تماشا کنید: تست سقوط کپسول های فضایی ناسا سرتان را گیج می آورد!

رسانه کلیک - ناسا با انجام آزمایش‌های گوناگون قصد دارد زمینه سفر ایمن با کپسول های فضایی را برای همه ساکنان کره زمین فراهم کند.

تماشا کنید: تست سقوط کپسول های فضایی ناسا سرتان را گیج می آورد!

مرکز تحقیقات لانگلی ناسا در همپتون ویرجینیا، اخیراً یک چشم‌انداز جذاب در خصوص ایجاد حمل و نقل فضایی برای همه، با استفاده از کپسول های فضایی ارائه کرده است و ویدئویی که به تازگی در YouTube منتشر شده، نشان می‌دهد که آزمایش‌های گوناگونی برای سنجش ایمنی این سفر فضایی در حال انجام است.

در واقع ناسا دو سال قبل، قراردادی برای ساخت کپسول‌های فضایی جهت مسافرت‌های خدمه‌دار با دو شرکت اسپیس ایکس و بوئینگ امضا کرد. اما اکنون به‌نظر می‌رسد آنها هنوز نگران مسائل امنیتی این کپسول‌های فضایی هستند. این قراردادها بخشی از برنامه‌ی حمل و نقل خدمه تجاری ناسا هستند و هدف آن این است که به فضانوردان امکان سفر به مدار زمین را با فضاپیماهای خصوصی شرکت‌های اسپیس ایکس و بوئینگ را بدهد.

در ابتدا، قرار بود که این مأموریت‌ها سال گذشته آغاز شوند. اما برنامه‌های این سفر به ایستگاه فضایی بین‌المللی هم اکنون تا زمانی بین سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۴ به تأخیر افتاده است تا نسبت به ایمنی کپسول های فضایی اطمینان حاصل شود.

به تازگی هم ویدیویی منتشر شده که نشان از انجام آزمایش‌ها برای ارتقا سطح ایمنی کپسول های فضایی دارد. در بسیاری از آزمایش‌ها این ویدیو که مربوط به سقوط هستند روندی شبیه آنچه در ایمنی خودرو استفاده می‌شود، بکار گرفته‌شده است. آدمک‌های ناسا در این آزمایش‌ها به سنسورهایی متصل هستند که داده های زیادی را در اختیار محققان قرار می‌دهد.

مارتین آنت، مهندس دینامیک تأثیر ساختاری در مرکز تحقیقات لانگلی، در خصوص این آزمایش‌ها می‌گوید: تمام آسیب ها در حادثه های احتمالی در یک تا چهار دهم ثانیه رخ می دهند و ما باید بتوانیم در این زمان بسیار کوتاه اطلاعات زیادی را ضبط کنیم.

آنت با بیان اینکه پیشرفت های فناوری به ما این امکان را می‌دهد که اطلاعات را ثبت کنیم ادامه می هد ابزارها برای این کار بسیار کوچکتر شده است، ما هم اکنون می توانیم مجموعه ای از سنسورها را در پشت هم قرار دهیم و داده های بدست آمده را بر روی یک لپ تاپ ذخیره کنیم. سپس می توانیم این اطلاعات را بررسی و تأثیر معیارهای مختلف در آسیب های ایجاد شده را محاسبه کنیم.

این مهندس ناسا می‌گوید تیم سازنده می تواند از این داده ها برای بهبود طراحی لباس و کلاه استفاده کند. برای مثال، وزن اضافی در گردن و قسمت بالایی بدن می تواند آسیب ها را تشدید کند، بنابراین تغییر در کلاه ایمنی و متعادل کردن آن برای کاهش احتمال ایجاد آسیب در صورت ضربه ضروری است، به خصوص زمانی که فضانوردان به زمین بر می گردند.

این تحقیقات در حال انجام هستند تا در آینده نزدیک تمام ساکنان زمین این امکان را داشته باشند که با این کپسول ها به فضا سفر کنند.

https://www.digitaltrends.com/cool-tech/nasa-crash-test-dummies/

ارسال نظر