فناوری جدید برای پیشگیری از سرطان کولون

فناوری جدید به پزشکان بیمارستان استمفورد دید کاملتری داده است تا از سرطان روده بزرگ جلوگیری کنند.

فناوری جدید برای پیشگیری از سرطان کولون

به گزارش کلیک، دکتر رابرت دتمر گفته است یک ابزار جدید که در کولونوسکوپی دید دوبرابر به آن‌ها می‌دهد، کمک کرده تا پولیپ‌های بیشتری را پیدا کنند. وی می‌گوید: "من در روز حدود پنج تا پانزده کولونوسکوپی انجام می‌دهم. اگر این دستگاه نبود حتما بسیاری از پولیپ‌های مهم را از دست می‌دادم."

بیمارستان استمفورد تنها بیمارستان در ایالت کنکتیکت است که سیستم آندوسکوپی اسپکتروم شرکت اندوچویس به نام فیوز را دارد.

بر خلاف سیستم‌های کولونوسکوپی‌ رایج، که تنها یک دوربین در انتهای تیوب انعطاف پذیر آن قرار دارد؛ فیوز دارای سه دوربین است. این مساله دید پزشکان را تا ۳۳۰ درجه یعنی تقریبا یک دایره کامل، افزایش خواهد داد. این در حالی است که سایر این دستگاه‌ها دید ۱۷۰ درجه دارند. پزشکان تصویر گرفته شده توسط دوربین‌ها را در سه مانیتور با کیفیت HD بررسی خواهند کرد.

دتمر می‌گوید: "شما بخش‌های بیشتری زا روده بزرگ را خواهید دید. مردم اغلب تصور می‌کنند که روده بزرگ یک لوله صاف است، در حالی‌که برآمدگی‌ها و فرورفتگی‌های بسیاری در آن وجود دارد که پولیپ‌ها می‌توانند در پشت آنان پنهان شوند. اگر شما بتوانید همزمان بالا و پایین این بخش را مشاهده کنید، بیش زا زمانی که تنها یک بخش را می‌بینید، پولیپ پیدا خواهید کرد."

سیستم فیوز توسط سازمان غذا و دارو در سال ۲۰۱۳ تایید شده و ماه می گذشته در بیمارستان استمفورد نصب شد. شرکت سازنده آن می‌گوید ۱۲۳ عدد از این دستگاه در آمریکا موجود است.

طبق گفته انجمن سرطان امریکا در مرگ میر به علت سرطان، پس از سرطان ریه، کولورکتال دومین عامل مرگ است که باعث مرگ حدودا ۴۹،۱۹۰ نفر در سال ۲۰۱۶ بوده است.

دکتر دتمر می‌گوید هدف ما جلوگیری از سرطان روده بزرگ است. افراد معمولا پزشکی را انتخاب می‌کنند که با آن راحت‌تر هستند در حالیکه باید مکان‌هایی با تجهیزات و فناوری جدید انتخاب کنند که مطمئن‌تر باشد و جراحی پیش از سرطان کمتری داشته باشند.

هزینه‌ای که بیمار برای این فناوری جدید می‌پردازد تفاوتی با سیستم قدیمی ندارد.

هر دو یا سه سال یک شرکت، گجت یا ابزاری را ارائه می‌کند که از مدل‌های پیشین خود بهتر است. اما این دستگاه می‌تواند باعث پیشرفت‌های بسیاری در این زمینه شود.

در بین بیماران بالای ۵۰ سال حداقل هر یک نفر از پنج نفر پولیپ‌هایی دارد که باید قبل از سرطانی شدن آنان توسط جراحی برداشته شوند. پولیپ‌ها ضایعات پیش سرطانی هستند که توسط کولونوسکوپی قابل مشاهده هستند. همیشه مشکل اصلی در کولونوسکوپی، جا انداختن پولیپ‌های کوچک بود.

منبع: stamfordadvocate

ارسال نظر