نسل آینده لباس های ضد آب از راه می رسد

اگر در ژاکت خود احساس رطوبت کردید احتمالا لباس شما عمر خود را کرده است. اما قبل از اینکه آن را با ژاکت جدیدی جایگزین کنید که در نهایت باز هم کهنه و غیر قابل استفاده شود گزینه جدیدی را هم در نظر بگیرید.

نسل آینده لباس های ضد آب از راه می رسد

به گزارش کلیک، سال گذشته شرکت لباس ورزشی کلمبیا (Columbia Sportswear) کشف کرد که چگونه جیر های با قابلیت نفود هوا و راحتی را درست کند که ضد آب هم باشند اما خرید این لباس ها تا کنون ممکن نبود. حالا که بهار هم در پیش است این شرکت ژاکت ها و شلوار های ضد آب جدید خود را روانه بازار کرده است.

ضد آب ترین ژاکت ها که قابلیت نفوذ هوا را هم دارند با یک لایه آب گریز بین لایه های پارچه ساخته شده اند. لایه بیرونی که معمولا یک پارچه سنگین است تنها یک لایه پارچه ترکیب شده با یک دافع آب با دوام (DWR) است. چیزی که بیشتر سازنده های ژاکت به شما نمی گویند این است که نگهداری بد و گرد و خاک این خاصیت ضد آب را در طول زمان کم می کند و در نهایت DWR غیر قابل استفاده می شود.

در این مورد پارچه داخلی معمولا جنسی نرم است و اگر طراح باهوش باشد رطوبت را از بین می برد. متاسفانه با وجود لایه ضد آب که از نفوذ هوا جلوگیری می کند وقتی بیرون لباس خیس باشد داخل کمی مرطوب می شود. وقتی DWR کهنه شود راحتی و کاربرد ژاکت هم پایین می آید. پارچه از یک طرف با باران خیس می شود و از طرف دیگر با گرما یا عرق تن.

گزینه دیگر یک بارانی از ماده ای نازک اما کاملا ضد آب مثل لاستیک است. اگر مطمئن هستید در یک طوفان گرفتار می شوید این همان چیزی است که لازم دارید اما مشکل این است که نفوذ هوا به آن مانند نفوذ هوا به یک کیسه پلاستیکی است.

خط تولید لباس اوت درای کلمبیا بهترین ویژگی های هر دو گزینه را ارائه می کند. لایه ضد آب بیرون ژاکت است تا خاصیت ضد آبی دائمی باشد. در نگاه اول درخشش آن باعث می شود شبیه بارانی های قدیمی به نظر برسد اما بر خلاف آن ها لایه های اوت درای اکستریم با کمک سوراخ های میکروسکوپی در آن قابلیت نفوذ هوا خواهند داشت. گرمایی که طی یک پیاده روی در لباس جمع می شود می تواند فرار کند اما آب نمی تواند داخل شود. جیر نیز با یک پارچه ضد رطوبت آستر شده تا اگر در یک صبح مه آلود بر اثر ورزش عرق کردید همچنان در آن احساس راحتی کنید.

کلمبیا شروع به کار خط تولید جدید را ماه جون سال گذشته اعلام کرد و بیش از یک سال و نیم روی توسعه و آزمایش لباس های اوت درای اکستریم کار کرد و آزمایش کننده ها برای کار خود به تمام قاره ها حتی قطب جنوب سر زدند. اوت درای اکستریم باید بتواند در باران های دویست و پنجاه تا دویست و هشتاد اینچ در سال پارک ملی المپیک کار خود را انجام دهد. خط تولید اوت درای اکستریم کلمبیا بر اساس رنگ ها و سایز های مختلف برای زنان و مردان از صد و پنجاه تا چهارصد دلار قیمت دارد و در حال حاضر در وب سایت آن ها قابلیت می توان محصول مورد نظر را انتخاب کرد.

منبع : digitaltrends

ارسال نظر