ال جی از اولین نمایشگر 88 اینچی 8K جهان با تکنولوژی OLED رونمایی کرد

رسانه کلیک - ال جی که یکی از بازیگران اصلی در دنیای نمایشگرها محسوب می شود، پیشرفت های زیادی را در سال های اخیر تجربه کرده است. این شرکت امروز از اولین نمایشگر 88 اینچی 8K جهان با تکنولوژی OLED پرده برداشت. 

ال جی از اولین نمایشگر 88 اینچی 8K جهان با تکنولوژی OLED رونمایی کرد

با نزدیک شدن به زمان برگزاری نمایشگاه CES ، کمپانی های مختلف شروع به معرفی جدیدترین محصولات خود می‌کنند. صنعت تلویزیون هر ساله با دستگاه های بزرگ‌تر، شفاف‌تر و مجهز به رزولوشن بالاتر روبرو می‌شود. امروز شرکت ال جی اولین نمایشگر 88 اینچی 8K جهان با تکنولوژی OLED را در برابر دید عموم قرار داد.

در سال های اخیر رزولوشن 4K تبدیل به استانداردی برای نمایشگرها شده، بنابراین مشاهده تغییر رزولوشن آنها به 8K موضوع عجیبی تلقی نمی‌‌‌شود. براساس گفته الی جی، این نمایشگر رزولوشنی برابر با 7680 در 4320 پیکسل داشته که 16 برابر رزولوشن بیشتری را در مقایسه با فول اچ دی در اختیار کاربر قرار می دهد.

استفاده از تکنولوژی OLED برای این محصول مزایای زیادی به همراه دارد. همانطور که می‌دانید، این فناوری برخلاف LCD، نیازی به نور پس زمینه ندارد. این موضوع به معنای نیاز به قطعات کمتر بوده که هزینه نهایی محصول را کاهش می‌دهد، همچنین شاهد مصرف کمتر انرژی در اولین نمایشگر 88 اینچی 8K جهان با تکنولوژی OLED خواهیم بود.

In-Byung Kang، معاون اجرایی و مدیر بخش تکنولوژی ال جی دیسپلی در این زمینه می‌گوید:

توسعه اولین نمایشگر 88 اینچی 8K جهان با تکنولوژی OLED نشان دهنده شروع دوره رزولوشن 8K و همچنین پتانسیل بالای فناوری OLED است. OLED را باید آینده این صنعت دانست. ال جی به همین علت در حال افزایش سرعت خود در بخش تحقیق و توسعه بوده تا قادر به تولید محصولات مختلف با این فناوری برای بازار و مصرف کننده باشد.

ال جی این نمایشگر را در نمایشگاه CES 2018 در معرض دید عموم قرار می‌دهد. در حال حاضر این شرکت کره ای اطلاعاتی در رابطه با قیمت و همچنین زمان عرضه آن منتشر نکرده است.

ارسال نظر