ماهیت نور؛ عامل ناتوانی درک کل جهان هستی توسط انسان

کهکشان ها ۱۰ بار بزرگ تر از تصورات ما هستند؛دنیای قابل مشاهده به طور باور نکردنی بزرگ است. اما به نظر می رسد که حتی از این هم بزرگ تر باشد.

ماهیت نور؛ عامل ناتوانی درک کل جهان هستی توسط انسان

کلیک- دنیای قابل مشاهده به طور باور نکردنی بزرگ است. اما به نظر می رسد که حتی از این هم بزرگ تر باشد. ستاره شناسان به این نتیجه رسیده اند که بر خلاف باور قدیم در جهان، ۱۰ بار بیشتر یعنی بین یک یا دو تریلیون کهکشان وجود دارد. ما تکنولوژی های لازم برای کشف آن ها را نداریم و به قدر کافی هم نزدیک نیستیم تا بتوانیم آن ها را رصد کنیم. به منظور بررسی تعداد کهکشان ها در جهان و احتمال وجود آن هایی که تا به حال کشف نشده اند، دانشمندان با استفاده از مدل های ریاضی و تبدیل تصاویر به دست آمده از تلسکوپ فضایی هابل به عکس های سه بُعدی، تحقیقات خود را آغاز کرده اند. به سادگی می توان گفت که تعداد کهکشان هایی که در طول سال ها کشف یا دیده شده اند هیچ چیزی را اثبات نمی کنند جز اینکه تعداد بسیار بیشتری از آن ها وجود دارد که ما هنوز هم از وجود آن ها اطلاع نداریم.

چرا قادر به دیدن آن ها نیستیم؟ شاید به دلیل تکنولوژی های محدود و همچنین سیر تکاملی خود جهان است. ما تنها می توانیم انتقال سرخ (نوری که بر اشیا تاثیر می گذارد و آن هارا به حرکت وا می دارد) و تداخل گاز های کیهانی را محاسبه کنیم که آن هم به دلیل طبیعت همیشه در حال تغییر کیهان است. حداقل این داده ها ممکن است به معمایی کلیدی پاسخ دهد. تعداد کهکشان هایی که این نظریه را -ادغام کهکشانی در حال شکل دادن به جهان هستند- ساپورت می کنند، اساسا محاسبه کلی کهکشان را تا زمانی که تصادم های بیشتری اتفاق می افتد، کاهش می دهد.

ممکن است بررسی مستقیم این محاسبات زمان زیادی ببرد، همچنین نیاز است تا تکنولوژی تلسکوپ ها هم تکامل پیدا کند. به یاد داشته باشید که کشف دو تریلیون کهکشان بازهم نشان دهنده کشف کل جهان نیست. ماهیت طبیعی نور ها باعث می شود که ما قادر به دیدن کل جهان نباشیم. همچنین تعداد بسیار بسیار زیادی کهکشان وجود دارد که هنوز کشف نشده اند.

ارسال نظر