ال‌جی جی 5 به پورت اتصال جادویی با کارایی‌های منحصر به فرد مجهز می‌شود

ظاهرا ال‌جی در طراحی گوشی هوشمند جی 5 (LG G5) قصد ارائه قابلیت‌ها و نوآوری‌های جدیدی را دارد. بنا به گزارشات، ال‌جی جی 5 به پورت اتصالی خاص با کارایی‌های منحصر به فرد تجهیز می‌شود که ال‌جی آن را Magic Slot نامیده است.

ال‌جی جی 5 به پورت اتصال جادویی با کارایی‌های منحصر به فرد مجهز می‌شود

طی چند وقت اخیر شایعات زیادی در رابطه با پرچمدار جدید کمپانی ال‌جی شنیدیم. ال‌جی همواره نشان داده که زمینه ایجاد نوآوری‌های خاص در محصولاتش بسیار عالی عمل می‌کند. البته شاید ال‌جی در ایجاد نوآوری در سری پرچمداران اصلی خود نسبت ضعیف‌تر عمل کرده باشد. به بیان دیگر نوآوری‌ها و قابلیت‌های جدیدی که ال‌جی طی چند وقت اخیر در سایر محصولاتش نظیر گوشی‌های هوشمند جی فلکس (LG G Flex) و وی 10 (LG V10) ارائه کرده به مراتب بیشتر و متنوع‌تر از قابلیت‌های جدیدی بوده که در پرچمداران سری جی آن مشاهده شده است. بنابراین شاید وقت آن رسیده که ال‌جی در طراحی گوشی جی 5 تغییری اساسی ایجاد کند و ظاهرا این موضوع نیست به حقیقت می‌پیوندد.

1

اگر به خاطر داشته باشید چندی پیش شاهد انتشار اخباری بودیم که از تجهیز گوشی ال‌جی جی 5 به بدنه‌ای منحصر به فرد خبر می‌داد. بدنه منحصر به فرد این محصول منجر می‌شد که کابر بتواند از بخش زیرین دستگاه باتری آن را به صورت کشویی جدا نماید. هنوز مشخص نشده که آیا گوشی هوشمند جی 5 به واقع از این قابلیت انحصاری بهره‌مند می‌شود یا خیر اما بنا به تازه‌ترین گزارشات به دست آمده، ظاهرا ال‌جی بدنه گوشی جی 5 را به یک پورت اتصال اختصاصی با کارایی‌های منحصر به فرد تجهیز می‌کند.

به گزارش کلیک، گوشی جی 5 ال‌جی از پورت اتصال منحصر به فردی بهره‌مند می‌شود که قابلیت‌های کاملا جدیدی را به این محصول اضافه می‌کند. این پورت اتصال با نام رسمی مجیک اسلات (Magic Slot) خطاب شده است. ظاهرا به موجب وجود این پورت، دستگاه می‌تواند به لوازم جانبی یا بهتر بگوییم ماژول‌های منحصر به فردی متصل شده و در شرایط مختلف کارایی‌های خاصی را برای کاربر به همراه داشته باشد. یکی از ماژول‌هایی که به تازگی تصویر مربوط به آن در منابع خبری فاش شده، ماژولی با نام اختصاصی LG Cam Plus است. ظاهرا این ماژول می‌تواند به مجیک اسلات گوشی جی 5 متصل شده و قابلیت‌های زیادی را به دستگاه اضافه کند. احتمالا یکی از قابلیت‌های این ماژول عملکردی شبیه به یک استند خواهد بود، به بیان دیگر این ماژول قابلیت این را فراهم می‌کند تا گوشی جی 5 را در مکانی خاص به صورت ایستاده قرار دهید. این ماژول اختصاصی تنها برای دوربین گوشی طراحی شده و دکمه‌هایی نظیر شاتر، زوم و فعال‌سازی فلش را به همراه دارد. همچنین گفته شده که این ماژول اختصاصی از باتری مجزا با ظرفیت 1100 میلی آمپر ساعت بهره‌مند خواهد شد که می‌تواند با اتصال به گوشی جی 5 توان شارژدهی کلی باتری دستگاه را تقویت کند.

2

اما LG Cam Plus تنها ماژولی نیست که به طور اختصاصی برای گوشی جی 5 طراحی شده و در نمایشگاه MWC 2016 از آن رونمایی می‌شود. بنا به گزارشات به دست آمده، ماژول دیگری نیز برای این گوشی طراحی می‌شود که LG Hi-Fi Plus نام دارد. با اتصال این ماژول به مجیک اسلات یا پورت اتصال جادویی گوشی جی‌ 5 قدرت پخش صوتی دستگاه افزایش می‌یابد. به بیان دیگر LG Hi-Fi Plus یک ماژول تقویت کننده صوتی به همراه باندها و اسپیکرهای کوچک و قدرتمندی که می‌توان از آن به منظور تقویت کیفیت پخش صوتی گوشی جی 5 استفاده کرد.

در حال حاضر تنها اطلاعات و جزئیات مربوط به این دو ماژول از سوی برخی منابع خبری منتشر شده است. هنوز مشخص نیست که مجیک اسلات یا پورت جادویی گوشی جی 5 دقیقا چه کارایی‌های دیگری را به همراه خواهد داشت. پیش بینی می‌کنیم که ال‌جی ماژول‌های متنوعی را برای گوشی جی 5 خود عرضه کند. شاید یکی دیگر از ماژول‌هایی که برای این محصول در نظر گرفته می‌شود یک باتری کاملا اختصاصی باشد. با توجه به تصاویری که از این گوشی و اتصال ماژول LG Cam Plus به پنل پشتی آن منتشر شده، کاملا مشخص است که این ماژول‌ها کاملا به بدنه دستگاه می‌چسبد و به نوعی در حین استفاده مزاحمتی برای کاربر ایجاد نمی‌کنند. شاید جالب باشد که نگاهی به جدیدترین تصویر غیر رسمی منتشر شده از پنل جلویی گوشی جی 5 نیز بیاندازید. در این تصویر طراحی ظریف این گوشی به وضوح قابل مشاهده است. همانطور که می‌بینید صفحه نمایش دستگاه تقریبا به شکل بدون حاشیه یا اصطلاحا Bezel-less طراحی شده و بخش عمده‌ای از پنل جلویی دستگاه توسط نمایشگر آن پوشانده شده است. دکمه فیزیکی Volume یا افزایش و کاهش صدا نیز در لبه سمت چپ بدنه این گوشی قابل مشاهده است.

3

بنابراین همانطور که اشاره کردیم ظاهرا گوشی هوشمند ال‌جی جی 5 از یک پورت اتصال منحصر به فرد بهره‌مند می‌شود که مجی اسلات یا پورت جادویی نام دارد. این پورت جادویی امکان بهره‌مند شدن گوشی از ماژول‌های مختلف با کارایی‌های منحصر به فرد ر فراهم می‌آورد. این موضوع بدون تردید برای گوشی جی 5 یک ویژگی منحصر به فرد محسوب می‌شود. ال‌جی در روز بیست و یکم ماه فوریه یا دوم اسفند ماه به طور رسمی کنفرانس مطبوعاتی نمایشگاه MWC 2016 خود را برگزار می‌کند و در طل این رویداد از پرچمدار جدیدش رونمایی خواهد کرد.

طبق شایعات پیشین منتشر شده، انتظار داریم که گوشی هوشمند ال‌جی جی 5 از صفحه نمایشی 5.6 اینچی با وضوح تصویر 1440 در 2560 پیکسل یا اصطلاحا QHD بهره‌مند شود. سیستم روی چیپ (SoC) به کار گرفته شده در آن احتمالا اسنپدراگون 820 کوالکام بوده و رم دستگاه 4 گیگابایتی در نظر گرفته می‌شود. این گوشی هوشمند به احتمال زیاد قابلیت پشتیبانی از حافظه جانبی را دارد و دوربین اصلی و سلفی آن به ترتیب از سنسورهایی 20 و 8 مگاپیکسلی تشکیل می‌شود. هنوز مشخص نشده که ظرفیت باتری این گوشی چه میزان خواهد بود اما طبق شایعات، باتری این گوشی قابلیت جداسازی خواهد داشت و از تکنولوزی شارژ سریع نیز پشتیبانی به عمل می‌آورد. بدون تردید سیستم عامل پیش فرض نصب و راه‌اندازی شده بر روی این دستگاه هم اندروید 6.0 مارشمالو خواهد بود.

منبع: androidauthority

ارسال نظر