دریافت کنندگان پیامک های تبلیغاتی بسته تشویقی دریافت می کنند

رسانه کلیک - رییس سازمان تنظیم مقررات رادیویی گفت: سامانه اپراتورها برای ارسال اس ام اس تبلیغاتی با لحاظ کردن بسته های تشویقی تا چند روز آینده رونمایی می شود.

دریافت کنندگان پیامک های تبلیغاتی بسته تشویقی دریافت می کنند

به گزارش کلیک به نقل از ایرنا؛ حسین فلاح جوشقانی رییس سازمان تنظیم مقررات رادیویی با بیان اینکه اکنون بیشتر پیامک های تبلیغی از سیم کارت های شخصی ارسال می شود، عنوان کرد: فرآیندی طراحی شده که بر اساس آن اپراتورها موظف به برخورد با دارندگان این سیم کارت ها شده اند.

وی اظهار داشت: اپراتورهای تلفن همراه کشور موظفند با رفتار شناسی صاحبان سیم کارت های ارسال کننده تبلیغات و شناسایی ارسال کنندگان مداوم پیامک تبلیغی، اقدام های لازم را برای برخورد با آنها انجام دهند.

فلاح جوشقانی با بیان اینکه مرحله اجرایی این فرایند به زودی توسط اپراتورها کلید می خورد، افزود: با این کار، روند ارسال اس ام اس تبلیغاتی از سیم کارت های شخصی ساماندهی می شود.

معاون وزیر ارتباطات به مصوبه 270 کمیسیون تنظیم مقررات که ارسال پیامک را تنها با کسب رضایت مشتری مجاز دانسته است، اشاره کرد و از طراحی سامانه ای توسط اپراتور های تلفن همراه خبر داد که بر اساس آن افرادی که تمایل به دریافت پیامک های تبلیغی دارند با مراجعه به این سامانه و ثبت نام در دریافت اس ام اس تبلیغاتی بسته های تشویقی دریافت خواهند کرد.

فلاح جوشقانی در خصوص بسته های تشویقی عنوان کرد: سامانه اپراتورها برای ارسال پیامک تبلیغاتی با لحاظ کردن بسته های تشویقی تا چند روز آینده رونمایی می شود.

رییس سازمان رگولاتوری ایران تلاش اپراتورها برای ارائه سرویس به مشترکان را کاری طبیعی دانست و در عین حال تاکید کرد: ایجاد مزاحمت برای مشترک از سوی اپراتور تخلف است و رگولاتوری با آنان برخوردهای لازم را خواهد کرد ( ایجاد مزاحمت تبلیغاتی پیامکی و تلفنی پیگرد قانونی دارد/ برای ثبت شکایت با این سامانه تماس بگیرید ).

به گفته وی، اکنون میزان و حجم پیامک های ارسالی نسبت به 6 ماه گذشته به یک دهم رسیده است، اما بخش زیادی از این نوع پیامک ها از سیم کارت های شخصی است که اپراتورها نقش چندانی در آنها ندارند.

فلاح جوشقانی با بیان اینکه سامانه هایی که اقدام به ارسال پیامک انبوه می کنند، تنها قراردادی با اپراتور دارند، یادآور شد: ارسال پیام تبلیغاتی از یک سرشماره به معنای آن نیست که اپراتور اقدام به ارسال پیامک کرده، بلکه بر اساس قراردادی سرویسی ارائه شده و دارنده آن سرویس تخلف کرده است.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: اپراتور در چنین مواردی موظف است از ارسال پیامک ها برای افرادی که اقدام به مسدود سازی ارسال پیامک کرده اند، خودداری کند که البته این امر از سوی آنها رعایت می شود.

وی گفت: اکنون اپراتورها تنها پیام های خدمات خود را برای مشترکان ارسال می کنند و از سرشماره های خود اس ام اس تبلیغاتی نمی فرستند؛ زیرا می دانند با آن به شدت برخورد می شود.

فلاح جوشقانی به سامانه 195 که پیش‌تر برای دریافت گزارش های مردمی از تخلفات اپراتورها طراحی شده بود، اشاره کرد و افزود: ارسال پیامک تبلیغاتی از سیم کارت های شخصی نیز ساماندهی خواهد شد.

شایان ذکر است؛ بیست و چهارم مهر ماه پارسال سامانه پیامکی 195 فعال شد تا پیامک‌ های تبلیغاتی ارسال شده به مشترکان تلفن‌ همراه شناسایی و سرشماره های مربوط به آن قطع شود.

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ایران سوم دی ماه همان سال اعلام کرد تا پیش از این باید پنج شکایت از یک شماره درباره ارسال پیامک مزاحم ثبت می شد که این میزان اکنون به 2 شکایت کاهش یافته است.

فلاح جوشقانی تصریح کرد: اگر 2 شکایت درباره مزاحم بودن پیامکی در سامانه 195 به ثبت برسد، رسیدگی به این شکایت ها در دستور کار قرار می گیرد.

معاون وزیر ارتباطات و اطلاعات از ثبت روزانه 300 شکایت در سامانه 195 خبر داد و گفت: اگر محرز شود یک اس ام اس تبلیغاتی برای کاربران موجب مزاحمت شده است، آن شماره را فیلتر می کنیم.

وی به مسدود شدن سرشماره یکی از اپراتورها اشاره کرد و یادآور شد: سرشماره‌ ای از یکی از اپراتورها با آنکه پیامک‌ های مناسبی را ارسال می‌ کرد، مسدود شد، زیرا اپراتورها در قالب پیامک‌ های ارسالی فقط باید در زمینه‌ مسائل مرتبط با خود اطلاع‌ رسانی کنند.

ارسال نظر