ال جی و اسپرینت سال آینده یک گوشی 5G معرفی می‌کنند!

رسانه کلیک - تازه ترین گزارش ها نشان می دهد شرکت های ال جی و اسپرینت برای عرضه یک گوشی 5G در بازار ایالات متحده با هم وارد همکاری شده‌اند.

ال جی و اسپرینت سال آینده یک گوشی 5G معرفی می‌کنند!

شبکه 5G نسل پنجم شبکه های ارتباطی است که هم اکنون شرکت های بزرگ متعددی در تلاش هستند تا آن را پیاده‌سازی کرده و امکان سرویس دهی این سیستم را میسر سازند. چندی پیش گفته شد که شرکت ورایزون در این زمینه توانسته به پیشرفت های بسیار عالی دست پیدا کند و احتمالا هم در سال 2019 سرویس 5G را برای استفاده در گوشی های هوشمند منتشر می‌کند ( شبکه 5G ورایزون سال 2019 برای گوشی ها عرضه می‌شود ).

علاوه بر شرکت های آمریکایی مثل ورایزون یا اسپرینت، کمپانی های چینی و کره‌ای هم تلاش های گسترده‌ای برای پیاده سازی هرچه سریع تر شبکه 5G در کشورشان به عمل آورده‌اند. برای مثال آمار نشان می دهد چین تاکنون چندین برابر آمریکا هزینه صرف کرده تا بتواند سریع تر از هر کشور دیگری قادر به پیاده سازی شبکه 5G باشد ( چین برای پیاده سازی شبکه 5G گوی سبقت را از آمریکا ربود ). سامسونگ و بسیاری از دیگر شرکت های بزرگ دنیا هم برای پیاده سازی هرچه سریعتر نسل پنجم شبکه های ارتباطی در تلاش هستند.

اما حالا نوبت به شرکت های ال جی و اسپرینت (Sprint) رسیده تا در این راستا یک گام رو به جلو بردارند! طبق تازه ترین گزارش های به دست آمده، دو شرکت مذکور قصد دارند سال آینده یک گوشی 5G روانه بازار کنند. این گوشی قرار است طی شش ماه نخست سال 2019 معرفی شود و احتمالا از سرویس 5G پشتیبانی خواهد کرد که شرکت اسپرینت در همین بازه زمانی امکان بکارگیری آن را میسر می‌کند.

شرکت اسپرینت مدعی شده که گوشی مذکور اولین گوشی 5G خواهد بود که در ایالات متحده عرضه می‌شود. این کمپانی همچنین با صراحت تمام اعلام کرده اولین شرکتی خواهد بود که شبکه 5G را در ایالات متحده به صورت بی‌سیم ارائه می‌کند. حتما می‌دانید که شبکه 5G نسل بعدی شبکه های ارتباطی است که سرعت آن به مراتب از سرعت فعلی شبکه های 4G بیشتر خواهد بود. با استفاده از شبکه و گوشی 5G می‌توانید تماس های ویدئویی و مبتنی بر اینترنت را بدون کوچک ترین افت کیفیت و تاخیر برقرار کنید. شرکت اسپرینت همچنین به این موضوع اشااره کرده که سرعت شبکه 5G چیزی در حدود 10 برابر از استاندارهای LTE فعلی بیشتر خواهد بود.

جالب است بدانید که در ماه فوریه شرکت کوالکام با همکاری چند شرکت دیگر آزمایشی را برای بررسی سرعت دانلود شبکه 5G در فرانکفورت برگزار کرد که به موجب آن مشخص شد سرعت دانلود تا 10 مگابیت بر ثانیه افزایش می‌یابد. این موضوع در حالی است که سرعت دانلود در استانداردهای LTE فعلی برای گوشی ها حدود 8 مگابیت در ثانیه است. با توجه به این مسائل بدون تردید در سال 2019 شاهد پیاده سازی گسترده شبکه 5G خواهیم بود و انتظار داریم دیگر شرکت های تولید کننده گوشی های هوشمند هم مثل ال‌جی به دنبال تولید گوشی 5G باشند.

ارسال نظر