هدست جدید Magic Leap با تکنولوژی ناشناخته

شرکت تازه تاسیس Magic Leap در حوزه واقعیت افزوده، توانسته بیش از یک میلیارد دلار از سرمایه گذاران خود پشتیبانی مالی دریافت کند، ولی هنوز راز تکنولوژی خود در تولید هدست را فاش نکرده است. 

هدست جدید Magic Leap با تکنولوژی ناشناخته

به گزارش کلیک، شرکت تازه تاسیس و اسرار آمیز واقعیت مجازی Magic Leap که از سوی حامیان مالی به شدت پشتیبانی می شود، سال ها بر روی تکنولوژی آمیختگی تصاویر ظریف دیجیتالی و دنیای واقعیت کار کرده است. او مدعی است که این تکنولوژی در نهایت به یک هدست تبدیل خواهد شد. تا اواخر سال ۲۰۱۴ خبری از اقدامات شرکت در جراید منتشر نشد.

وایرد در یک مقاله مفصل درباره تکنولوژی های مجازی و واقعیت افزوده Magic Leap می نویسد که هدست های این شرکت را در فضایی استیم پانکی (نوعی ژانر علمی-تخیلی است که فضای موجود در قرن نوزده را شبیه‌سازی می نماید ) از درون ربات پهبادی نظاره و تجربه کرده است. این مقاله همچنین از فضاهای دیگری که در هدست خود تعبیه نموده است نیز نام می برد از جمله ربات های انسان نمایی که بر روی دیوار حرکت کرده و یا آدم های کوچکی که بر روی میزی با هم کشتی می گیرند.

هنوز اشاره ای به شکل و شمایل هدست و یا قیمت و زمان ورود آن به بازار نشده است (نمونه ای مهندسی آزمایشی عینک های ورزشی جالبی با بسته های باطری در اطراف آن هستند ). شرکت مزبور که تاکنون توانسته است بیش از ۱٫۴ میلیارد دلار برای پروژه های خود حمایت مالی تامین کند، عنوان کرده بود که ابزار تولید شده اش به شکل گوشی های رایج خواهد بود.

البته باید اشاره کرد که جزییات بسیار کمی در رابطه با چگونگی کارکرد این ابزار در فراهم آوردن تصاویری روشن، واضح و منطبق با واقعیت اطراف ما وجود دارد. مقاله مزبور تصویری از " تراشه فوتونیک میدان نوری اسرارآمیز" Magic Leap" ارائه می دهد.(میدان نوری، الگوهایی است که نور هنگام ساطع شدن از چیزی تشکیل می دهد و Magic Leap می گوید که دست به ساخت تراشه میدان نوری با سیلیکون های فوتونیک زده است.) در ویدیویی که به همراه این مقاله منتشر شده، مدیر و موسس این شرکت، رونی آبویتز می گوید : اجزا شبکه ای ویفر مانند سه بعدی که ساختار های بسیار کوچکی دارند و جریان فوتون ها را کنترل می کنند در نهایت سیگنال های دیجیتال میدان های نوری را می سازند.

وایرد در ادامه می افزاید که این شرکت مدعی متفاوت بودن هدست هایش با دیگر هدست های واقعیت افزودهِ ساخته شده توسط شرکت مایکروسافت است چرا که این هدست ها قادرند تا نور را در چشمان شما بتابانند.

البته هنوز سوالات بسیاری در این زمینه وجود دارد؛ اخیرا مقاله مجله ورج نیز در پی یافتن پاسخ هایی از این دست درباره این شرکت و تولیدات آن است.

Magic Leap روز سه شنبه ویدیویی در رابطه با هدست های خود در یوتوب منتشر کرد که در آن تصاویری چون نقشه سه بعدی کوه اورست که روی میزی قرار گرفته و یا عروس دریایی صورتی رنگی که در هوا معلق است را به نمایش گذاشته است. ولی صرف نظر از چنین ویدیوهایی به نظر می رسد که ما هنوز باید در انتظار انتشار اخبار مهم تر و مفصل تری از این موسسه باقی بمانیم.

منبع: technologyreview

ارسال نظر