تصمیمات جدید هیات دولت برای رایتل

رایتل یا اپراتور سوم تلفن همراه کشور، در سال ۱۳۸۶ تاسیس شد. هدف تاسیس این شرکت فعالیت در حوزه فن آوری نوین اطلاعات و ارتباطات بود.

تصمیمات جدید هیات دولت برای رایتل

به گزارش کلیک، پس از مدتی رایتل فعالیت های دیگری مانند فن آوری کارت های هوشمند، پورتال های سازمانی، خدمات انتقال داده ها را نیز ارائه داد. و سپس در سال ۱۳۸۹ موفق به اخذ پروانه اپراتورسوم تلفن همراه کشور با انحصار دوساله جهت ارائه خدمات نسل سوم موبایل علاوه بر خدمات نسل دوم شد.

به تازگی و در جدیدترین تصمیم هیئت دولت، مقرر شده بنا به پیشنهاد وزارت ارتباطات، پروانه فعالیت شرکت خدمات ارتباطی رایتل اصلاح شده و از این پس، در پروانه آن به جای عبارت ۱۵ سال از تاریخ لازم الاجرا شدن، به عبارت "۲۰ سال از تاریخ صدور پروانه" اصلاح شود.
سهامدار و اسپانسر اصلی رایتل، شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی (شستا) است که مسئولیت مدیریت سرمایه نزدیک به ۳۰ میلیون بیمه گذار سازمان تأمین اجتماعی را برعهده دارد.
یکی از موضوعات مهم درباره رایتل آن است که تغییرات در نحوه فعالیت آن، به تصویب هیئت دولت می رسد و چندی پیش نیز، کابینه یازدهم میزان جریمه تخلفات رایتل را تعیین کرد.

همچنین مقرر شده در پروانه این شرکت، عبارت "برای ۲ دوره ۵ ساله" به عبارت "برای یک دوره ۵ ساله" اصلاح شود. در عین حال، هیئت دولت پرداخت حق السهم تصمین شده در پروانه رایتل را برای سال ششم قرارداد به بعد، به شرح مندرج در مصوبه روزهای گذشته خود اصلاح کرده است.

ارسال نظر