جهان در شوک حملات گسترده هکرها فرو رفت

به گزارش کلیک، چند ماه پیش یک گروه هکری روش هایی را که آژانس امنیت ملی آمریکا برای نفوذ به کامپیوترها و سرقت اطلاعات استفاده می‌کرد را فاش ساختند. در نتیجه این افشاگری بعضی از آسیب پذیری‌های ویندوز که این آژانس برای جاسوسی از کامپیوترها مورد استفاده قرار می‌داد نیز فاش شد.

جهان در شوک حملات گسترده هکرها فرو رفت

به گزارش کلیک ، چند ماه پیش یک گروه هکری روش هایی را که آژانس امنیت ملی آمریکا برای نفوذ به کامپیوترها و سرقت اطلاعات استفاده می‌کرد را فاش ساختند. در نتیجه این افشاگری بعضی از آسیب پذیری‌های ویندوز که این آژانس برای جاسوسی از کامپیوترها مورد استفاده قرار می‌داد نیز فاش شد.

اکنون تعدادی هکر با استفاده از این اطلاعات توانسته‌اند باج افزاری را تهیه کنند که اطلاعات کاربران را قفل می‌کند و سپس برای آزاد شدن دوباره اطلاعات از کاربران پول مطالبه می‌کند. نام این باج افزار WannaCry و تاکنون ۹۹ کشور آسیایی، آمریکایی و اروپایی کاربران را دچار مشکل کرده است.

سازمان ملی بهداشت آمریکا، شرکت مخابراتی دولتی تله فونیکای اسپانیا و شرکت FedEx جزو سازمان‌های هستند که قربانی این باج افزار شده‌اند. این حملات هکری در انگلستان به حدی گسترده شد که منجر به تعطیلی بیمارستان‌ها و لغو بعضی از عمل‌های جراحی شد، به علاوه پزشکان و پرستاران نیز مجبور به استفاده از قلم و کاغذ شدند.

طراحان WannaCry برای باز کردن قفل کامپیوتر و دسترسی مجدد کاربران به اطلاعات‌شان حداقل ۳۰۰ دلار مطالبه می‌کنند. شرکت مایکروسافت برای رفع حفره‌های امنیتی وصله‌هایی را عرضه کرده است اما کاربرانی که این وصله‌ها را نصب نکرده اند، در معرض خطر جدی قرار دارند.

ارسال نظر