حذف رمز عبور در ورود به حساب های کاربری یاهو

با رونمایی از ابزار ورود به حساب کاربری به نام «عامل دوم» که برای شناسایی کاربران، از پیام های ارسالی توسط تلفن همراه استفاده می کند، ورود به برنامه های کاربردی مرتبط به یاهو بدون رمزعبور امکان پذیر شده است.

حذف رمز عبور در ورود به حساب های کاربری یاهو

به گزارش کلیک، این ساز و کار اولین بار در ماه اکتبر برای یاهو میل عرضه شد که به کاربران اجازه ورود به سایر برنامه های یاهو مانند مسنجر، فاینانس، فنتسی و اسپورت را بر روی دستگاه های اندروید و iOS می دهد.
به گفته لاولش چابرا، مدیر محصول یاهو، کاربران به هنگام تلاش برای ورود به برنامه های یاهو، پیامی بر روی تلفن همراه شان دریافت می کنند که باید ورود به حساب را تایید کنند. به گفته او، رمزهای عبور دردسر سازند و به راحتی فراموش می شوند و رمزهای عبور ضعیف به راحتی قابل تشخیص هستند. با در اختیار داشتن کلید حساب کاربری یاهو به راحتی و با امنیت کامل می توانید با استفاده از تلفن همراه تان وارد حساب کاربری یاهو شوید و هر دفعه که ورود پیدا می کنید، یک پیام بر روی تلفن همراه تان ظاهر می شود که از شما تاییدیه ورود می خواهد.

کاربرانی که برای ورود به برنامه های یاهو از کامپیوتر استفاده می کنند، پس از فعال سازی این ویژگی، برای ورود به حساب کاربری، باید پیام ظاهر شده بر روی دستگاه های ثبت شده شان را تایید کنند. افرادی که تلفن همراه در دسترس شان نیست، می توانند برای دسترسی به حساب کاربری به سوالات امنیتی پاسخ دهند. یاهو چند وقتی است که به دنبال حذف رمز عبور است. سال گذشته تلاش هایی را آغاز کرد و طی آن به هنگام تلاش کاربران برای ورود به حساب کاربری، از طریق پیام کوتاه، رمزعبورهای یک بار مصرف به برای کاربران ارسال می کرد.

منبع:Yahoo

ارسال نظر