گوشی نوکیا 8 به اندروید 8.1 Oreo مجهز می شود

رسانه کلیک - گوشی های نوکیا 5 و نوکیا 6 در حال حاضر از اندروید 8 موسوم به اوریو (Oreo) بهره می برند. حال زمزمه های ورود اندروید 8.1 Oreo به گوشی نوکیا 8 به گوش می رسد.

گوشی نوکیا 8 به اندروید 8.1 Oreo مجهز می شود

جدا از برنامه‌های بوت لودر (برنامه ای که به محض روشن شدن دستگاه آغاز به کار می‌کند تا سیستم عاملی که باید را برای دستگاه بارگذاری و اجرا کند) و تریبل (پروژه ای که گوگل قصد دارد توسط آن سرعت آپدیت اندروید را سه برابر کند)، کمپانی HMD هم نقش اساسی در تحقق تجربه‌ای که قرار است گوگل برای کاربران نوکیا به ارمغان آورد، ایفا می‌کند.

از چندماه پیش نوکیا 8 تست نسخه بتای اندروید 8 Oreo را آغاز کرده است و بعد از اثبات بی نقص بودن این ورژن، نسخه اصلی آن را هم دریافت کرد. هم‌اکنون نوکیا 5 و نوکیا 6 در حال استفاده از نسخه بتای Oreo هستند، اما تلاش‌های کمپانی نوکیا فقط به اینجا ختم نشد. اندروید 8.1 Oreo مدتی است برای گوشی های نکسوس و پیکسل منتشر شده است؛ بنابراین لازم است که مسیرش را به سوی گوشی های نوکیا هم باز کند.

طبق گفته Juho Sarvikas، رئیس شرکت HMD Global، نسخه اندروید 8.1 Oreo به زودی وارد نوکیا 8 می شود. وی در تاریخ 23 ژانویه 2018 در حساب توییتری خود عنوان کرد:

اگر آپدیت جدید اندروید 8.1 Oreo را روی نوکیا 8 اجرا کنید، میزبان قابلیت‌ها و امکانات جذابی خواهید بود و از همه مهم‌تر، ایموجیِ همبرگر با پنیر را روی مقدار زیادی گوشت خواهید داشت که جلوه زیبایی به رابط کاربری گوشی تان می بخشد.

در صورتی که گوشی شما نوکیا 8 است، می‌توانید به سایت Nokia Beta Lab مراجعه کنید و پس تایید اعتبار گوشی از طریق شماره سریال IMEI، برای نصب اندروید 8.1 Oreo بتا، ثبت‌نام کنید. این سایت در ابتدا هشدار می‌دهد که شاید آپدیت چند ساعت طول بکشد, اما تجربه نویسنده نشان می‌دهد که فقط چند دقیقه برای انجام این کار کافی است. نمایی از صفحه آپدیت را در عکس زیر مشاهده می کنید:

ارسال نظر