دسترسی به سرور ۲۰۱۶ مایکروسافت عمومی شد

سرور ویندوز ۲۰۱۶ مایکروسافت اکنون در دسترس عموم است و مشتری های بسیاری دارد. پیش فروش برای سرور ۲۰۱۶ از اول اکتبر آغاز شده و مایکروسافت همیشه  گفته است که مشتریان می توانند از اواسط اکتبر به آن دسترسی پیدا کنند.

دسترسی به سرور ۲۰۱۶ مایکروسافت عمومی شد

به گزارش کلیک، اکنون اواسط اکتبر است و فصل برگ ریزان، و این شرکت به وعده هایش عمل می کند.

علاوه بر آن، مرکز سیستم ۲۰۱۶، یعنی مرکز مدیریت راه حل های داده مایکروسافت برای گسترش و مدیریت سرورها و کامپیوترهای رو میزی نیز در دسترس است.

مایکروسافت با ایجاد دسترسی امروز بر روی ابر هیبریدی تمرکز کرده و اینکه چگونه سرور ویندوز ۲۰۱۶ می تواند در هر دو مرکز داده و ابر عمومی کاربرد داشته باشد.

مدیر ارشد بازاریابی محصولات مایکروسافت، مارک جووت نیز تاکید کرد نقش سرور ویندوز در استراتژی هیبرید مایکروسافت نقش مهمی دارد. وی گفت "ابر هیبرید نه تنها در مورد متصل بودن است بلکه دائمی نیز هست." شرکت به سرور ویندوز همانند یک محصول در ترکیب استراتژی کلی هیبریدی نگاه می کند که شامل آفیس ۳۶۰ و محصولات دسکتاپ آن مانند Dynamics 365 نگاه می کند.

مایکروسافت با Azure Stack به زودی یک راه حل برای کسب و کار ارائه می کند که خدمات هسته اصلی Azure (محاسبه، ذخیره سازی، شبکه) را به مرکز داده خودش ارائه می کند. جووت می گوید که شرکت در نظر دارد روی Azure Stack سرمایه گذاری کند، حتی اگر در حال حاضر در فاز پیش نمایش فنی باشد.

لازم به ذکر است سرور ویندوز ۲۰۱۶ نیز پشتیبانی درون شبکه و پشتیبانی تجاری Docker Engine خواهد داشت.

AWS بزرگ ترین رقیب مایکروسافت در فضای ابری عمومی، در حال حاضر چندان استراتژی هیبرید ندارد، اما محاسبات ابری آمازون ممکن است فردا یک معامله با VMware را اعلام کند که باعث می شود کاربران VMware بتوانند دستگاه های مجازی خود را به ابر عمومی آمازون تبدیل کنند.

ارسال نظر