بررسی صحت شایعات در مورد LG V20

سال گذشته که ال جی تصمیم گرفت گوشی رده بالای دیگری را در کنار سری پرچم دار جی معرفی کند، شایعات زیادی پیرامون این موضوع شکل گرفت. اما پس از انتشار گوشی به نام ال جی V10، این گوشی نشان داد که واقعا یک گوشی خوب و کارآمد است.

بررسی صحت شایعات در مورد LG V20

به گزارش کلیک، حالا دیگر دوران V10 گذشته است، و ظاهرا ال جی فکر می کند می تواند با عرضه مدل دیگری از سری وی بازار را در دست بگیرد. چنان چه این اتفاق رخ دهد، گوشی بعدی V20 نام خواهد داشت، نه V11 که ظاهرا برخی بر این باورند. ما حالا می دانیم که این گوشی هفته آینده در روز ۶ سپتامبر در سانفرانسیسکو به طور رسمی رونمایی خواهد شد و تاکنون به نظر می رسد که این گوشی ترکیبی بین LG G5 و LG V10 است.

مشخصات مورد انتظار ما از LG V20:

طراحی: انتظار می رود که V20 دارای طراحی کاملا فلزی مانند G5 باشد . هم چنین این احتمال نیز وجود دارد که از ویژگی های طراحی ماژولار آن هم برخوردار باشد.

صفحه نمایش: ما انتظار داریم که LG از یک صفحه نمایش ۵٫۵ یا ۵٫۷ اینچی بر روی وی ۲۰ استفاده کند که قابلیت پشتیبانی از کیفیت HD را دارد.

سخت افزار: پردازنده Qualcomm Snapdragon 820 با ۴ گیگابایت رم به این گوشی قدرت خواهند داد.

دوربین: V20 به احتمال زیاد از دو دوربین در پشت و یک دوربین در جلو برخوردار خواهد بود . انتظار می رود که یکی از دوربین های عقب دارای کیفیت ۲۱ مگاپیکسلی باشد.

نرم افزار: این دستگاه می تواند اولین دستگاهی باشد که با اندروید ۷٫۰ Nougat در جهان عرضه می شود.

تاریخ انتشار: همان طور که گفته شد این گوشی در تاریخ ۶ سپتامبر در سانفرانسیسکو رونمایی خواهد شد و احتمالا تا تاریخ ۱ اکتبر در آمریکا وارد قفسه های فروشگاه ها می گردد.

۲

طراحی

باید بگوییم واقعا از تصاویری که تاکنون از ال جی V20 منتشر شده است لذت برده ایم. این تصاویر نشان می دهند که ال جی برخی از نواقص طراحی جی ۵ را بر طرف کرده است. هم چنین تصاویر رندر شده به شدت این احتمال را تقویت می کنند که ممکن است ال جی بر خلاف وی ۱۰، در وی ۲۰ از فلز به جای پلاستیک استفاده کرده باشد. مسلما این حرکت ال جی از سوی طرفداران مورد استقبال قرار خواهد گرفت، چرا که استفاده از قالب فلزی همواره شیرین و مطلوب تر بوده است. و البته این امکان غیر ممکن به نظر می آید، اما شاید وی ۲۰ هم از ویژگی ماژولار جی ۵ پشتیبانی کند.

این حرف وقتی قوت می یابد که در تیزر تبلیغاتی که برای وی ۲۰ از تلویزیون پخش شد، دقت کنیم. در این تیزر به وضوح اعلام شد که "Play More". این گفته دقیقا مشابه زمانی است که می خواستند ویژگی ماژولار بودن جی ۵ را اعلام کنند. هم چنین با عقل هم جور در می آید که ال جی بخواهد سیستم ماژولار بودن را در تمام گوشی های خود پیاده سازی کند. اما بهتر است برای این کار فکر بهتری بیاندیشد، چرا که هر بار در آوردن باتری و خاموش شدن گوشی می تواند برای هر کاربری قابل قبول نباشد.

۱

آخرین اطلاعات منتشر شده نشان می دهند که اندازه و حجم وی ۲۰ ، ۱۵۹٫۵ در ۷۸٫۱ در ۷٫۷ میلی متر خواهد بود، پس تفاوت های اندازه ای با وی ۱۰ دارد که اندازه اش ۱۵۹٫۶ در ۷۹٫۳ در ۸٫۶ میلی متر بود. به طور کلی، V20 می تواند به طرز محسوسی نازک تر باشد، که این مورد استقبال خواهد بود. علاوه بر این، به نظر می رسد که حلقه های جانبی گرده تر شده اند، که یک ویژگی بسیار خوب دیگر است،

به عنوان یک دستگاه ال جی، ما انتظار داشتیم که دکمه پاور و دکمه های کم و زیاد در کنار هم قرار گیرند، اما ظاهرا ال جی تغییر رویه داده و جای دکمه های کم و زیاد را به سمت چپ دستگاه تغییر داد. حالا باید دید که آیا این تغییر مکانی برای کاربرانی که با دکمه های پشت ال جی عادت کرده بودند و در واقع شاید یکی از دلایل انتخابی آن ها همین دکمه های متمایز در پشت بود، چه واکنشی نشان خواهند داد. البته دکمه پاور که همان وظیفه حسگر اثر انگشت را نیز دارد، هنوز هم در پشت دستگاه قرار گرفته است.

صفحه نمایش

یکی از ویژگی های خوبی که صفحه نمایش ای جی وی ۱۰ داشت، وبژگی برجستگی آن بود. هنوز نمی دانیم که این ویژگی در وی ۲۰ هم وجود دارد یا خیر، ولی غیر منطقی به نظر می رسد اگر وی ۲۰ از این ویژگی محروم باشد. به نظر می رسد که صفحه نمایش ثانویه با وی ۲۰ باز خواهد گشت، در حالی که باز هم نمی دانیم که آیا این ویژگی با پیشرفت و قابلیت های جدیدی همراه است یا خیر.

۳

تا آنجا که به صفحه نمایش اصلی مربوط می شود، اشاره کردیم که انتظار می رود ال جی از یک صفحه نمایش ۵٫۵ یا ۵٫۷ اینچی در وی ۲۰ استفاده کند. این صفحه نمایش به احتمال زیاد HD می باشد، به این معنی که رزولوشن آن ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل خواهد بود. البته باید تا زمان انتشار گوشی صبر کنیم، چون صفحه نمایش وی ۱۰ کمی سرد و مایل به آبی بود.

سخت افزار

ما کاملا شگفت زده خواهیم شد اگر LG V20 با چیپست Snapdragon 820 و ۴ گیگابایت حافظه رم منتشر شود . این استاندارد در حال حاضر طلایی است، هر چند قطعا خوشحال تر می شویم اگر LG یک پردازنده Snapdragon 821 و یا ۶ گیگابایت رم در داخل دستگاه قرار دهد.

در سال ۲۰۱۵، LG V10 قدرتمند ترین تلفن ال جی بود، اما با ورود G5، این شرکت کره ای یک بار دیگر رکورد خود را شکست و بیشتر از آن که رقابی خود را به چالش بکشد، بار دیگر حود را به چالش کشید، که این نشان دهنده پتانسیل بالای این شرکت در این صنعت است.

انتظار می رود حافظه ذخیره سازی همانند وی ۱۰ از ۶۴ گیگابایت شروع شود. البته نگه داشتن شیار کارت حافظه microSD وی ۱۰ هم نمی تواند بد باشد. به هر حال هر کسی از حافظه ذخیره سازی بیشتر استقبال می کند.

۴

باید اعتراف کنیم که از قابلیت تعویض باتری وی ۱۰ شگفت زده شده بودیم، که به کاربران این امکان را می داد که خودشان باتری گوشی را تعویض کنند. اگر کار وی ۲۰ به ماژولار بودن ختم شود، بدیهی است که باز هم کاربران می توانند خودشان باتری گوشی را تعویض کنند. حالا که صحبت از باتری شده است، امیدواریم وی ۲۰ باتری به مراتب بزرگ تری نسبت به وی ۱۰ داشته باشد. به عنوان یادآوری، باتری ۳۰۰۰ میلی آمپری وی ۱۰ که هر دو قابلیت شارژ و تخلیه سریع را داشت، یکی از نقاط ضعف های آن بود.

دوربین

شایعات ادعا می کنند که وی ۲۰ از یک دوربین ۲۱ مگاپیکسلی در پشت برخوردار خواهد بود، که افزایش قابل توجهی نسبت به دوربین ۱۶ مگاپیکسلی وی ۱۰ است. هر چند این اتفاق لزوما به این معنا نیست که دوربین وی ۲۰ از وی ۱۰ عملکرد بهتری دارد. عوامل بیشتری به جز مگاپیکسل برای کیفیت دوربین دستگاه وجود دارد. بنابراین منتظر می مانیم تا گوشی به دست مان برسد تا بتوانیم دقیق تر آن را بررسی کنیم.

هم چنین بر اساس تصویر منتشر شده، وی ۲۰ همانند جی ۵ دارای دو دوربین در پشت می باشد. بسیار محتمل است که این دوربین شبیه به پرچمدار ال جی عمل کند. یعنی یکی به عنوان دوربین معمولی عمل می کند و دیگری می تواند تصاویری عریض و جالب تهیه کند.

برخی از منابع اعلام کردند که ممکن است ال جی وی ۲۰ دارای دوربین جلو نباشد. هنوز نمی دانیم که اگر این اتفاق بیافتد چه عواقب هولناکی را برای ال جی در پی خواهد داشت، ولی مسلما زیان آور خواهد بود. بسیاری دیگر از منابع هم گفته اند که ال جی وی ۲۰ مانند وی ۱۰ دارای یک دوربین جلوی ۵ مگاپیکسلی است که ما آن را به عنوان دوربینی "باشکوه، رنگارنگ و در عین سادگی دقیق" می شناختیم.

۵

با همه این حرف ها، ال جی با دوربین گوشی های جی ۵ و وی ۱۰ انقلاب بزرگی را در این زمینه به پا کرد، و واقعا امیدواریم که وی ۲۰ جانشین شایسته ای برای این دو گوشی باشد. همان طور که همه می دانید، ال جی همواره در تمام بنچمارک ها در زمینه دوربین پیشتاز بوده است و می تواند بخشی از آن را به ماژولار بودن جی ۵ مدیون باشد، که ماژول تصویر برداری حرفه ای آن یکی از بهترین اتفاقات برای علاقه مندان به تصویربرداری است.

تاریخ انتشار و انتظارات

همان طور که قبلا هم به شما گفتیم، انتظار می رود LG V20 به طور رسمی در تاریخ ۶ سپتامبر رونمایی شود، اما تاریخ دقیقی از انتشار آن در بازار وجود ندارد. طبق روال معمول، انتظار می رود حداقل تا ۲ هفته و حداکثر تا ۱ ماه از زمان رونمایی تا انتشار آن به صورت گسترده وجود داشته باشد، از طرفی تصاویر رندر شده از گوشی تاریخ ۱ اکتبر را نشان می دهند که می تواند زمان این اتفاق باشد.

۶

با توجه به این که این گوشی برای اولین بار در سان فرانسیسکو، کالیفرنیا، و روز بعد در کره جنوبی رونمایی خواهد شد، قطعا می توان گفت که ایالات متحده آمریکا و کره جنوبی دو بازار اصلی این دستگاه خواهند بود. احتمالا کانادا هم به این جمع اضافه می شود، اما خبری از دیگر بازارهای جهانی نیست.

ارسال نظر