نسخه لایت گوشی Oppo Find 9 در بنچمارک GeekBench مشاهده شد

ظاهرا کمپانی اوپو (Oppo) در آینده نزدیک از گوشی هوشمند Find 9 رونمایی می‌کند. اطلاعات مربوط به نسخه‌ ضعیف‌تر این محصول که احتمالا لایت (Lite) نام می‌گیرد، ساعاتی پیش در بنچمارک GeeekBench مشاهده شد.

نسخه لایت گوشی Oppo Find 9 در بنچمارک GeekBench مشاهده شد

کمپانی اوپو در سال ۲۰۱۵ توانست چیزی در حدود ۵۰ میلیون نسخه از گوشی‌های هوشمندش را به فروش برساند. دو گوشی هوشمند Oppo R7 و Oppo R7 Plus از جمله محبوب‌ترین محصولات این برند در سال گذشته بودند. کمپانی اوپو چندی پیش دو گوشی R9 و R9 Plus را به عنوان جدیدترین جایگزین این محصولات معرفی کرد و حال به نظر می‌رسد که محصولی دیگری از سری گوشی‌های هوشمند شرکت اوپو به زودی معرفی می‌شود.

اگر به خاطر داشته باشید، شرکت اوپو در سال ۲۰۱۴ گوشی هوشمند Oppo Find 7 را معرفی کرد. این گوشی هم با توجه به کیفیت ساخت مناسبی که به همراه داشت توانست فروش خوبی را داشته باشد. لازم به ذکر سات که گوشی هوشمند Find 7 از نظر مشخصات فنی در سال ۲۰۱۴ یک محصول رده بالا محسوب می‌شد. در سال ۲۰۱۵ کمپانی اوپو نسخه جایگزین این محصول را معرفی نکرد، اما به نظر می‌رسد که به زودی این گوشی با نام اختصاصی Oppo Find 9 معرفی شود، چرا که به تازگی اطلاعات مربوط به نسخه لایت این گوشی را در بنچمارک GeekBench مشاهده کردیم.

همانطور که اشاره داشتیم گوشی هوشمند Find 7 اوپو محصولی رده بالا بوده و جای تردیدی وجود ندارد که گوشی هوشمند Find 9 که به عنوان جایگزین این محصول معرفی می‌شود هم یک گوشی هوشمند رده بالا و مجهز به بستر سخت افزاری قدرتمند باشد. اما نسخه‌ای از این گوشی که در بنچمارک GeekBench شاهد انتشار مشخصات آن بودیم به تراشه میان رده Helio P10 مدیاتک مجهز است. این محصول با کد اختصاصی Oppo X9009 معرفی شده و بدون تردید نسخه‌ تضعیف شده یا اصطلاحا لایت گوشی هوشمند Oppo Find 9 خواهد بود. با توجه به اینکه اطلاعات این گوشی فاش شده‌اند، انتظار داریم که به زودی شاهد معرفی نسخه اصلی آن نیز باشیم.

به گزارش کلیک، احتمالا گوشی هوشمند Oppo Find 9 از سیستم روی چیپ (SoC) قدرتمند و برتری نظیر اسنپدراگون ۸۲۰ کوالکام یا تراشه Helio X25 مدیاتک بهره‌مند می‌شود. با توجه به اینکه رم نسخه لایت این گوش ۴ گیگابایتی در نظر گرفته شده این احتمال وجود دارد که نسخه اصلی این محصول به رم ۶ گیگابایتی مجهز شود. همچنین در اطلاعات ارائه شده به بهره‌مندی این گوشی از سیستم عامل اندروید ۵٫۱ آب نبات چوبی اشاره شده است، اما احتمالا تا زمان رونمایی این محصول سیستم عامل اندروید مارشمالو برای آن عرضه خواهد شد.

اما نسخه لایت گوشی Find 9 در شرایط تک هسته‌ای بنچمارک GeekBench امتیاز ۸۰۷ را به ثبت رسانده و در شرایط چند هسته‌ای همین بنچمارک هم قادر به ثبت امتیاز ۳۲۲۸ بوده است. با توجه به اینکه این گوشی از تراشه Helio P10 بهره می‌برد، امتیازهای کسب شده از سوی آن قابل قبول محسوب می‌شوند. متاسفانه در حال حاضر هیچ اطلاعات بیشتری در رابطه با نسخه اصلی گوشی Find 9 و حتی نسخه لایت آن منتشر نشده است.

۱

منبع: androidheadlines

ارسال نظر