جزئیاتی از ساختمان شگفت انگیز جدید اپل

شاید طی هجده ماه گذشته ویدئوهای مختلفی از پهپاد های افراد دیده باشید که فرآیند ساخت کمپ جدید اپل را نشان می دهند. اما حالا خود این شرکت جزئیاتی درباره توسعه کوپرتینو ارائه کرده و چند عکس از محل آن به نمایش گذاشته است.

جزئیاتی از ساختمان شگفت انگیز جدید اپل

به گزارش کلیک، جالب ترین نکته در این طرح، اتاق کنفرانس آن است که از ساختمان اصلی این ساختمان شبیه فضاپیما جدا قرار گرفته است. فضای صد و بیست هزار فوت مربعی اتاق کنفرانس با قابلیت گنجایش هزار نفر در زیر زمین قرار گرفته است و توسط رییس شرکت و همکارانش به عنوان محل اعلان محصولات آینده و یا برای مراسم خاص استفاده خواهد شد.

در حالی که آمفی تئاتر هنوز نشان داده نشده اما لابی آن قابل دیدن است، قسمتی که با بزرگ ترین سقف کربن- فیبر ساخته شده در جهان، پوشانده شده است.

این ساختمان شبیه به دونات از چهل و چهار پنل شعاعی یکسان که هفتاد فوت طول و یازده فوت عرض دارند تشکیل شده که همه به یک هاب مرکزی کوچک در وسط متصل می شوند. پوشش دایره ای شگفت انگیز با وزن هشتاد تن در دوبی ساخته شده بود تا بعدا قطعه به قطعه به سن فرنسیسکو منتقل شود.

ساختمان اصلی تا آخر سال جاری میلادی به اتمام می رسد و قرار است چهارده هزار نفر کارمند در ژانویه به آن منتقل شوند. در حال حاضر یک سوم پنل های شیشه ای بزرگ خمیده با ابعاد چهل و شش در یازده جاگذاری شده اند.

ساختمان اصلی در کنار فضای اداری خیلی بزرگ دارای یک رستوران شصت هزار فوتی هم هست که قابلیت سرویس دهی به دو هزار و هشتصد کارمند را دارد. به علاوه یک پاسیو هم در بیرون قرار گرفته که هزار و دویست نفر می توانند در آن بنشینند. رستوران این عمارت، دو در عظیم شیشه ای دارد که ارتفاع آن ها به چهار طبقه می رسد، یعنی به بلندی خود ساختمان!

اگرچه طراحی نهایی ساختمان کار یک معمار انگلیسی به نام نرمال فاستر بوده اما کلیت پروژه آرزوی درازمدت استیو جابز بود که تا سال ۲۰۱۱ این طرح را پشتیبانی می کرد.

منبع : digitaltrends

ارسال نظر