ویژگی جدید ترجمه گوگل برای اندروید

گوگل ترجمه متون در اندروید را آسان‌تر می‌کند: کافیست متن را برجسته کنید. این ویژگی جدید با نام Tap to Translate معرفی شده است و در نسخه به‌روز رسانی ترجمه گوگل برای اندروید امروز در دسترس خواهد بود.

ویژگی جدید ترجمه گوگل برای اندروید

به گزارش کلیک، ویژگی به شما این امکان را می‌دهد تا در یک اپلیکیشن که به زبانی دیگر نوشته شده، به‌صورت پاپ‌آپ بتوانید تنها با انتخاب متن مورد نظر آن‌را ترجمه کنید. هنگامی‌که شما متن را انتخاب می‌کنید یک آیکون کوچک ظاهر خواهد شد ـ چیزی شبیه علامت چت فیسبوک ـ که سپس با ضربه زدن بر روی آن می‌توانید ترجمه را ببینید. این پاپ‌آپ همچنین به شما این اجازه را می‌دهد که متن را از زبان اول خود به زبان خارجی که در حال مطالعه آن هستید، ترجمه کنید.

iOS نیز ویژگی‌های جدید خواهد داشت

این یک ترفند جدید است که افراد را از برخی مشکلات نجات می‌دهد، چه دائما نیاز به ترجمه داشته باشند و چه گاهی به آن نیاز پیدا کنند. گوگل می‌گوید این ویژگی با هر اپلیکیشنی کار خواهد کرد، چه چت باشد، چه مرورگر و یا موارد دیگر شما می‌توانید متن را انتخاب کرده و آن را ترجمه کنید. مایکروسافت نیز تقریبا هان ویژگی را برای برنامه‌های ترجمه اندروید اضافه کرده است اما یک گزینه برش/ کپی/ پیست را نیز به آن افزوده که کمی نامناسب است.

Milk_Chinese-English.0

امروز گوگل چند ویژگی دیگر نیز به ترجمه گوگل اضافه می‌کند. یک حالت آفلاین که در iOS کار می‌کند و هر زبان تنها به ۲۵MB حافظه نیاز دارد. گوگل در هردو iOS و اندروید زیان چینی را در بخش Word Lens feature پشتیبانی می‌کند که به شما اجازه می‌دهد از یک متن عکس بگیرید و ترجمه آن را ببینید. این یک ویژگی بسیار جالب است، البته اگر کار کند(ممکن است با برخی دستگاه‌ها ناسازگار باشد).

منبع: theverge

ارسال نظر