رابط کاربری MIUI 10 شیائومی چه برتری نسبت به نسخه های قبلی دارد؟

رسانه کلیک - رابط کاربری MIUI 10 شیائومی همزمان با رونمایی از گوشی می 8 معرفی شد. این رابط کاربری در مقایسه با ورژن های گذشته بهبودهایی را تجربه کرده است.

رابط کاربری MIUI 10 شیائومی چه برتری نسبت به نسخه های قبلی دارد؟

پس از مدت ها انتظار رابط کاربری MIUI 10 شیائومی در اختیار کاربران گوشی های ردمی 3S، ردمی 5A، می 6 و Mi Mix 2S قرار گرفت. در حالی که این رابط کاربری انقلابی در سیستم عامل محصولات شیائومی ایجاد نمی کند، بهبودهایی را تجربه کرده است.

در این مطلب قابلیت های جدید رابط کاربری MIUI 10 شیائومی را معرفی می کنیم. در ادامه با کلیک همراه باشید.

ثبت تصاویر پرتره با یک دوربین

معمولا کاربران برای ثبت تصاویر پرتره به دو دوربین نیاز دارند. با این حال در سال های اخیر شرکت های مختلف با توسعه الگوریتم هایی این ویژگی را برای دستگاه های مجهز به یک دوربین نیز ارائه کرده اند.

در گذشته دستگاه های شیائومی که به دوربین دوگانه مجهز بودند از این قابلیت بهره می بردند. با این حال این شرکت چینی تصمیم گرفته قابلیت ثبت تصاویر پرتره را در اختیار گوشی های هوشمند خود مجهز به یک دوربین نیز قرار دهد.

رابط کاربری MIUI 10 شیائومی این ویژگی را به گوشی های مجهز به یک دوربین اضافه می کند. این کمپانی ادعا می کند که برای دستیابی به کیفیت بالا الگوریتم توسعه یافته توسط خود را بر روی 100 هزار تصویر مورد آزمایش قرار داده است.

تغییر طراحی منو برنامه های اخیر

رابط کاربری MIUI 9 اولین تلاش شیائومی برای بهینه سازی رابط کاربری این شرکت برای نمایشگرهای با نسبت تصویر 18:9 محسوب می شود. در همین راستا شیائومی منو برنامه های اخیر خود در MIUI 10 را بازطراحی کرده است.

رابط کاربری MIUI 10 شیائومی برنامه های اخیر را به صورت عمودی برای کاربران به نمایش می گذارد. این موضوع باعث می شود که کاربران از نمایشگر کشیده گوشی هوشمند خود به صورت بهینه استفاده کنند. در این منو کاربران قادر به بستن برنامه های مورد نظر خود و یا لمس آن ها برای دسترسی به امکانات بیشتر هستند.

تغییر در نحوه نمایش نوتیفیکیشن ها

شیائومی تصمیم گرفته همانند رابط کاربری سامسونگ نحوه نمایش اعلانات را در جدیدترین رابط کاربری خود تغییر دهد. این کمپانی اعلام کرده از صدای قطرات آب برای اطلاع کاربر از نوتیفیکیشن های خود استفاده کرده است. لازم به ذکر است؛ شیائومی صداهای مختلفی را برای قطرات آب در نظر گرفته است.

تایمر آرامش بخش

یکی دیگر از ویژگی های جذاب رابط کاربری MIUI 10 شیائومی مربوط به تایمر آن است. تایمر مورد استفاده در این رابط کاربری در هنگام شمارش صداهایی از طبیعت را پخش می کند. این صداها می تواند باعث آرامش کاربران شود.

بازطراحی اسلایدر تنظیم صدا و نور نمایشگر

نحوه تنطیم نور نمایشگر و صدا در رابط کاربری MIUI 10 شیائومی مشابه با سیستم عامل موبایل اپل است. در این رابط کاربری افراد با کشیدن انگشت خود به صورت عمودی می توانند میزان صدا و همچنین نور صفحه نمایش را تنطیم کنند.

افزایش سرعت

گوگل در سال های اخیر سرعت سیستم عامل موبایل خود را افزایش داده است. این کمپانی سعی کرده با ایجاد چندین بهبود سرعت واکنش اندروید به فرامین کاربران را افزایش دهد. در همین راستا رابط کاربری MIUI 10 شیائومی نیز سرعت بالاتری در مقایسه با نسخه قبلی خود دارد.

شیائومی اعلام کرده با دو ویژگی جدید «lock-free critical path» و «co-dependent prioritizing» موفق شده سرعت جدیدترین رابطه کاربری خود را افزایش دهد. بنابر اعلام شیائومی سرعت رابط کابری جدید این کمپانی 10 درصد افزایش داشته است.

ارسال نظر