گوشی جدید نوکیا با دوربینی قدرتمند سال آینده عرضه می شود

شرکت نوکیا به زودی گوشی هوشمند جدیدی با دوربین و پردازنده قدرتمند روانه بازار می کند. محصول جدید نوکیا یک پرچمدار تمام عیار خواهد بود.

گوشی جدید نوکیا با دوربینی قدرتمند سال آینده عرضه می شود

به گزارش کلیک، نوکیا روزی در صنعت گوشی های تلفن همراه حرف اول را در دنیا می زد و اکنون به نظر می رسد که این شرکت قصد دارد با عرضه سری جدیدی از گوشی ها و تبلت های تحت برند خود، جایگاه سابقش را بازستاند. در حال حاضر معرفی سه یا چهار دستگاه جدید از سمت این شرکت تا پایان سال میلادی جاری حتمی است.

اخیرا نیز رییس شرکت نوکیا در کشور چین بخشی از مشخصات این گوشی ها را فاش کرده است.

البته گفته می شود که این دستگاه ها توسط خود شرکت نوکیا تولید نمی شود و ساخت آن ها بر عهده شرکتی به نام HMD است.

اگرچه اندازه این گوشی های هوشمند هنوز به صورت قطعی مشخص نشده است، ولی طبق شایعاتی که قبلا منتشر شده این گوشی های دارای صفحات نمایش ۵٫۲ و ۵٫۵ اینچی خواهند بود.

هر دو گوشی به صفحه نمایش QHD، بدنه فلزی، دوربین ۲۲٫۶ مگاپیکسلی و پردازنده قدرتمند اسنپ دراگون ۸۲۰ مجهز بوده و علاوه بر برخورداری از اندروید ناگت ۷٫۰، ضد آب و ضد غبار نیز هستند. این مشخصات گوشی های نوکیا را با گوشی های پرچمداری همچون Galaxy S7 سامسونگ در یک رده قرار می دهد. انتظار می رود نوکیا رابط کاربری اختصاصی خود را روی سیستم عامل اندروید پیاده کرده و تعدادی اپلیکیشن اختصاصی نیز عرضه کند.

طبق شایعات، گوشی های نوکیا که احتمالا در سه ماهه آخر سال ۲۰۱۶ عرضه می شوند، فعلا در مرحله مدل های اولیه هستند. امکان دارد معرفی دیگری نیز از سمت نوکیا در سه ماهه اول سال ۲۰۱۷ در رویداد MWC بر اساس بازخورد های رونمایی اول انجام شود.

به دلیل مسائل مالی و تکنولوژیکی فعلا نمی توان انتظار داشت که شرکت های Foxconn و HMD تراشه سفارشی برای دستگاه های نوکیا معرفی کنند. اگرچه Foxconn در حال تلاش برای به کارگیری نیمرسانا ها در محصولات خود می باشد، ولی بعید به نظر می رسد که این شرکت بتواند تراشه های ارزان قیمتی مثل مدیاتک تولید کند. بنابر این، بخش نرم افزار نقش اساسی در گوشی های هوشمند و تبلت های نوکیا ایفا خواهد کرد. خوشبختانه شرکت نوکیا خودش بخش های اساسی همچون طراحی، عملکرد و قابلیت های جدید دستگاه های در حال تولید را کنترل می کند که این امر نشان می دهد ما می توانیم شاهد فناوری های ویژه و قابلیت های جدیدی در دستگاه های آینده نوکیا باشیم.

ارسال نظر