نسخه‌ای از گوشی HTC 10 به تراشه اسنپدراگون ۶۵۲ و رم ۳ گیگابایتی مجهز می‌شود

ظاهرا کمپانی تایوانی اچ‌تی‌سی نسخه‌ای از گوشی هوشمند HTC 10 را به تراشه اسنپدراگون ۶۵۲ کوالکام مجهز می‌کند. شاید این نسخه از پرچمدار اچ‌تی‌سی نسخه ویندوزی آن باشد!

نسخه‌ای از گوشی HTC 10 به تراشه اسنپدراگون ۶۵۲ و رم ۳ گیگابایتی مجهز می‌شود

همانگونه که می‌دانید کمپانی اچ‌تی‌سی در سال ۲۰۱۵ عملکرد بسیار ضعیفی داشت و استقبال کاربران از پرچمدار این شرکت یعنی گوشی HTC One M9 ناامیدکننده بود. این موضوع سبب شد که روند کسب درآمدهای اچ‌تی‌سی به شکل چشمگیری کاهش یابد و نهایتا این شرکت از نظر مالی با بحرانی جدی رو به رو شود. حال که در سال ۲۰۱۶ به سر می‌بریم، برای رونمایی اچ‌تی‌سی از پرچمدار جدیدش لحظه‌شماری می‌کنیم چرا که می‌دانیم این گوشی باید از نظر کیفیت و قابلیت‌های سخت افزاری به گونه‌ای طراحی شود که بتواند توجه کاربران را جلب نموده و نهایتا نقش یک منجی را برای اچ‌تی‌سی ایفاء کند. بدون تردید اگر فروش پرچمدار جدید این شرکت در سال ۲۰۱۶ هم رضایت‌بخش نباشد احتمالا شاهد ورشکستگی اچ‌تی‌سی خواهیم بود!

اما به واقع کمپانی اچ‌تی‌سی برای جلب رضایت کاربران در سال ۲۰۱۶ راه بسیار دشواری را پیش روی دارد. در جریان کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۶ یا همان رویداد MWC 2016 دو شرکت ال‌جی و سامسونگ پرچمداران جدید خود را معرفی کردند و به واقع محصولات معرفی شده از سوی این دو شرکت کره‌ای فوق‌العاده قدرتمند، با کیفیت و نوآورانه طراحی شده‌اند. متاسفانه اچ‌تی‌سی نشان داده که در زمینه نوآوری چندان خوب عمل نمی‌کند و بسیاری از کارشناسان عقیده دارند که دلیل اصلی عدم استقبال کاربران از پرچمداران اچ‌تی‌سی هم همین موضوع و عدم ارائه هیچ نوآوری و خلاقیتی در طراحی محصولاتش محسوب می‌شود.

بنابراین میزان فروش گوشی HTC 10 که پرچمدار سال ۲۰۱۶ اچ‌تی‌سی خواهد بود، نقشی اساسی در بقاء این شرکت تایوانی ایفاء می‌کند. اچ‌تی‌سی در روز دوازدهم ماه آوریل به‌طور رسمی از این گوشی هوشمند رونمایی خواهد کرد و تازه‌ترین خبرهای به دست آمده در این رابطه حاکی از احتمال معرفی این گوشی در سه نسخه مختلف است.

به گزارش کلیک، ظاهرا اچ‌تی‌سی قصد دارد که پرچمدار سال ۲۰۱۶ خود را در سه نسخه مختلف معرفی و روانه بازار کند. جزئیات مربوط به قیمت این سه نسخه از گوشی HTC 10 نیز منتشر شده است. در ابتدا باید اشاره کنیم که هر سه نسخه این گوشی از صفحه نمایشی ۵٫۱۵ اینچی و نوع Super LCD 5 یا AMOLED و با وضوح تصویر ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل بهره‌مند می‌شوند. دوربین اصلی آن‌ها از سنسوری ۱۲ مگاپیکسلی و قدرتمند تشکیل شده و باتری دستگاه احتمالا ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعتی خواهد بود. همچنین سیستم عامل پیش فرض نصب و راه‌اندازی شده بر روی هر سه نسخه از این گوشی هوشمند اندروید ۶٫۰ مارشمالو بوده و رابطه کاربری Sense 8.0 نیز در کنار آن نصب و راه‌اندازی می‌شود. اما تفاوت‌های مابین این سه نسخه از گوشی هوشمند HTC 10 مربوط به چیست؟

بنا به گزارشات به دست آمده، احتمالا نسخه برتر گوشی هوشمند HTC 10 از سیستم روی چیپ (SoC) اسنپدراگون ۸۲۰ کوالکام، رم ۴ گیگابایتی و حافظه داخلی پیش فرض ۱۲۸ گیگابایتی بهره‌مند می‌شود. این نسخه از گوشی هوشمند نامبرده شده قیمتی در حدود ۹۰۵ دلار خواهد داشت. نسخه اصلی این محصول از تراشه اسنپدراگون ۸۲۰، رم ۳ گیگابایتی و حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی بهره‌مند می‌شود و قیمت آن ۷۶۸ دلار در نظر گرفته شده است. اما نسخه‌ای ضعیف‌تر از این گوشی هوشمند هم با تجهیز به تراشه اسنپدراگون ۶۵۲ کوالکام، رم ۳ گیگابایتی و حافظه داخلی ۱۶ گیگابایتی نیز عرضه خواهد شد که قیمت آن برابر با ۵۸۴ دلار در نظر گرفته شده است!

۱

همانطور که مشاهده می‌کنید، ظاهرا اچ‌تی‌سی هیچ تمایلی نسبت به در نظر گرفتن قیمت‌های مقرون به صرفه برای نسخه‌های مختلف پرچمدار سال ۲۰۱۶ خود ندارد. این موضوع در حالی است که بسیاری از کارشناسان عقیده داشتند که شاید اچ‌تی‌سی به منظور افزایش توان رقابت پرچمدارش با محصولات دیگری همچون گوشی گلکسی S7، گلکسی S7 Edge و ال‌جی جی ۵، این محصول را با قیمتی رقابتی‌تر روانه بازار کند. اما همانگونه که می‌بینید چنانچه صحت خبرهای فوق تایید شوند نه تنها گوشی هوشمند HTC 10 قیمتی رقابتی را به همراه نداشته بلکه تا حدی یک محصول گران قیمت نیز به شمار می‌رود!

اما اگر به خاطر داشته باشید چندی پیش خبری منتشر شد که در آن گفته شده بود دو کمپانی اچ‌تی‌سی و مایکروسافت قصد دارند تا با یکدیگر وارد همکاری شوند و نهایتا یکی از اهداف این همکاری، عرضه نسخه‌ای از گوشی HTC 10 با تجهیز به سیستم عامل ویندوز ۱۰ مایکروسافت بود. به بیان دیگر گفته شد که احتمالا اچ‌تی‌سی نسخه‌ای از پرچمدار سال ۲۰۱۶ خود را با تجهیز به ویندوز ۱۰ روانه بازار می‌کند. اطلاعات دقیق‌تر مربوط به این خبر را می‌توانید از مقاله با عنوان "نگاهی به وضعیت بحرانی کمپانی اچ‌تی‌سی؛ احتمال معرفی گوشی HTC 10 در دو نسخه ویندوزی و اندرویدی" مطالعه کنید. حال که گفته شده اچ‌تی‌سی نسخه‌ای از پرچمدارش را به تراشه اسنپدراگون ۶۵۲، رم ۳ گیگابایتی و حافظه داخلی ۱۶ گیگابایتی مجهز می‌کند، بسیاری از افراد عقیده دارند که این نسخه از گوشی هوشمند HTC 10 در واقع همان نسخه ویندوزی این محصول باشد. امکان به حقیقت پیوستن این موضوع از نظر ما هم چندان دور از انتظار به نظر نمی‌رسد.

۲

اما با وجود تمامی این تفاسیر باید اشاره داشته باشید که هنوز صحت هیچ یک از خبرهای فوق به طور رسمی از سوی خود کمپانی اچ‌تی‌سی تایید نشده و در حال حاضر تنها می‌دانیم که پرچمدار جدید این شرکت در روز دوازدهم ماه آوریل معرفی می‌شود. نظر شما در رابطه با این موضوع چیست؟ به نظر شما قیمت‌هایی که اچ‌تی‌سی برای نسخه‌های مختلف و احتمالی پرچمدار جدیدش در نظر گرفته تا حد زیادی مانع رقابت این محصول با گوشی‌های هوشمند برتری همچون گلکسی S7، گلکسی S7 Edge و ال‌جی جی ۵ نمی‌شود؟ آیا نسخه مجهز به تراشه اسنپدراگون ۶۵۲ گوشی HTC 10 از سیستم عامل ویندوز ۱۰ مایکروسافت بهره‌مند می‌شود؟

منابع:

phoneradar

phonearena

ارسال نظر