سابقه‌ای کاهش یابد و نهایتا اچ‌تی‌سی تا مرز ورشکستگی پیش برود.

در این بین اچ‌تی‌سی امیدوار است که معرفی پرچمدار جدید سال ۲۰۱۶ آن منجر به رهایی این شرکت از بحران ایجاد شده شود. اگرچه به نظر نمی‌رسد که گوشی هوشمند اچ‌تی‌سی ۱۰ بتواند تا حد زیادی توجه کاربران را جلب کرده و رقیبی جدی برای محصولاتی همچون گلکسی S7، گلکسی S7 Edge سامسونگ و یا ال‌جی جی ۵ باشد. حال به نظر می‌رسد که اچ‌تی‌سی قصد دارد یک محصول میان رده جدید را نیز روانه بازار کند تا بدین صورت پتانسیل‌ رقابتی خود را افزایش دهد. این گوشی هوشمند میان رده اچ‌تی‌سی دیزایر ۸۳۰ نام دارد.

به گزارش کلیک، ساعاتی پیش تصویری از سوی برخی منابع خبری منتشر شد که ظاهرا مربوط به گوشی هوشمند دیزایر ۸۳۰ اچ‌تی‌سی است. در این تصویر به وضوح مشخص است که این گوشی از نظر سبک طراحی و ظاهر با سایر محصولات شرکت اچ‌تی‌سی تفاوت دارد. خروجی‌های اسپیکر آن دیگر مانند گذشته طراحی نشده‌اند. با توجه به اینکه دو شیار در بخش بالا و پایین بدنه گوشی قابل مشاهده است، انتظار داریم که دستگاه به اسپیکرهای دوبل BoomSound مجهز شود. ظاهرا کمپانی اچ‌تی‌سی برای دوربین سلفی گوشی هوشمند دیزایر ۸۳۰ خود چراغ فلش LED اختصاصی را نیز در نظر گرفته است. محل قرارگیری پورت شارژر دستگاه دقیقا مشابه با محل آن در گوشی هوشمند دیزایر ۸۲۰ اتخاذ شده است.

۱

اما علاوه بر این تصویر که اطلاعات بسیار ناچیزی در رابطه با گوشی هوشمند دیزایر ۸۳۰ اچ‌تی‌سی ارائه می‌کند، شاهد انتشار برخی از مشخصات فنی این محصول نیز بودیم. بنا به گزارشات به دست آمده، احتمالا این محصول از صفحه نمایشی ۵٫۵ اینچی با وضوح تصویر ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل یا اصطلاحا فول اچ دی بهره‌مند می‌شود. رم آن ۳ گیگابایتی بوده و حافظه داخلی دستگاه ظرفیت پیش فرض ۳۲ گیگابایتی را ارائه می‌کند. هنوز مشخص نشده که این محصول به چه تراشه‌ای مجهز می‌شود، اما پیش بینی می‌کنیم که یک تراشه میان رده از سری محصولات کوالکام نظیر اسنپدراگون ۶۵۲ برای آن در نظر گرفته شود. در نهایت باید اشاره کنیم که صحت اطلاعات فوق از سوی شرکت اچ‌تی‌سی به تایید نرسیده‎‌اند و چنانچه قرار باشد این برند تایوانی از گوشی هوشمند دیزایر ۸۳۰ پرده‌برداری کند، اطلاعات بیشتری در آینده نزدیک از این محصول ارائه خواهند شد.

منبع: androidheadlines

ارسال نظر