مشخصات ال جی G5 به طور رسمی منتشر شد

بالاخره مشخصات ال جی G5 منتشر شد. گویا این مشخصات، مخصوصا ظاهر آن قدر جذاب بوده است که توجه اکثر کاربران را به خود جلب کرده است!

مشخصات ال جی G5 به طور رسمی منتشر شد

به گزارش کلیک، سال 2015 برای تولید کنندگان تلفن‌ های هوشمند خوش یمن نبود. در این سال تلفن های هوشمند از لحاظ فناوری به اوج خود رسیدند، اما قیمت آن‌ ها کاهش یافت. در بازار موبایل گوشی هایی پیدا می‌ شدند که تنها 150 دلار قیمت داشتند و خوب هم به نظر می‌ رسیدند. حالا در طول برگزاری کنفرانس جهانی موبایل امسال، فناوری های جدیدی ظهور کرده اند که مقایسه آن ها با گذشته واقعا امکان پذیر نیست!

در این جا قصد داریم به معرفی ال جی جی 5، پرچمدار ال جی در MWC 2016 بپردازیم. این گوشی گام بزرگی در راستای موفقیت گوشی های اندرویدی سری G ال جی است.

  • طراحی

1455766783_61176108-lg-g5

جی 5 طراحی متفاوتی نسبت به اعضای پیشین خانواده خود دارد و با بدنه پلاستیکی خداحافظی کرده است. طراحی بدنه این گوشی نوعی طراحی نوین است، یعنی ترکیبی از فلز و شیشه است که سادگی در آن به وضوح دیده می‌شود. بدنه این گوشی به طرز خلاقانه ای طراحی شده است و متشکل از اجزای مجزا است؛ قوی‌ تر از بدنه‌ های پلاستیکی قدیمی است، لبه های گرد چشم هر بیننده ای را به خود خیره می کنند، شیشه استفاده شده در بدنه خمیده است و هر فردی که این گوشی را در دست بگیرد، احساس خوشایندی نسبت به آن خواهد داشت. دکمه پاور هنوز در پشت گوشی قرار دارد و حسگر اثر انگشت را در خود جای داده است؛ در حالی که دکمه های کم و زیاد کردن صدا در قسمت چپ این گوشی قرار دارد. در ضمن استفاده از این گوشی به عنوان کنترل از راه دور هم امکان پذیر است. همچنین در این گوشی از فناوری طراحی میکرو برای پوشاندن شکاف آنتن و بکار گیری آلومینیوم مقاوم با رنگ‌ های متنوع نقره‌ای، خاکستری، صورتی و طلایی استفاده شده است.

بدنه این گوشی از متصل کردن اجزای مجزا به یکدیگر تشکیل شده است ؛ که یکی از نقاط قوت بسیار خوب این گوشی است، زیرا همان طور که می‌دانید مشتریان گوشی ها اندرویدی دوست دارند هم باتری گوشی جدا شود و هم حافظه داخلی گوشی قابل ارتقا باشد. این موضوع که سامسونگ در گوشی‌های گلکسی اس 7 و اس 7 اج دوباره استفاده از کارت حافظه را امکان پذیر است، خود بحث دیگری است؛ جی 5 به نظر مشتریان اهمیت داده است و هم قابلیت استفاده از کارت حافظه را در خود جای داده است و هم می توان باتری آن را جدا کرد. در پایین این گوشی یک محفظه کشویی تعبیه شده است که باتری 2800 میلی آمپری در آن قرار داده شده است و شکاف کارت حافظه هم در کنار آن دیده می‌شود. طراحی جدید این گوشی تنها به منظور جدا کردن باتری نیست؛ این طراحی موجب شده است که لوازم جانبی دیگر ال جی هم بتوانند به این گوشی متصل شوند. به عنوان مثال با استفاده از گیره دوربین هم می‌توانیم دوربین را کنترل کنیم و هم می‌توانم مدت زمان استفاده از باتری را افزایش دهیم.

360vr-21

friends-21

  • نمایشگر

نمایشگر این گوشی دارای وضوح چهار برابر اچ دی یا همان Quad-HD است و قطر آن 5.3 اینچ می‌باشد که کوچک‌ تر از نمایش‌گر 5.5 اینچی جی 4 و جی 3 است؛ ال جی دوباره از پانل IPS-LCD استفاده کرده است. قابلیت جالبی در نمایشگر این گوشی دیده می‌شود؛ اطلاعاتی مانند تاریخ، ساعت، ایمیل های بی پاسخ، تماس‌ های بی پاسخ، پیام ها و اخطارها همیشه بر روی صفحه نمایش گوشی نمایش دیده می شوند و لازم نیست برای هر بار دیدن آنها گوشی خود را از حالت استندبای خارج کنید؛ زیرا طبق تحقیقات ال جی، هر فرد برای دیدن این اطلاعات روزانه 150 بار قفل گوشی خود را باز می‌کند؛ این قابلیت باعث شده است هم عمر باتری افزایش یابد و هم کارایی گوشی بیشتر شود. این ویژگی در هر ساعت تنها 0.8 از باتری را به خود اختصاص دهد. این رابط کاری از صفحه نمایش گوشی ال جی جی وی 10 اقتباس شده است

علاوه بر آن ال جی برای مشاهده بهتر صفحه نمایش در شب از حالت شب هم در این نمایشگر استفاده کرده است که باعث می شود به صورت خودکار نور را تنظیم کند و با شرایط محیط مطابقت پیدا کند؛ همچنین این نمایشگر دارای بیش ترین میزان نور است و در زیر تابش شدید آفتاب به راحتی می‌توان از آن استفاده کرد

  • رابط کاربری و قابلیت‌ها

اندورید جی 5 گل ختمی نسخه مارشمالو 6.0.1 است که رابط کاربری مختص ال جی هم به آن اضافه شده است و از نظر بصری از همان پوسته رنگارنگ جی 4 و جی 3 استفاده کرده است؛ ال جی در این مدل کشوی اپلیکشن‌ ها را حذف کرده است و با تقلید از رویکرد اپل همه اپلکیشن‌ها را در صفحه اصلی قرار داده است؛ ظاهرا ال جی به خاطر راحت پیدا کردن نرم افزارها و خلاص شدن از سردرگمی‌ های ناشی از پاک کردن و حذف برنامه‌ ها این تصمیم را اتخاذ کرده است.

  • سخت افزار

ال جی هم مثل بسیاری از پرچم دارانا ندرویدی دیگر که در MWC امسال معرفی شدند، به جدیدترین و بهترین پردازنده شرکت کوالکام یعنی اسنپ دراگون 820 با CPU چهار هسته ای سفارشی 64 بیتی، پردازنده گرافیکی ادرنو 530، رم 4 گیگابایتی LPDDR4 و 32 گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده است. و اگر بخواهیم SD 820 را با نسل قبلی پردازنده های اسنپ دراگون مقایسه کنیم، این پردازنده از پیشرفته‌ ترین معماری سی پی یو برخوردار است و سرعت و قدرت آن دو برابر پردازنده‌های پیشین است. عملکرد پردازنده گرافیکی نسبت به نسل پیشین 40 درصد افزایش داشته است و کارایی آن هم از لحاظ مصرف انرژی 40 درصد پیشرفت داشته است .

علاوه بر آن که افزایش سرعت کاملا در این مدل محسوس است. جی 5 از تراشه‌ای بهره می‌برد که به کمک آن می‌تواند به راحتی از عهده محاسبات سنگین و پیچیده وسایل و برنامه های واقعیت مجازی برآید. یکی از لوازم جانبی ال جی هدست واقعیت مجازی است که از طریق پرت نوع سی USB به گوشی متصل می‌شود. علاوه بر آن اسنپ دراگون 820 از فناوری شارژ سریع 3.0 استفاده می‌کند و سرعت شارژ را تا 27 درصد و کارایی آن را تا 45 درصد افزایش می‌دهد.

علاوه بر آن ال جی جی 5 مجهز به یک کدک aptX اچ دی است که از صدای 24 بیتی از طریق بلوتوث پشتیبانی می‌کند و صدایی واضح و قوی را از طریق ارتباطات بی سیم به کاربر انتقال می‌دهد که این موضوع دوست داران موسیقی را خوشحال خواهد کرد.

  • دوربین

lg-g5-camera

دو دوربین در این گوشی تعبیه شده است؛ یک دوربین 16 مگاپیکسلی و یک دوربین 8 مگاپیکسلی. دوربین 16 مگاپیکسلی از یک لنز استاندارد 78 درجه استفاده می‌کند و دوربین 8 مگاپیکسلی به لنز عریض 135 درجه مجهز است و زاویه دیدی را ارائه می‌دهد که تقربیا 1.7 برابر بیشتر از زاویه دید دوربین های گوشی های هوشمند موجود است و 15 درجه بیشتر از زاویه دید چشم انسان است؛ این دوربین به کاربران این امکان را می‌دهد که بدون افزایش فاصله خود، از چشم اندازهای وسیع‌تر، ساختمان‌ های بلندتر و تعداد بیشتری از افراد عکس بگیرند.

علاوه بر آن ال جی در این دوربین از مجموعه جذابی از جلوه‌ها استفاده کرده است، که تصاویر بیرون زده که حالت 3 بعدی دارند، افکت فیلم و عکس خودکار و عکس‌های بیرون زده که برای ایجاد یک عکس در قاب با عکس هایی گرفته شده با لنز عرض استاندارد ترکیب می شوند، از جمله این جلوه‌ ها هستند. افکت فیلم می‌تواند از 9 شبیه ساز متفاوت فیلم برای عکس استفاده کند. عکس خودکار یک تجربه کاری مربوط به دوربین است که وقتی صورت را تشخیص می دهد، به صورت خودکار عکس سلفی می‌گیرد. دوربین جلو نیز 8 مگاپیکسل است.

قیمت و تاریخ عرضه

ال جی هنوز تاریخ دقیق عرضه این گوشی را مشخص نکرده است. ولی احتمالا دارای قیمتی در حدود 650 تا 700 دلار است و به زودی در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

علاوه بر آن در مورد قیمت آن بحث خاصی وجود ندارد. بیشتر کنجکاو هستیم که بدانیم مشتریان نسبت به این گوشی شگفت انگیز چه حسی دارند. ال جی تنها یک گوشی نمی فروشد و لوازم جانبی متنوع دیگری هم همراه با آن عرضه می‌کند. این لوازم جانبی تنها یک انتخاب نیستند؛ آن‌ها می‌توانند قابلیت‌های این گوشی دوست داشتنی را به شما نشان دهند.

منبع: phonearena

ارسال نظر