نوکیا ۲۱۶؛ پایانی تلخ برای گوشی های نوکیا

بنابر گزارشات، مایکروسافت اخیرا با معرفی یک گوشی موبایل جدید قصد دارد خط پایانی برای سری گوشی های هوشمند نوکیای خود ترسیم کند؛ اتفاقی که تراژدی شدیدی را برای برخی کاربران به همراه خواهد داشت.

نوکیا ۲۱۶؛ پایانی تلخ برای گوشی های نوکیا

به گزارش کلیک، جدیدترین و شاید آخرین گوشی هوشمند مایکروسافت با نام Microsoft Nokia 216 که همچنین نسخه اسلیم آن نیز به بازار عرضه خواهد شد، شاید همان گوشی تلفن همراهی نباشد که طرفداران نوکیا انتظارش را می کشیدند؛ شاید به این خاطر که اصلا یک گوشی هوشمند نیست! در عوض، این گوشی بر روی سیستم عامل سری ۳۰+ اجرا می شود که خیلی از کاربران با آن آشنا هستند.

همین چند ماه پیش بود که مایکروسافت اعلام کرد بخش تلفن های همراه معمولی ( غیرهوشمند) خود را به FIH Mobile که زیرمجموعه ای از Foxconn است خواهد فروخت. البته قبل از این که این شرکت کنترل تولید و فروش گوشی های غیرهوشمند نوکیا را در دست بگیرد، مایکروسافت تصمیم گرفت تا یک مدل از این سری گوشی های تلفن همراه را به بازار عرضه کند که گویا با کمترین استقبال روبرو شده و بار دیگر کاربران را نامید کرده است.

مایکروسافت نوکیا ۲۱۶ با هدف سازگاری با مشتری های ساکن در ایالات متحده طراحی نشده، عمدتا به این دلیل که اکثریت قریب به اتفاق کاربران تلفن در ایالات متحده حتی برای گوشی های ثانویه خود به سمت گوشی های هوشمند مهاجرت کرده ند. در عوض، نوکیا ۲۱۶ قرار است در بازار کشور های در حال توسعه خودی نشان دهد!

اگر از مسئله هوشمند بودن و یا نبودن این گوشی بگذریم، می توان گفت نوکیا ۲۱۶ یک گوشی تلفن همراه ایده آل و دوست داشتنی برای افرادی است که صرف نظر از اپلیکیشن های آن چنانی، تنها انتظارشان از یک گوشی، دوام بالای باتری است!

اگر بخواهیم راجع به مشخصات این گوشی صحبت کنیم، نوکیا ۲۱۶ از یک صفحه نمایش ۲٫۴ اینچی با رزولوشن ۳۲۰ در ۲۴۰ بهره می برد. همچنین این گوشی از ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی بهره می برد که البته باور این قسمت کمی تا قسمتی سخت است، اما واقعیت دارد! از دیگر مشخصات این گوشی می توان به باتری ۲۰۳۰ میلی آمپر ساعتی و دو دوربین ۰٫۳ مگاپیکسلی در جلو و عقب گوشی اشاره کرد.

همچنین، کاربران می توانند این گوشی را در سه زنگ سفید، مشکی و فیروزه ای سفارش دهند.

capture

البته هنوز راجع به قیمت این گوشی تلفن همراه خبر خاصی منتشر نشده، اما می توان با توجه به گوشی های سری قبل نوکیا این پیش بینی را داشت که قیمت آن بی شک عادلانه و مقرون به صرفه خواهد بود.

نظر شما راجع به این اقدام مایکروسافت چیست؟ آیا شما هم از آن دسته طرفداران دو آتیشه نوکیا هستید که روزگاری رقیب سرسختی همچون سونی اریکسون را در مقابل خود می دیدند!؟

به نظر شما، این گوشی می تواند پایان خوشی را برای سری نوکیا گوشی های مایکروسافت رقم بزند؟

ارسال نظر