کورتانا به قابلیت تشخیص صدای کاربران مختلف مجهز می شود

رسانه کلیک - دستیار صوتی کورتانا در آینده به ویژگی جدیدی مجهز می شود. بر اساس گزارشی جدید، مایکروسافت به دستیار صوتی خود قابلیت تشخیص صدای چند کاربر را اضافه می کند.

کورتانا به قابلیت تشخیص صدای کاربران مختلف مجهز می شود

یکی از دلایل عملکرد ضعیف تر کورتانا در مقایسه با دیگر دستیارهای صوتی موجود در بازار، عدم امکان شناسایی صدای کاربرهای مختلف است. برای مثال اگر یک کاربر توسط اسپیکر هوشمند هارمن کاردن Invoke کارهای خود برای یک روز را برنامه ریزی کند، افراد دیگر می توانند به راحتی به آن دسترسی پیدا کنند.

این ضعف کورتانا باعث می شود به راحتی افراد مختلف به اطلاعات یک کاربر دسترسی پیدا کنند چرا که دستیار صوتی مایکروسافت نمی تواند صدای افراد مختلف را تشخیص دهد.

به نظر می رسد این موضوع در آینده تغییر کند. برخی از کاربران به این موضوع اشاره کرده اند که می توانند در اپلیکیشن کورتانا در ویندوز 10، صدای افراد مختلفی را تعریف کنند.

هوش مصنوعی کورتانا

بر اساس این تغییر، کاربر می تواند خود را به عنوان فرد اصلی تعریف کند و همچنین صدای 5 نفر دیگر را نیز به دستیار صوتی خود اضافه کند. در این گزارش اعلام شده که ویژگی ذکر شده تنها در اختیار کاربرانی قرار گرفته که دارای کنسول ایکس باکس وان هستند و یا اسپیکر هوشمند آن ها با حساب کاربری مایکروسافت همگام سازی شده است.

در حال حاضر این ویژگی تنها در اختیار کاربران این دو دستگاه قرار گرفته است. انتظار می رود در آینده سایر محصولات مجهز به این دستیار صوتی مانند کامپیوترهای دارای سیستم عامل ویندوز 10، از این ویژگی بهره ببرند.

قابلیت تشخیص صدای کاربران مختلف از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که اسپیکرهای هوشمند معمولا توسط افراد در یک خانواده استفاده می شود. اضافه شدن این ویژگی می تواند باعث حفظ حریم خصوصی افراد و در نتیجه افزایش امنیت کاربران مختلف شود. انتظار می رود در آینده مایکروسافت اطلاعات بیشتری از این قابلیت را منتشر کند.

ارسال نظر