تراشه Helio P20 مدیاتک با پردازنده هشت هسته‌ای معرفی شد

کمپانی مدیاتک در جریان رویداد MWC 2016 رسما سیستم روی چیپ (SoC) قدرتمند Helio P20 خود را معرفی کرده و جرئیات آن را منتشر ساخت.

تراشه Helio P20 مدیاتک با پردازنده هشت هسته‌ای معرفی شد

کمپانی مدیاتک از جمله شرکت‌هایی است که در زمینه طراحی و تولید سیستم روی چیپ‌ها و ریزپردازنده‌های موبایلی فعالیت دارد. این کمپانی سال گذشته سیستم روی چیپ Helio P10 را معرفی کرده بود که برای این شرکت موفقیت‌های مناسبی را به همراه داشت. حال و در جریان کنگره جهانی موبایل 2016 یا همان رویداد MWC 2016 که در بارسلونای اسپانیا برگزار شده، مدیاتک به طور رسمی از تراشه Helio P20 رونمایی کرده است.

به گزارش کلیک، تراشه Helio P20 مدیاتک یک تراشه قدرتمند با قابلیت پردازشی بالا و در عین حال کم مصرف خواهد بود. این سیستم روی چیپ طی لیتوگرافی 16 نانومتری FinFET Plus ساخته شده و از تکنولوژی مموری LPDDR4(X) پشتیبانی می‌کند. مدیاتک اعلام کرده که در طراحی تراشه Helio P20 توجه ویژه‌ای به کاهش مصرف انرژی و افزایش بازده و قدرت پردازشی مجموعه داشته است. به طور کلی سامسونگ پیش از این نشان داده که تکنولوزی حافظه LPDDR4(X) نسبت به LPDDR3 چیزی در حدود 70 درصد بهبود عملکرد را به همراه خواهد داشت. این موضوع بدان معناست که حافظه دستگاه قابلیت پردازش و اجرای سریع‌تر تصاویر، گالری، ویدئوها و پخش فایل‌ها را به همراه خواهد داشت. پیش از این سامسونگ در طراحی نسخه‌های جدید تراشه خود از این تکنولوزی مموری یا حافظه استفاده کرده بود و حال مدیاتک هم از فناوری مشابه‌ای در سیستم روی چیپ Helio P20 بهره گرفته است.

کمپانی مدیاتک ضمن رونمایی از سیستم روی چیپ Helio P20 عملکرد آن را در کنار تراشه Helio P10 به معرض نمایش قرار داد و نهایتا اثبات کرد که این تراشه نسبت به Helio P10 چیزی در حدود 15 درصد کم مصرف‌تر خواهد بود. سیستم روی چیپ Helio P20 مدیاتک از پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای بهره‌مند است. هر هشت هسته پردازشگر این تراشه از نوع Cortex A53 بوده و فرکانس کاری ماکسیموم 2.3 گیگاهرتزی را به همراه دارند. پردازنده گرافیکی به کار گرفته شده در آن پردازنده Mali T880 MP2 شرکت آرم است که فرکانس کاری ماکسیوم 900 مگاهرتزی داشته و هم اکنون از برترین و فدرتمندترین پردازنده‌های گرافیکی شرکت آرم محسوب می‌شود. این پردازنده گرافیکی 16 هسته داخلی داشته و نسبت به پردازنده گرافیکی به کار گرفته شده در تراشه Helio P10 دو برابر قدرتمندتر بوده و 40 درصد کم مصرف‌تر است. تراشه Helio P20 همچنین از تکنولوژی اختصاصی MediaTek Imagiq ISP بهره می‌برد که قابلیت‌های دوربین و مرتبط با پردازش تصویر تراشه را بهبود می‌بخشد. این آی اس پی دوربین قادر به پشتیبانی از سنسور دوربین 24 مگاپیکسلی بوده و از سنسور RWWB نیز بهره‌مند است که در مقایسه با سنسورهای RGB تا دو برابر کیفیت بهتر در نمایش رنگ سفید و افزایش وضوح تصویر را ارائه می‌کند. به طور کلی در این زمینه پیشرفت‌های زیادی در عملکرد تراشه Helio P20 ایجاد شده و قابلیت‌های پردازش تصویر آن بهبود شایان ملاحظه‌ای یافته‌اند. مدیاتک در جریان رونمایی از این تراشه به تکنولوژی‌های تخصصی اشاره کرده که تنها افراد حرفه‌ای و دخیل در مسائل مربوطه قادر به درک آن خواهند بود.

مدیاتک اعلام کرده که سیستم روی چیپ Helio P20 این کمپانی از اتصال WorldMode LTE Category 6 LTE پشتیبانی به عمل می‌آورد و قادر به پشتیبانی از سرعت دانلود 300 مگابیت در ثانیه و سرعت آپلود 50 مگابیت در ثانیه است. این تراشه از اتصال همزمان دو سیم کارت هم پشتیبانی می‌کند. کمپانی مدیاتک در نهایت اعلام کرد که سیستم روی چیپ Helio P20 این شرکت از شش ماه دوم سال 2016 به طور رسمی عرضه می‌شود.

منبع: androidheadlines

ارسال نظر