چگونه کانال تلگرام خود را حرفه ای مدیریت کنیم؟

رسانه کلیک - کانال یا همان چنل در تلگرام، یک قابلیت کاربر پسند و بسیار محبوب به حساب می‌آید که روز به روز شاهد اضافه شدن ویژگی‌های جدید به آن هستیم. در این مطلب نحوه مدیریت کانال تلگرام را به شما آموزش می‌دهیم. همراه ما باشید.

چگونه کانال تلگرام خود را حرفه ای مدیریت کنیم؟

اگر اخیرا کانال تلگرام جدیدی ساخته‌اید و اکنون نمی‌دانید چگونه می‌توانید با بهره گیری از تمامی قابلیت‌های موجود، آن را مدیریت کنید، در ادامه تمام موارد را با توضیح نحوه عملکردشان به شما معرفی ‌می‌کنیم. دقت کنید پیش از هر چیز بهتر است تلگرام خود را از طریق گوگل پلی و یا اپل استور (با توجه به پلتفرم دستگاه) آپدیت کنید. ( چگونه کانال تلگرام بسازیم؟ )

برای مدیریت کانال تلگرام خود، وارد چنل شوید و بر روی نام و سپس آیکون تنظیمات که با علامت چرخ دنده مشخص شده، کلیک کنید.

مدیریت کانال تلگرام

در صفحه جدید، چندین گزینه قرار گرفته که یکی یکی آن‌ها را توضیح می‌دهیم.

مدیریت کانال تلگرام

Channel info

تمامی موارد مورد نیاز برای ایجاد تغییرات در اطلاعات پایه کانال، از این قسمت قابل دسترس است.

  • تعویض عکس کانال: برای این کار تنها کافی است بر روی تصویر دایره‌ای شکل موجود در ابتدای لیست، کلیک کرده و نحوه آپلود را تعیین نمایید.
  • تعویض نام کانال: درست کنار محل تعویض عکس، می‌توانید نام کانال خود را تغییر دهید.
  • توضیحات کانال: پایین باکس قرار گیری نام، بخشی برای توضیحات موجود است. در این باکس می‌توانید اطلاعاتی را درباره کانال و حوزه فعالیت‌تان، قرار دهید.

مدیریت کانال تلگرام

  • تغییر وضعیت نوع کانال: همان طور که می‌دانید کانال شما می‌تواند به دو صورت Public (عمومی) با قابلیت دسترسی همه کاربران و Private (خصوصی) با دسترسی افراد خاص تحت انتخاب شما، باشد. تغییر وضعیت نوع کانال از این بخش قابل انجام است.
  • تغییر لینک کانال: از طریق بخش Link ، این امکان به کاربر داده می‌شود تا لینک کانال را تغییر دهد. این لینک در واقع همان آیدی کانال به صورت ...@ (برای کانال عمومی) خواهد بود.

مدیریت کانال تلگرام

  • نمایش نام شخص ارسال کننده زیر هر پست: در صورتی که بخواهید نام هر شخصی که پستی را در کانال قرار می‌دهد همراه با پست ارسالی نمایش داده شود، Sign Messages را فعال کنید.
  • حذف کانال: با انتخاب گزینه Delete Channel ، کانال تلگرام شما همراه با تمامی اطلاعات موجود حذف خواهد شد.

مدیریت کانال تلگرام

Recent Actions

در بخش Recent Actions این امکان به ادمین اصلی داده می‌شود تا تمامی فعالیت‌های 48 ساعت اخیر اعضا و دیگر ادمین‌ها را زیر نظر بگیرد. برای مثال، در این قسمت می‌توانید از پیام‌های ویرایش شده، اعضای خارج شده و هر گونه تغییرات دیگر مربوط به کانال مطلع شوید. تنظیم دسترسی دیگر ادمین‌ها به این منو از طریق بخش Settings قابل انجام است.

مدیریت کانال تلگرام

Administrators

مدیریت ادمین‌های کانال و تعیین اختیارات هرکدام از این بخش قابل انجام است. این منو به شما این امکان را می‌دهد تا ادمین‌های جدید را با تعیین اختیارات به چنل اضافه کنید. با انتخاب شخص جدید برای ادمینی، صفحه تعیین اختیارات نشان داده می‌شود. برای مثال در این بخش می‌توانید توانایی و یا عدم توانایی افزودن عضو جدید و یا ایجاد تغییرات در بخش اطلاعات کانال را برای ادمین جدید مشخص کنید.

مدیریت کانال تلگرام

Blacklist

Blacklist این امکان را به ادمین می‌دهد تا اعضای مورد نظر را از چنل حذف کند. اعضایی که در لیست سیاه کانال قرار می‌گیرند، نمی‌توانند با استفاده از لینک‌ به چنل بازگردند. در این وضعیت تنها ادمین می‌تواند فرد را دوباره عضو کانال کند. در صورتی هم که بخواهید فردی را که در لیست سیاه قرار گرفته، از این بخش پاک کنید، تنها کافی است با نگه داشتن انگشت بر روی نام و انتخاب گزینه Unban ، این کار را انجام دهید.

مدیریت کانال تلگرام

جستجو میان اعضا

در صورتی که به دنبال فرد خاصی در میان اعضای چنل خود هستید، در همان منوی Manage Channel و از طریق آیکون ذره بین، می‌توانید اقدام کنید. برای مثال در صورتی که بخواهید شخصی را از میان اعضا، ادمین کنید، کافی است نام آن را از این بخش جستجو کرده و سپس با کلیک بر روی آیکون سه نقطه موجود در سمت راست، گزینه Promote to admin را برگزینید.

مدیریت کانال تلگرام

بی صدا کردن پیام‌های ارسالی در چنل

با وارد شدن به صفحه اصلی چنل خود در تلگرام، با یک صفحه مانند چت خصوصی مواجه می‌شوید که در نوار پایین کنار باکس تایپ پیام، یک آیکون جدید به شکل زنگ دیده می‌شود. با کلیک بر روی آن، یک خط کج بر روی آن قرار می‌گیرد و در این صورت هنگام قرار دادن پست جدید، هیچ اعلانی برای اعضای کانال ارسال نمی‌شود. این گزینه برای زمانی مناسب است که می‌خواهید چندین پست را به صورت پی در پی و در بازه زمانی کم در کانال پست کنید. در صورتی که ویژگی بی صدا شدن اعلانات را در این وضعیت غیرفعال نکنید، نمایش اعلانات فراوان برای کاربران آزاردهنده شده و بدین ترتیب با کم شدن تعداد اعضای چنل مواجه خواهید شد.

مدیریت کانال تلگرام

استفاده از ربات‌ها در چنل

یکی از ویژگی‌های جالب در کانال‌های تلگرام، قابلیت افرودن ربات‌های مختلف است. برای مثال اگر می‌خواهید نظر کاربران را درباره یک موضوع بدانید، با تایپ like@ و سپس سوال خود، یک نظر سنجی با دو گزینه "لایک" و "دیسلایک" در کانال منتشر شده و اعضا می‌توانند به آن پاسخ دهند. Vote@ هم یکی دیگر از ربات‌هایی است که توسط آن می‌توانید در کانال خود، نظر سنجی‌ با پاسخ‌های مختلفی را ایجاد کنید و با اعضای خود به اشتراک بگذارید.

مدیریت کانال تلگرام

استفاده از اپ‌‌های مختلف برای مدیریت کانال تلگرام به صورت حرفه‌ای

اگر کانال شما تعداد اعضای زیادی دارد و مدیریت آن برای‌تان دشوار شده، می‌توانید از اپ‌های مدیریت کانال تلگرام که به صورت خودکار عمل می‌کنند، استفاده نمایید. با قرار دادن یک برنامه انتشار در این اپ‌ها این امکان در اختیارتان قرار می‌گیرد تا با زمان بندی پست‌ها و نظم بیشتر، چنل خود را مدیریت کنید. تعداد زیادی از این اپ‌ها برای کامپیوتر و تلفن‌های هوشمند موجود بوده که به راحتی قابل دانلود هستند. البته دقت کنید برخی از این سرویس‌ها رایگان نیستند و باید مبلغی را به عنوان حق اشتراک برای‌شان پرداخت کنید.

مدیریت کانال تلگرام

نظر شما در رابطه با موارد گفته شده برای مدیریت کانال تلگرام چیست؟ شما از چه روش‌هایی برای کنترل چنل و جذب اعضای بیشتر استفاده می‌کنید؟

ارسال نظر