ایده های خود برای زندگی در مریخ را برای ناسا بفرستید

سازمان فضایی ناسا از عموم مردم درخواست کرد تا ایده های فناورانه خود را جهت زنده ماندن و بقا در کره مریخ به این سازمان ارسال کنند.

ایده های خود برای زندگی در مریخ را برای ناسا بفرستید

به گزارش کلیک، آیا شما در ذهن خود ایده ای عملی و آزمایش شده دارید که بتواند در سفر های فضایی انقلابی به پا کند؟ آیا به دنبال راهی هستید تا ایده خود را به گوش مسئولین ناسا برسانید؟ اگر اینطور است، امروز روز شانس شماست. اخیر سازمان فضایی ناسا طرح جدیدی به نام NASA iTech را راه اندازی نموده است که در آن ایده های عموم افراد، بخش های دولتی، دانشگاه ها و صنایع هوایی را پذیرفته و آن ها را بررسی می کند. این ایده ها می تواند نحوه سفر های فضایی در آینده را شکل داده و شاید راه را برای سفر به مریخ هموار کند. طرح ها می بایست در ۵ صفحه ارائه شده و راهکار هایی در مورد حفاظت در برابر اشعه های مضر، سیستم های پشتیبانی زندگی، سلامت فضانوردان، نیرو محرکه موجود در فضا و ابزار اندازه گیری دقیق گازهای گلخانه ای با استفاده از فناوری را شامل شوند.

اگر چه ناسا به صورت مستقل تحقیقات فراوانی را روی فناوری های جدید انجام می دهد، ولی این سازمان امیدوار است با کند و کاش ایده های منابع غیر تجاری بتواند به طرح ها متفاوت و جدیدی دست پیدا کند. متاسفانه زمان ارسال طرح ها بسیار کوتاه است: شما می توانید نهایتا تا روز ۱۷ اکتبر (۲۶ مهر) ایده های خود را به NASA iTech ارسال کنید. طی ماه های آینده ۱۰ طرح نهایی در ماه دسامبر به مقر ناسا ارسال شده و مورد بررسی قرار می گیرد و در پایان نیز ۳ طرح اول حائز کسب منابع و نظارت از سمت ناسا خواهند شد.

ارسال نظر