Monster Hunter: World پرفروش ترین بازی تاریخ شرکت «کپ‌کام» شد

رسانه کلیک - بر اساس جدیدترین بیانیه شرکت «کپ کام»، بازی Monster Hunter: World پس از دستیابی به فروش 7.5 میلیون نسخه در سراسر جهان، توانست رکورد پرفروش ترین بازی تاریخ این شرکت بازی سازی را به نام خود ثبت کند.

Monster Hunter: World پرفروش ترین بازی تاریخ شرکت «کپ‌کام» شد

مجموعه Monster Hunter در سال های اخیر با فراز و نشیب های فراوان و گوناگونی رو به رو شده و گاها به دلیل اشتباهات و خطاهای سازندگان، بخش اندکی از طرفداران پر و پا قرص خود را از دست داده است. لیکن، جدیدترین اثر ویدیویی این مجموعه تحت عنوان Monster Hunter: World بر خلاف نسخه های پیشین، ناجی این سری برشمرده می شود که حال و هوای تازه ای به این سری محبوب بخشیده و راه موفقیت و بازگشت به دوران اوج را به خوبی پیدا کرده است.

این عنوان ویدیویی در کنار پایبندی به المان ها و عناصر پرطرفدار سری خود و ارائه گیم پلی مهیج و درگیرکننده، مشکلات و ایرادات نسخه های قبلی را برطرف کرده و ضمن جلب رضایت بازیکنان و منتقدان صنعت گیمینگ، هم اکنون به موفقیت بسیار بزرگ و چشم گیری دست یافته است.

چندی پیش بود که شرکت سرگرمی های تعاملی سونی با انتشار گزارش فروش ماهانه فروشگاه پلی استیشن استور، از صدرنشینی و فروش فوق العاده بازی Monster Hunter: World در هر دو منطقه ایالات متحده آمریکا و اروپا خبر داد.

سپس، موسسه آماری NPD (این گروه وظیفه بررسی و تنظیم گزارش فروش بازی ها، نرم افزارها، سخت افزارها و لوازم جانبی در ایالات متحده آمریکا را برعهده دارد) رسما اعلام کرد بازی Monster Hunter: World در ماه ژانویه سال جاری میلادی با استقبال بی نظیر بازیکنان آمریکایی مواجه شد و پس از غلبه به بازی پرطرفدار Call of Duty: WWII، توانست در صدر جدول پرفروش ترین بازی های ماه ژانویه 2018 هر دو پلتفرم (ایکس باکس وان و پلی استیشن 4) قرار گیرد.

حال، شرکت ژاپنی کپ کام، ناشر بازی Monster Hunter: World، در تازه ترین گفت و گو خود پس از ارائه جدیدترین گزارش فروش این عنوان ویدیویی هیجان انگیز، به موفقیت و رکوردشکنی چشم گیر آن نیز اشاره کرد که محبوبیت فوق العاده این عنوان ویدیویی را به خوبی ثابت می کند.

بر اساس اعلام این شرکت، بازی Monster Hunter: World از زمان انتشار تا به امروز بیش از 7.5 میلیون نسخه در سراسر جهان فروش داشته است که این آمار فروش دیجیتالی و فیزیکی دو پلتفرم ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 را در بر می گیرد و مختص پلتفرم خاصی نیست. به عبارت دیگر، این عنوان ویدیویی تنها در عرض کمتر از دو ماه توانسته فروش 7.5 میلیون نسخه ای را در فروشگاه های فیزیکی و فروشگاه های دیجیتالی از جمله ایکس باکس لایو و پلی استیشن استور را تجربه کند که به خودی خود، رکورد تازه و شگفت انگیزی برای این سری به یاد ماندنی به حساب می آید.

فروش 7.5 میلیون نسخه ای بازی Monster Hunter: World در سراسر جهان، رکورد پرفروش ترین بازی تاریخ شرکت کپ کام را نیز جا به جا کرده است. تا پیش از انتشار این بازی، Resident Evil 5 به عنوان پرفروش ترین بازی تاریخ این شرکت شناخته می شد که حال به نظر می رسد، جدیدترین اثر ویدیویی نقش آفرینی این شرکت یعنی مانستر هانتر: ورلد موفق تر از تمامی عناوین کپ کام از جمله سری رزیدنت اویل، مگا من (Mega Man) و Street Fighter عمل کرده و هم اکنون رکورد پرفروش ترین بازی تاریخ 38 ساله این شرکت نامدار ژاپنی را به نام خود ثبت کرده است.

بازی Monster Hunter: World

نکته قابل توجه این است که در حال حاضر، نسخه رایانه شخصی بازی Monster Hunter: World به دست پی سی بازها و دارندگان این پلتفرم نرسیده است و ثبت چنین رکوردی فقط و فقط مربوط به فروش نسخه کنسولی بازی است. به عبارتی، ثبت رکورد پرفروش ترین بازی تاریخ یک شرکت ناشر عناوین ویدیویی که بیش از 38 سال در این زمینه فعالیت می کند، کار بسیار دشواری است که چه بسا این فروش شامل نسخه پی سی بازی نیز نمی شود.

لازم به ذکر است؛ بازی محبوب و پرطرفدار Monster Hunter: World در تاریخ 6 بهمن ماه سال 96 (26 ژانویه سال جاری میلادی) توسط شرکت کپ کام بر روی دو کنسول نسل هشتم پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان منتشر شد و هم اکنون نسخه استاندارد آن با قیمت 59.99 دلار در دو فروشگاه پلی استیشن استور و ایکس باکس لایو به فروش می رسد.

در حال حاضر، نسخه پی سی این عنوان ویدیویی توسط سازندگان به صورت رسمی تایید شده و تیم توسعه هم اکنون بر روی ساخت این نسخه مشغول به کار است. متاسفانه تاکنون تاریخ دقیق انتشار نسخه رایانه شخصی بازی از سوی شرکت کپ کام اعلام نشده است، اما به نظر می رسد نسخه پی سی بازی برای عرضه در اواخر سال میلادی 2018 برنامه ریزی شده است.

همچنین، نسخه کنسولی نینتندو سوییچ بازی «مانستر هانتر: ورلد» کماکان در هاله ای از ابهام قرار دارد و هنوز شرکت کپ کام هیچ واکنشی در قبال شایعات اخیر مبنی بر عرضه بازی بر روی این کنسول جدید هیبریدی ژاپنی ها از خود نشان نداده است. این در حالی است که بسیاری از دارندگان و کاربران نینتندو سوییچ درخواست های مکرری را برای عرضه این عنوان بر روی پلتفرم مذکور در انجمن ها و فروم های رسمی به ثبت رسانده اند و در انتظار ساخت و عرضه این نسخه از بازی هستند. هرچند، هنوز عرضه نسخه سوییچ بازی از سوی سازندگان تایید و یا تکذیب نشده است.

در پایان این خبر، دیدگاه شما در رابطه با بازی جدید Monster Hunter: World چیست؟ آیا شما هم این عنوان ویدیویی اکشن و نقش آفرینی را خریداری کرده و از تجربه آن لذت برده اید؟ دیدگاه ها و نظرات شخصی خود را با ما و دیگر کاربران رسانه کلیک در میان بگذارید.

ارسال نظر