ممنوعیت ارائه خدمات پس از فروش داخلی به گوشیهای دارای گارانتی بینالملل
از ارائه خدمات به گوشیهای مظنون به قاچاق در قالب گارانتی بینالملل و اینترنشنال، ممنوع شد.
به گزارش کلیک، طبق اعلام سازمان حمایت از حقوق مصرفکنندگان و تولیدکنندگان، تمامی شرکتهای وارد کننده تلفن همراه باید از ارائه خدمات به گوشیهای مظنون به قاچاق ( در قالب گارانتی بینالملل و اینترنشنال ) خودداری کنند.
براساس این ابلاغ، تمامی شرکتهای خدمات پس از فروش موبایل و تبلت در ایران موظف به رعایت این دستورالعمل هستند. این دستورالعمل و عدم ارائه سرویس به گوشیهای بدون گارانتی هستند.
طبق این ابلاغیه شرکتهای خارجی مستقر در کشور و ارائهدهندگان خدمات پس از فروش موظفند با اطلاعرسانی لازم به مصرفکنندگان اعلام کنند که فقط گوشیهای دارای هولوگرام و دارای کارت گارانتی مشمول گارانتی و خدمات پس از فروش میشوند.
هم اکنون گوشی های برخی برندها با گارانتی اینترنشنال معروف به "اینتر" در بازار عرضه میشوند که برخی شرکتهای داخلی در قرارداد با شرکت مادر خارجی مسئولیت ارائه خدمات پس از فروش به این گوشیها را در ایران پذیرفتهاند. به این ترتیب شرکتهای رسمی خدمات پس از فروش از این پس موظف خواهند بود فقط به گوشیهای رسمی خدمات ارائه کنند.