نمایشگر POLED برای اولین بار در اتومبیل آئودی استفاده می شود

یکی از شرکت‌های دیجیتالی بزرگ و معروف که اخیراً پیشرفت‌های زیادی چه درزمینهٔ تلفن همراه و چه درزمینهٔ نمایشگرها داشته است، شرکت ال‌جی است. این شرکت برای اولین بار قصد دارد تا نمایشگرهای POLED را برروی خودروها استفاده کنند.

نمایشگر POLED برای اولین بار در اتومبیل آئودی استفاده می شود

به گزارش کلیک، با افزایش نفوذ تکنولوژی و پیشرفت آن درزمینه‌های مختلف، استفاده از نمایشگرهای انعطاف‌پذیر می‌تواند یکی از بخش‌های مهم زندگی دیجیتالی افراد باشد. شرکت ال‌جی برای عقب نماندن از قافله تولید محصولات پیشرفته، اخیراً اعلام کرده است که قصد تولید نمایشگرهای انعطاف‌پذیر پلاستیکی OLED یا POLED را دارد. طبق اعلام این شرکت از این نمایشگرها می‌توان در دستگاه‌های پوشیدنی تلفن‌های همراه و حتی اتومبیل‌ها استفاده کرد. قرار است تولید این نمایشگرها از سال آینده میلادی آغاز شود.

این شرکت تجهیزات جدیدی را برای یکی از خطوط تولید این شرکت در شهر گومی کره جنوبی آماده کرده است تا بتواند به‌زودی تولید این نمایشگر را آغاز کند. گفته می‌شود این نمایشگر در نیمه اول سال آینده میلادی به بازار عرضه خواهد شد.

نمایشگرهای POLED یکی از انواع نمایشگرهایی هستند که در ساخت آن‌ها از تکنولوژی OLED استفاده می‌شود. اما در این نمایشگرها برخلاف سایر نمایشگرهای، به‌جای شیشه از پلاستیک برای ایجاد حالت انعطاف‌پذیر به نمایشگر، استفاده می‌شود. این نمایشگرها می‌تواند در گوشی‌های تلفن همراه انعطاف‌پذیر که اخیراً شرکت سامسونگ قصد تولید آن را دارد استفاده شود. اخیراً شرکت ال‌جی همکاری خود با شرکت آئودی را آغاز کرده است و گفته می‌شود نتیجه این همکاری استفاده از نمایشگرهای OLED در اتومبیل‌های برند آئودی است. از این نمایشگر در قسمت‌های مختلف اتومبیل مانند سیستم نمایشی اتومبیل مثل مانیتورهای صندلی عقب و سایر قسمت‌ها استفاده کرد. می‌توان از نمایشگرهای POLED نیز در این بخش از اتومبیل استفاده کرد اما به نظر می‌رسد هنوز بخش‌های زیادی در اتومبیل‌ها وجود دارند که می‌توانند مجهز به نمایشگرهای POLED باشند. مثلاً از این نمایشگرها می‌توان به‌جای آینه عقب اتومبیل برای نمایش اجسامی که پشت اتومبیل هستند استفاده کرد مانند اتومبیل‌های بدون آینه برند BMW i8.

اخیراً بسیاری از شرکت‌های تولیدکننده دستگاه‌های دیجیتال مانند اپل از تکنولوژی نمایشگرهای OLED استفاده کرده‌اند و به عنوان مثال شرکت اپل از نمایشگرهای OLED به‌جای نمایشگرهای LCD تلفن‌های آیفون استفاده کرده است. استفاده از است نمایشگرهای در محصولات دیجیتالی مزیت‌های زیادی دارد که می‌توان به قابلیت تولید رنگ‌های با وضوح بالا و شفاف و همچنین مصرف کمتر باتری اشاره کرد.

قدرت ال‌جی برای مجاب کردن شرکت‌های سازنده دیگر برای استفاده از نمایشگرهای POLED این شرکت جای بحث دارد. از طرفی باید دید ال‌جی تا چه میزان می‌تواند بر رقبای خود مانند سامسونگ در بازار تولید نمایشگر غلبه کند. همه این موارد در آینده و با ورود نمایشگرهای POLED ال‌جی به بازار مشخص خواهند شد.

ارسال نظر