سونی مشغول ساخت پلی‌ استیشن ۴ قوی تر است!

یکی از مشکلات و محدودیت های کنسول بازی های ویدیویی، عدم توانایی ارتقای سخت افزارهای آن ها می باشد که به همین علت، بسیاری از گیمرها و کاربران خرید رایانه های شخصی را به کنسول ها ترجیح می دهند. دو کمپانی رقیب و بزرگ مایکروسافت و سونی همیشه سعی کردند با ارائه ایده ها و رفع محدودیت های کنسول های خود، برتری خودشان را به رقیبان و گیمرها نشان دهند. شاید یکی از بزرگ ترین راه های موفقیت، فراهم ساختن قابلیت ارتقای سخت افزار کنسول ها باشد که مدتی پیش کمپانی مایکروسافت در این باره اظهار نظر کرد. حال بر اساس گزارشات منتشر شده توسط منبع معتبر کوتاکو، سونی در حال حاضر بر روی یک پلی استیشن ۴ قوی تر کار می کند تا این کنسول قدرت بیشتری نسبت به نسخه های پیشین کنسول پلی استیشن ۴ داشته باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر همراه رسانه کلیک باشید.

سونی مشغول ساخت پلی‌ استیشن ۴ قوی تر است!

دو کمپانی رقیب و بزرگ مایکروسافت و سونی همیشه سعی کردند با ارائه ایده ها و رفع محدودیت های کنسول های خود، برتری خودشان را به رقیبان و گیمرها نشان دهند. شاید یکی از بزرگ ترین راه های موفقیت، فراهم ساختن قابلیت ارتقای سخت افزار کنسول ها باشد که مدتی پیش کمپانی مایکروسافت در این باره اظهار نظر کرد. حال بر اساس گزارشات منتشر شده توسط منبع معتبر کوتاکو، سونی در حال حاضر بر روی یک پلی استیشن ۴ قوی تر کار می کند تا این کنسول قدرت بیشتری نسبت به نسخه های پیشین کنسول پلی استیشن ۴ داشته باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر همراه رسانه کلیک باشید.

به گزارش کلیک، کمپانی نامدار سونی تا به امروز سه مدل مختلف از کنسول پلی استیشن ۴ را به بازار ارائه کرده که در این نسخه ها، تنها مشکلات جزئی کنسول مانند صدای فن و... برطرف شده و هیچ گونه تغییری در سخت افزار این کنسول نسل هشتم مشاهده نشده است. ساعاتی پیش وب سایت بزرگ کوتاکو ادعا کرد که این شرکت ژاپنی هم اکنون در حال ساخت یک پلی استیشن ۴ قوی تر است که در آن قابلیت های گرافیکی کنسول افزایش چشم گیری پیدا کرده و این کنسول می تواند به راحتی بازی های ویدیویی را با کیفیت ۴K اجرا کند.

سازندگان و توسعه دهندگان کنسول نسل هشتم کمپانی سونی این خبر را در اختیار وب سایت کوتاکو قرار داده اند. هنوز مشخص نیست که دارندگان فعلی کنسول پلی استیشن ۴ نیز می توانند سخت افزار کنسول خود را ارتقا دهند و بازی ها را با کیفیت بهتری اجرا کنند و یا باید برای اجرای بهتر بازی ها، کنسول جدید کمپانی سونی را خریداری کنند. همان طور که اشاره کردیم، هنوز مشخص نیست که کمپانی سونی در حال حاضر بر روی ساخت یک کنسول جدید مشغول است یا چندین قابلیت به کنسول پیشین خود اضافه می کند. در هر صورت کمپانی ژاپنی سونی به تازگی اقدام به انتشار این خبر کرده و اخیرا با سازندگان وارد مذاکره و گفت و گو شده است.

بنا به ادعا وب سایت کوتاکو، کنسول پلی استیشن ۴٫۵ به همراه کارت گرافیک جدید و قدرتمند تری عرضه خواهد شد. این کنسول از رزولوشن ۴K پشتیبانی می کند و به راحتی عناوین ویدیویی را به چنین رزولوشنی اجرا می کند. علاوه بر آن، سازندگان و توسعه دهندگان به دلیل افزایش قدرت کنسول پلی استیشن ۴، می توانند عناوین بیشتری را برای واقعیت مجازی پلی استیشن عرضه کنند.

البته هنوز نام رسمی ای برای کنسول پلی استیشن ۴٫۵ انتخاب نشده و این نام تنها یک اسم مستعار است که سازندگان از آن استفاده می کنند و در آینده، در صورت عرضه این کنسول، به احتمال زیاد شاهد نام دیگری برای این کنسول قدرتمند خواهیم بود.

کوتاکو ادعا می کند که این خبر را حداقل به کمک ۴ منبع دیگر می توانند تایید کند. متاسفانه هنوز جزئیات این کنسول به بیرون درج پیدا نکرده و از قیمت و تاریخ عرضه آن خبر نداریم. کوتاکو نیز در این خصوص اعلام کرده که از تاریخ و قیمت کنسول پلی استیشن ۴٫۵ مطمئن نیست. رسانه بزرگ کلیک در صورت انتشار هرگونه خبر در این خصوص، شما را به روز نگه خواهد داشت و تمامی خبرهای مربوطه را برای شما کاربران عزیز قرار می دهد.

لازم است بدانید که این اولین باری نیست که در سراسر فضای شاهد صحبت هایی در خصوص افزایش قدرت کنسول های نسل هشتم هستیم. همان طور که اشاره کردیم، سازندگان (کمپانی مایکروسافت و سونی) تمام تلاش خودشان را در این زمینه می کنند تا محدودیت های کنسول ها را کاهش دهند و کنسول ها بتوانند جایگزین مناسبی برای رایانه های شخصی شوند. مدتی پیش آقای Masayasu Ito اعلام کرد که کمپانی سونی بر روی کنسول پلی استیشن ۴ قدرتمند تر کار می کند. همچنین آقای فیل اسپینسر، مدیر بخش ایکس باکس کمپانی مایکروسافت، گفته بود که احتمالا قابلیت ارتقا سخت افزارهای کنسول ایکس باکس وان را برای گیمرها و کاربران محیا کنیم و از کارت گرافیک و پردازنده های مختلف و قدرتمندتری در کنسول ایکس باکس وان استفاده کنیم.

در پایان این گزارش، دیدگاه شما در رابطه با تولید و عرضه کنسول جدید پلی استیشن ۴ چیست؟ آیا در آینده نزدیک شاهد وجود قابلیت ارتقا سخت افزار کنسول های نسل هشتم (ایکس باکس وان و پلی استیشن ۴) باشیم؟ این خبر تا چه میزان صحت دارد؟ دیدگاه ها و نظرات شخصی خودتان را با دیگر کاربران رسانه کلیک به اشتراک بگذارید.

منبع: Gamespot

ارسال نظر