کنترل مغز از طریق امواج توسط هدبند هوشمند

ارسال امواج به مغزتان هیچ‌وقت یک برنامه جالب به نظر نمی‌رسد اما اگر این کار درست انجام شود، برای مثال با استفاده از یک دستگاه پوشیدنی مخصوص به‌جای بجای فروکردن انگشتتان در پریز برق، مزایای زیادی خواهد داشت.

کنترل مغز از طریق امواج توسط هدبند هوشمند

به گزارش کلیک، Elf Emmit جدیدترین فناوری پوشیدنی است که در سایت ایندیگوگو بازار آن داغ بوده و از پالس‌های فرکانس پایین برای تاثیر و تغییر در امواج مغزی فرد استفاده می‌کند تا فرد سخت‌کوش‌تر شود، بهتر بخوابد و استرس را کاهش دهد.

Elf Emmit یک هدبند ظریف باسیم پیچ الکترومغناطیسی داخل آن است که دور سرپوشیده می‌شود و پالس‌های الکترومغناطیس را مستقیم به مخچه ارسال می‌کند. این هدبند نیازی به باتری و یا شارژ ندارد و به‌سادگی به سوکت هدفون تلفن هوشمند یا تبلت‌تان متصل می‌شود. با کمک یک اپلیکیشن می‌توانید فرکانس سیگنال را انتخاب کنید که برای رسیدن به هدفتان مناسب‌تر است.

پنج نوع تنظیم وجود دارد که همه آن‌ها بر اساس خلق‌وخو هستند و طراحی‌شده‌اند تا تمرکز، خواب، یادگیری، تعمق و سطح استرس را بهبود بخشند. این فناوری با عنوان انگیزش پالسی الکترومغناطیسی(PEMS) شناخته می‌شود و توسط FDA تایید شده است. این دستگاه بر اساس این ایده است که پالس‌های ارسالی مغز ما را به حالت موردنظر برمی‌گرداند. برای مثال، اگر ما تحت تاثیر استرس هستیم و می‌خواهیم بخوابیم، این هدبند مغز ما را با قصد ما هماهنگ می‌کند.

نگران ارسال امواج به مغز خود هستید؟ هیچ مشکلی نیست زیرا شرکت میزان دوز آن را بی‌ضرر عنوان کرده است اما به‌اندازه کافی قدرتمند هست تا امواج مغزی را تغییر دهد. این هدبند از پلی کربنات ساخته‌شده است تا محکم و بادوام باشد، هیچ بخش متحرک یا باتری ندارد و ۲۰ گرم وزن دارد که بسیار سبک است. اپلیکیشن آن برای اندروید و iOS در دسترس است و پلتفرم آن منبع باز است، که در این صورت افراد دیگر می‌توانند آن را ارتقا دهند.

مزایای این دستگاه واقعا جالب هستند. چه کسی مایل نیست مغز خود را تحت تاثیر قرار دهد تا کاری را که می‌خواهد در زمان موردنظر و بدون در نظر گرفتن عوامل خارجی مانند استرس انجام دهد؟ به‌هرحال تا زمانی که آن را بر روی سر خود نگذاریم نمی‌توانیم بفهمیم برای ما کار می‌کند یا خیر و مزایای آن در افراد مختلف ممکن است متفاوت باشد.

ارسال نظر