گوشی های هوشمند بو می کشند

افراد از گوشی های هوشمند خود برای سفارش غذا، گرفتن تاکسی و یافتن یک قرار ملاقات استفاده می کنند.به زودی دستگاه های همراه ما قادر خواهند بود تا میزان بوی نامطبوع بدن ما را به ما اطلاع دهند.

گوشی های هوشمند بو می کشند

به گزارش کلیک، شرکت Nivea ، تولید کننده محصولات بهداشتی در آلمان، به تازگی یک محصول جدید به نام " NOSE" را معرفی کرده، که یک روکش گوشی همراه بوده و به همراه نرم افزار مختص به خود، به عنوان یک بینی الکترونیکی عمل می کند.

مردی که درباره سطح بوی بدن کنجکاو است این نرم افزار را فعال کرده و گوشی را نزدیک زیربغل خود قرار می دهد. بینی الکترونیکی بو را دریافت می کند و آن را بر اساس الگوریتم ایجاد شده از تجزیه و تحلیل بوهای ۴۰۰۰ مرد دیگر ارزیابی می کند.

این نرم افزار سطح بوی بد را استشمام می کند و به کاربر یک پیام ارسال می کند و میزان بوی بد او را به او گوشزد می کند. سازندگان " گوشی بویا" تصمیم گرفتند تا بر روی شناخت بویایی بوی بدن مردان تمرکز کنند زیرا تحقیق جدید منتشر شده در نشریه PLOS ONE اشاره می کند که بخش مسئول بویایی در مغز مردان ۴۰ درصد کوچک تر از این بخش در مغز زنان است.

به گفته جفری هانتسون ، مجری تبلیغاتی در بلژیک و مسئول بخش خلاقیت در این پروژه، تکنولوژی " گوشی بویا " در حال حاضر در مرحله آزمایش قرار دارد.

او به سایت HuffPost می گوید ما این نرم افزار را در ماه آینده معرفی خواهیم کرد، اما این نرم افزار تا زمانی که پوشش تلفن در دسترس قرار نگیرد کارکرد نخواهد داشت. این به شرکت Nivea بستگی دارد که آیا آنها قصد دارند تا این پوشش ها را به طور جداگانه به فروش برسانند و یا آن را به عنوان بخشی از بسته محصولات مراقبت از بدن قرار دهند.

هانتسون تصدیق می کند که مردم ممکن است پوشش گوشی هوشمند را صرفاً برای تشخیص بوی بدن مردان خریداری نکنند، اما از مردم می خواهد تا آینده را استشمام کنند.

او می گوید، " پدر من به شدت دچار گاز گرفتگی شد به این دلیل این که گاز منتشر شده هیچ بویی نداشت. چیزی مانند این می تواند بسیار مفید باشد. شما همچنین می توانید از آن برای تشخیص بوی بد دهان نیز استفاده کنید."

آیا آن در تست بویایی موفق عمل خواهد کرد؟ طبق نظر نوسانگ میونگ ، پروفسور دانشگاه UC Riverside و مخترع بینی الکترونیک، احتمالاً این گونه خواهد بود.

میونگ به سایت HuffPost می گویداحتمال دارد که آن بتواند موفق باشد. آن از یک سیستم ساده استفاده می کند و فقط عرق انسان را تشخیص می دهد. پس عملکرد مفید آن محتمل است.

" بینی الکترونیکی " ممکن است کوچک باشد اما هانتسون رویاهای بزرگی در سر دارد.

" ما نشان داده ایم که می توان این تکنولوژی را آن قدر کوچک ساخت که بتواند بر روی پوشش یک گوشی هوشمند قرار بگیرد، من شرط می بندم که این تکنولوژی در چند سال آینده بخشی از اجزای اصلی گوشی ها خواهد بود."

منبع: msn

ارسال نظر