پایان عمر پلاگین جاوا برای مرورگرها

شرکت اوراکل اعلام کرد: پلاگین بدنام جاوا برای مرورگر ها در نسخه بعدی کیت توسعه جاوا (JDK) که قرار است سال آینده عرضه شود، حذف خواهد شد.

پایان عمر پلاگین جاوا برای مرورگرها

به گزارش کلیک، این پلاگین که همراه با JDK ارائه می شود، سال هاست با نقص های زیاد خود کاربران را در معرض خطرات امنیتی قرار می دهد. کسپرسکی که یکی از سازنده های معروف آنتی ویروس در جهان است ادعا می کند که نیمی از کل حملات سایبری در سال 2012 از طریق پلاگین جاوا انجام شده است. در ماه ژولای گذشته هکر ها سعی کردند با استفاده از یک آسیب پذیری موجود در این پلاگین، سیستم اعضای سازمان ناتو را آلوده کنند.

این پلاگین که به توسعه دهندگان اجازه می داد نرم افزار های ساده و کم حجم را روی صفحات وب اجرا کنند، در نسخه 9 جاوا به طور کامل حذف خواهد شد. اوراکل همچنین در تلاش است تا کاربران را تشویق کند این پلاگین را کنار گذاشته و به Plugin-Free Web روی بیاورند.

اوراکل بعد از آن تصمیم به این اقدام گرفت که سازندگان فایرفاکس و کروم اعلام کردند پشتیبانی از پلاگین جاوا را روی مروگرهایشان قطع خواهند کرد و این یعنی هرگونه تلاش و هزینه برای بروز رسانی و حفظ این پلاگین برای اوراکل فقط اتلاف هزینه است.

خارج کردن نرم افزار های غیر ایمن از دسترس کاربران اتفاق بسیار خوشایندی است. سال گذشته تهدید های امنیتی بسیار زیادی نیز در پلاگین ادوبی فلش یافت شد که کروم و فایرفاکس را مجبور کرد پشتیبانی خود از این پلاگین را پایان دهند. شرکت ادوبی حتی ناچار شد نام ابزار Flash خود را در سال 2016 به ditch تغییر دهد تا بتواند برند خود را حفظ کند.

منبع: thenextweb

ارسال نظر