ایلان ماسک این بار با ایده اتوبوس های بدون راننده وارد صحنه شد

مدیر عامل تسلا برای تفکر رو به جلو و ایده‌ها و راه حل‌های خلاقانه‌اش معروف است. اکنون وی به‌دنبال راه حل برای یکی از مهم‌ترین مشکلات که هر شهری با آن روبه‌رو می‌شود، یعنی ترافیک است. او چگونه این کار را انجام می‌دهد؟ با اتوبوس‌های بدون راننده!

ایلان ماسک این بار با ایده اتوبوس های بدون راننده وارد صحنه شد

به گزارش کلیک، روز پنجشنبه ایلون ماسک در یک کنفرانس حمل و نقل در نروژ گفت: "ما ایده‌ای داریم که دقیقا یک اتوبوس نیست اما راه‌حلی برای مشکل تراکم داخل شهر خواهد بود. وسایل نقلیه مستقل کلید این مشکل هستند...نمی‌خواهم زیاد در مورد این موضوع صحبت کنم.باید مراقب باشم چه چیزهایی را بیان می‌کنم."

این‌طور به‌نظر می‌رسد که او به یک مفهوم از اتوبوس‌های بدون راننده اشاره می‌کند که شبیه به کامیون‌های بدون راننده انگلیس هستند که در نیمه دوم این سال آزمایش خواهند شد. اما در عوض حمل و نقل کالا، اتوبوس‌های بدون راننده مردم را جابه‌جا خواهند کرد.

این اولین بار است که مدیرعامل تسلا وارد بحث خودروهای بدون راننده(خودروهای Self-Driving بدون راننده هستند و قادرند به طور خودکار مسیر، موانع و .. را تشخیص دهند) می‌شود. در عوض شرکت اتوموبیل‌سازی فوق مدرن ماسک پیشرو در زمینه جنبش وسایل اتوماتیک(اتومبیل‌های autonomous اتومبیل‌هایی هستند که به روی عوامل داخلی، خارجی و محیطی کاملا تسلط دارند. این نوع خودروها صرفا نباید بدون راننده باشند) بوده است و سال گذشته تسلا مدل X را با یک ویژگی راننده اتوماتیک معرفی کرد. ماه گذشته نیز تسلا مدل۳ پیش سفارش خیره کننده‌ای داشت و این خودروها ظاهرا تلاش این شرکت برای وسایل نقلیه بدون راننده هستند.

ماسک پیشتر نیز در مورد ترافیک و ازدحام مخصوصا در ساعات شلوغی که حمل و نقل را کند می‌کند، گلایه کرده بود. "من با حل مشکل ترافیک و شلوغی حمل و نقل شهری بسیار موافقم. نوع جدیدی از خودرو یا وسایل حمل و نقل برای این امر مناسب است و در حقیقت افراد را به مقصد نهایی می‌رساند و نه صرفا ایستگاه‌های اتوبوس٫" ما باید منتظر باشیم تا ببینیم ایلون ماسک چه نوع ماشینی تدارک دیده است اما مطمئن هستیم که یک وسیله بسیار جالب خواهد بود.

منبع: thenextwe

ارسال نظر