شباهت گوشی جدید ال جی به نکسوس ۵X

در حالی که برند گوشی های نکسوس به دلیل عرضه دو گوشی جدید پیکسل و پیکسل ایکس ال توسط گوگل منحل شده است، اما ظاهرا ال جی هنوز هم به نکسوس ۵ایکس (که آن را برای گوگل می کرد) علاقه دارد.

شباهت گوشی جدید ال جی به نکسوس ۵X

به گزارش کلیک، ال جی به تازگی از گوشی هوشمندی پرده برداری کرده است که بر اساس گوشی نکسوس ۵ایکس ساخته شده است و ای جی یو (LG U) نام دارد. این گوشی جدید در کشور کره جنوبی، خانه ال جی معرفی شد.

درست مانند نکسوس ۵X، گوشی LG U از یک صفحه نمایش ۵٫۲ اینچی با کیفیت ۱۰۸۰p ، همراه با ۲ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی بهره می برد، و تقریبا دارای بدنه ای مشابه همانند نکسوس ۵X است. ال جی یو تقریبا دارای همان وزن و ابعاد نکسوس ۵X (135 گرم وزن و ابعاد ۱۴۷٫۶ در ۷۳٫۲ در ۷٫۷ میلی متر در مقابل ۱۳۶ گرم وزن و ۱۴۷ در ۷۲٫۶ در ۷٫۹ میلی متر) نیز می باشد.

با این حال، تغییرات سخت افزاری را هم در این گوشی شاهد هستیم. ال جی U توسط یک پردازنده هشت هسته ای ۱٫۱۴ گیگاهرتز (احتمالا یک اسنپ دراگون ۴xx) طراحی شده، مجهز به یک باتری ۳ هزار میلی آمپری است و از کارت حافظه microSD پشتیبانی می کند. علاوه بر این، یک دوربین ۸ مگاپیکسلی در جلو، و یک ۱۳ مگاپیکسلی در پشت دستگاه وجود دارد.

حالا که صحبت از پشت دستگاه شد، باید بگوییم که بدنه پشت ال جی یو با نکسوس ۵ایکس بسیار متفاوت است. کل سطح پشتی براق است و دوربین و فلاش LED همراهش در سمت چپ واقع شده اند، و اثری از اسکنر انگشت وجود ندارد. هم چنین به نظر می رسد خبری از فوکوس خودکار لیزری نیست. به علاوه، دوربین پشتی ۱۳ مگاپیکسلی ممکن است به خوبی دوربین ۱۲٫۳ مگاپیکسلی ۵ایکس نباشد.

این گوشی هوشمند جدید در کره جنوبی، منحصرا از طریق LG U+ (سومین اپراتور بزرگ تلفن همراه این کشور، که بدیهی است توسط LG کنترل می شود) در دسترس خواهد بود. امکان خرید این گوشی تا پایان ماه جاری با قیمتی معادل ۳۴۰ دلار امکان پذیر می باشد. سیستم عامل این گوشی به صورت پیش فرض اندروید مارشمالو خواهد بود و ال جی خبری در مورد به روز رسانی آن نداده است. این گوشی در سه رنگ سیاه، سفید و صورتی عرضه می شود. در حال حاضر هم نمی دانیم که ال جی قصد دارد این گوشی یا گوشی مشابهی را در بازارهای دیگر به فروش برساند یا خیر. اما شاید بهتر باشد این کار را انجام دهد و این گوشی را به دیگر بازارها نیز ارسال کند.

ارسال نظر