مایکروسافت به دنبال رقابت با سونی نیست!

تا به امروز کنسول های زیادی توسط کمپانی های مختلف نظیر سگا، سونی، مایکروسافت و... وارد بازار شده اند که هر کدام از آن ها، طرفداران خاص خودشان را دارند. جدیدترین کنسول های بازی موجود در بازار، دو کنسول نسل هشتم یعنی ایکس باکس وان و پلی استیشن ۴ می باشند که به دلیل سهل انکاری مایکروسافت و موفقیت شرکت ژاپنی سونی، مدت زیادیست که فروش کنسول پلی استیشن ۴ از ایکس باکس وان پیشی گرفته و رموندی ها این ادعا را تایید کردند. اگرچه پس از رونمایی از کنسول ایکس باکس وان اس، فروش Xbox One نسبت به گذشته کمی بهتر شده ولی از نظر فروش کلی، برتری همچنان از آن PlayStation 4 است. اما نکته ای که حائز اهمیت این است که آیا کمپانی مایکروسافت و سونی با عرضه کنسول های خود، قصد رقابت با یکدیگر و پیروزی در این نبرد را دارند و یا به فکر بازیکنان و گیمرها هستند که با ساخت و عرضه یک کنسول قدرتمند و بی نقص، خیال بازیکنان را راحت کنند؟ چندی پیش آقای فیل اسپنسر، رئیس کل بخش ایکس باکس، پاسخ روشنی به این سوال داد و ضمن شفاف سازی هدف رموندی ها، خبر خوشی را برای طرفداران کنسول های ایکس باکس داد. برای کسب اطلاعات بیشتر همراه رسانه کلیک باشید.

مایکروسافت به دنبال رقابت با سونی نیست!

جدیدترین کنسول های بازی موجود در بازار، دو کنسول نسل هشتم یعنی ایکس باکس وان و پلی استیشن ۴ می باشند که به دلیل سهل انکاری مایکروسافت و موفقیت شرکت ژاپنی سونی، مدت زیادیست که فروش کنسول پلی استیشن ۴ از ایکس باکس وان پیشی گرفته و رموندی ها این ادعا را تایید کردند. اگرچه پس از رونمایی از کنسول ایکس باکس وان اس، فروش Xbox One نسبت به گذشته کمی بهتر شده ولی از نظر فروش کلی، برتری همچنان از آن PlayStation 4 است. اما نکته ای که حائز اهمیت این است که آیا کمپانی مایکروسافت و سونی با عرضه کنسول های خود، قصد رقابت با یکدیگر و پیروزی در این نبرد را دارند و یا به فکر بازیکنان و گیمرها هستند که با ساخت و عرضه یک کنسول قدرتمند و بی نقص، خیال بازیکنان را راحت کنند؟ چندی پیش آقای فیل اسپنسر، رئیس کل بخش ایکس باکس، پاسخ روشنی به این سوال داد و ضمن شفاف سازی هدف رموندی ها، خبر خوشی را برای طرفداران کنسول های ایکس باکس داد. برای کسب اطلاعات بیشتر همراه رسانه کلیک باشید.

به گزارش کلیک، تا به امروز آقای فیل اسپنسر به خوبی توانسته دید بازیکنان و مردم را نسبت به کنسول ایکس باکس وان تغییر و تمرکز اصلی آن را بر روی عناوین ویدیویی قرار دهد. به عبارت دیگر، کنسول ایکس باکس وان به دنبال شکست کنسول پلی استیشن ۴ نیست و رموندی ها نیز قصد رقابت با سونی را ندارند. چیزی که بازیکنان هر دو کنسول خواهان آن هستند، تجربه بازی های ویدیویی جذاب با بهترین کیفیت ممکن است که مایکروسافت به دنبال تحقق این رویاست و با مسائل حاشیه ای کاری ندارد.

همان طور که می دانید در زمان عرضه کنسول های نسل هشتم، خیلی ها تصور می داشتند که در نسل هشتم نیز، کمپانی مایکروسافت همانند نسل گذشته با عرضه یک کنسول قدرتمند، بازار کنسول ها را از آن خود می کند. اما این امر به دلیل محدودیت های کنسول ایکس باکس وان و اجرای بازی ها با رزولوشن ۷۲۰p، تحقق نیافت و با عملکرد بی نظیر کنسول پلی استیشن ۴، این بار شرکت سونی است که با رفع مشکلات نسل هفتم، بازار کنسول ها را به دست گرفت و فروش باورنکردنی ای را تجربه کرد. البته بنا به گزارشات اخیر، پس از رونمایی از مدل اسلیم (کوچک تر شده) Xbox One که ایکس باکس وان اس نام دارد، میزان فروش کنسول نسل هشتم مایکروسافت بیشتر شده و با رشد ۱۰۰ درصدی رو به رو شده است!

به تازگی وب سایت معتبر ان زد گیمر (NZGamer) مصاحبه مفصلی را با آقای فیل اسپنسر ترتیب داده است که در این مصاحبه، سوالات گوناگون و زیادی از وی پرسیده شد. فیل اسپنسر در طول این مصاحبه، در مورد مسائل مهمی نظیر کنسول ایکس باکس اسکورپیو، هدف رموندی ها، تمرکز کنسول ایکس باکس و... صحبت کرد. یکی از موضوعات مهم این بحث، صحبت در خصوص عملکرد کنسول ایکس باکس وان تا آخر دوره نسل هشتم و رقابت تنگاتنگ آن با کنسول کمپانی سونی یعنی پلی استیشن ۴ بود. رئیس کل بخش ایکس باکس باز هم با پاسخ به سوالات، خواهان تغییر دید بازیکنان نسبت به هدف و تمرکز ایکس باکس وان شد.

xbox

وی در این مصاحبه گفت:

چیزی که ممکن است به هیچ عنوان برای من و تیم ما مهم نباشد، رقابت با شرکت سونی و کنسول پلی استیشن ۴ است. هدف ما رقابت مستقیم با سونی و عملکرد بهتر از آن ها نیست! مردم همیشه این سوال را از من می پرسند و که اگر برگ برنده کنسول های نسل هشتم در دستان شما بود، چه می کردید! من می خواهم صادقانه عرض کنم که به آن معتقد هستم. [به عملکرد بسیار خوب کنسول ایکس باکس وان] ما بی برنامه پیش نمیرویم و با فکر و تمرکز بر روی ایده ها، به دنبال رسیدن به هدف اصلی هستیم.

من قصد دارم که کنسول ایکس باکس بهترین پلتفرم برای بازیکنان و بازی سازان باشد. من می‌ خواهم که بازیکنان بهترین تجربه‌ خود را بر روی کنسول ایکس‌ باکس وان داشته باشند. [بازیکنان احساس کنند که بهترین تجربه عناوین ویدیویی با کنسول ایکس باکس وان ممکن خواهد بود]؛ با عملکرد شبکه ایکس باکس لایو، از ویژگی های جدید نظیر مادها و قابلیت کراس پلی (cross-play)، برنامه های پیش نمایش عناوین ویدیویی و قابلیت محبوب ایکس باکس پلی انیور (Xbox Play Anywhere)

آقای فیل اسپنسر همیشه وقتی صحبتی از کمپانی سونی می شود، رفتار بسیار خوبی از خود به نمایش می گذارد و با خون سردی به سوالات و صحبت ها پاسخ می دهد. به همین علت، همچین تعجب برانگیز نیست که وی از عدم رقابت مستقیم با سونی سخن می گوید. البته در هر صورت، بسیار سخت است که دقیقا حرف ها و صحبت های آقای فیل اسپنسر را مبنی بر عدم رقابت مستقیم با سونی و عملکرد پلی استیشن ۴ را باور کنیم چرا که منظور از این عبارت، آن است که رموندی ها هیچ توجهی به میزان فروش و عملکرد کنسول رقیب یعنی پلی استیشن ۴ ندارند. در پایان، از صحبت های ایشان متوجه شدیم که هدف نهایی و اصلی کنسول ایکس باکس وان، تبدیل شدن به بهترین و برترین پلتفرم بازی برای بازیکنان است.

شایان به ذکر است بزودی مدل ارتقا یافته و قدرتمند کنسول ایکس باکس وان با نام رمزی ایکس باکس اسکورپیو معرفی و عرضه خواهد شد. قدرت و عملکرد این کنسول که جز کنسول های میان نسلی به شمار می رود، نسبت به مدل استاندارد آن بسیار قوی تر است. Xbox Scorpio قرار است در تعطیلات سال میلادی نو (۲۰۱۷) به صورت رسمی توسط مایکروسافت رونمایی شود. کمپانی ژاپنی سونی نیز، با عرضه کنسول پلی استیشن ۴ پرو در ماه نوامبر، سخت افزار به کار رفته در کنسول PlayStation 4 را قوی تر کرده است. بر اساس گفته های برخی از تحلیل گران صنعت بازی، سخت افزار به کار رفته در ایکس باکس اسکورپیو نسبت به پلی استیشن ۴ پرو قوی تر است و عناوین ویدیویی در این پلتفرم با بهترین کیفیت ممکن اجرا خواهند شد. رموندی ها نیز مدعی هستند که ایکس باکس اسکورپیو قوی ترین کنسول تاریخ خواهد بود.

در انتهای این خبر، دیدگاه شما در رابطه با صحبت های آقای فیل اسپنسر و هدف رموندی ها چیست؟ آیا کمپانی مایکروسافت واقعا توجهی به عملکرد کنسول پلی استیشن ۴ و شرکت سونی ندارد؟ دیدگاه ها و نظرات شخصی خودتان را با ما و دیگر کاربران رسانه کلیک به اشتراک بگذارید.

ارسال نظر