سرعت مافوق صوت در حمل و نقل هوایی تا سال ۲۰۳۰

برای سال ها، لاکهید مارتین بر روی هواپیماهای مافوق صوت (ماخ ۵ و بالاتر) مانند SR-72 کار کرده است، که می تواند تقریبا به هر بخشی از جهان را در چند ساعت برسند.

سرعت مافوق صوت در حمل و نقل هوایی تا سال ۲۰۳۰

به گزارش کلیک، انتظار برای تولید این وسایل نقلیه مدت هاست که ادامه دارد، ولی حالا به نظر می رسد آن ها برای پرواز آمده اند. البته هنوز برای استفاده از SR-72 باید تا سال ۲۰۳۰ صبر کنیم. لاکهید به مطبوعات گفته است که انتظار دارد پرواز یک هواپیمای مافوق صوت در اندازه جنگنده F-22 کمتر از ۱ میلیارد دلار هزینه داشته باشد. حال به نظر شما آیا رسیدن به سرعت مافوق صوت برای سفر یا سایر امور، ۱ میلیارد دلار می ارزد؟ اصلا آیا کسی حاضر است چنین هزینه ای را بپردازد؟

با همه این حرف ها، این وسیله نقلیه بی نظیر است. وقتی که آن را با هواپیماهای نسل پیشین مقایسه می کنیم و تفاوت هایی که دارد، خوش بین می شویم که هزینه های آن می تواند کاهش یاید. این مدل جدید بر خلاف نسل های پیشین خود که برای رسیدن به ارتفاع و سرعت لازم، نیاز به یک تقویت کننده داشتند، برای شروع پرواز خود تنها به یک موتور جت معمولی نیاز دارد که قدرت پیشرانه آن را افزایش دهد. در نتیجه به آن اجازه می دهد که بدون نیاز به یک موتور تقویت کننده و یا هواپیما کمکی به سرعت مافوق صوت برسد. همین اتفاق باعث کاهش چشمگیر بخشی از هزینه ها شده است.

کاری که لاکهید کرده است، زمان می برد تا به ثمر بنشیند. آن ها در حال آماده سازی یک هواپیما برای پرواز آزمایشی در سال ۲۰۱۸ هستند و نیز برای اولین بار قصد دارند یک پرواز آزمایشی مافوق صوت در ۲۰۲۰ انجام دهند.

از همین حالا که هنوز راه زیادی برای پیشرفت این وسایل نقلیه مانده است، ارتش خواهان به دست آوردن آن شده است. اگر واقعا این صنعت می خواهد پیشرفت کند و به مقاصد نظامی کمک نماید، بهتر است که اصلا پیشرفت نکند ولی اگر بتواند وارد عرصه حمل و نقل کالا و مسافر شود، می تواند بهترین خدمت را جامعه بشری کرده باشد.

منبع: engadget

ارسال نظر