HTC 10 به صفحه نمایش Super LCD 5 و باتری ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعتی مجهز می‌شود

بنا به گزارش آقای اوان بلاس (Evan Blass) در شبکه اجتماعی توییتر، ظاهرا پرچمدار جدید کمپانی اچ‌تی‌سی یعنی گوشی HTC 10 به نمایشگر نوع Super LCD 5 و باتری ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعتی مجهز می‌شود.

HTC 10 به صفحه نمایش Super LCD 5 و باتری ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعتی مجهز می‌شود

حتما منبع @evleaks و آقای اوان بلاس را می‌شناسید. آقای اول بلاس فردی شناخته شده و صاحب حساب کاربری evleaks در توییتر است. این منبع همواره پیش از رونمایی از گوشی‌های هوشمند و محصولات دیجیتال مختلف، اطلاعاتی همچون سبک طراحی و مشخصات فنی این محصولات را فاش می‌کند. به تازگی این منبع پستی در شبکه اجتماعی توییتر ارسال کرده که از تجهیز گوشی HTC 10 به صفحه نمایش نوع Super LCD 5 و باتری ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعتی خبر می‌دهد.

پیش از این تصور می‌شد که پرچمدار جدید اچ‌تی‌سی به نمایشگری از نوع AMOLED مجهز شود، اما هم اکنون این موضوع در شک و شبه قرار گرفته است. تفاوت اصلی صفحه نمایش Super LCD با نمایشگر LCD در شکاف هوایی است که مابین شیشه بیرونی و مؤلفه اصلی صفحه نمایش قرار دارد. در واقع در نمایشگرهای نوع Super LCD این شکاف حذف شده و تدابیر دقیق و پیشرفته‌تری در بستر نمایشگر لحاظ می‌شوند. این موضوع منجر به عدم تابش خیره کننده نور از سوی نمایشگر شده و نهایتا میزان وضوح محتوای تصویر ارائه شده بدین صورت بیشتر می‌شود. همچنین این موضوع به طور مستقیم بر روی میزان مصرف انرژی باتری دستگاه تاثیرگذار خواهد بود.

به گزارش کلیک، دلیل اصلی استفاده از پنل نمایشگر Super LCD در گوشی HTC 10 رابطه مستقیمی با کاهش هزینه‌های تولید این محصول دارد. پنل‌های نمایشگر AMOLED گران قیمت هستند و استفاده از این پنل‌ها با توجه به بحران مالی که اچ‌تی‌سی در آن به سر می‌برد، امکان‌پذیر نیست. از سوی دیگر ظاهرا اچ‌تی‌سی قصد دارد که پرچمدار جدیدش را با قیمتی مقرون به صرفه‌تر روانه بازار کند، از اینرو ترجیح داده تا این گوشی هوشمند را به صفحه نمایشی از نوع Super LCD مجهز کند. اما آقای اوان بلاس اشاره داشته که در این گوشی از نمایشگر Super LCD 5 استفاده می‌شود. متأسفانه دقیقا نمی‌دانیم که منظور از عدد ۵ به کار گرفته شده در کنار نام این نمایشگر چیست، اما احتمالا این عدد مربوط به نسخه‌ای از نمایشگر Super LCD است که در گوشی HTC 10 از آن استفاده می‌شود.

اچ‌تی‌سی پیش از این اشاره کرده بود که پرچمدار جدید این شرکت از نظر کیفیت عملکرد دوربین در سطح جهانی عمل می‌کند و به نوعی کیفیتی منحصر به فرد را به همراه خواهد داشت. امروز صبح هم شاهد انتشار جدیدترین تصاویر مفهومی و رندر شده مربوط به این گوشی بودیم و در این تصاویر طراحی بسیار زیبا و چشم نواز گوشی HTC 10 مشهود بود. اما آقای اوان بلاس در کنار این موضوع، اشاره کرده که اچ‌تی‌سی پرچمدار جدیدش را به یک باتری ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعتی مجهز خواهد کرد. این موضوع در حالیست که پرچمدار کنونی این کمپانی یعنی گوشی HTC One M9 از باتری ۲۸۴۰ میلی آمپر ساعتی بهره می‌برد.

انتظار داریم که صفحه نمایش به کار گرفته شده در پرچمدار سال ۲۰۱۶ کمپانی تایوانی اچ‌تی‌سی وضوح تصویر ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل یا اصطلاحا QHD را ارائه کند. همچنین این گوشی بدون تردید به سیستم روی چیپ (SoC) اسنپدراگون ۸۲۰ کوالکام مجهز می‌شود. پیش بینی شده که عرضه این گوشی هوشمند از روز نوزدهم ماه آوریل آغاز شود.

منبع: phonearena

ارسال نظر