شروع رسوایی بزرگ اسناد مالی پاناما از هک سرور ایمیل

اسناد پاناما از سرور هک ایمیلی در موسکا فونسکا به بیرون درز کرده است.

شروع رسوایی بزرگ اسناد مالی پاناما از هک سرور ایمیل

به گزارش کلیک، شرکت سرمایه گذاری که مورد حمله قرار گرفته، بدون اینکه متوجه شود، بیش از ۲ ترا بایت از اطلاعات خود را از دست داده است.

داستان درز اطلاعات در پرونده رسوایی اسناد پاناما درست مثل رسوایی بزرگ ویکی لیکس از یک حفره امنیتی در یک سرور ایمیل در سال گذشته شروع شد.
افشای اسناد شرکت پاناما که یک شرکت بین المللی مستقر در موساک فونسکا است، بار دیگر این نکته را ثابت کرد که افراد مشهور ثروتمند همواره در تلاش برای مخفی کردن ثروت خود به روش های مختلف هستند تا از پرداخت مالیات مصون بمانند.

بر طبق گزارشات رسانه های اسپانیایی، هک سرورهای ایمیل شرکت از طریق ارسال یک پیغام برای مشتریان شرکت صورت گرفته که از طرف شرکت برای آن ها ارسال شده و در آن پیغام، این طور عنوان شده که به دلیل کشف یک حفره امنیتی، شرکت در حال بررسی سرورها برای جلوگیری از بروز مجدد آن است.
بعد از این اتفاق بود که شرکت از مشاورین امنیت شبکه برای مهار این رسوایی درخواست کمک می کند.با توجه به اظهارات کنسرسیوم بین المللی خبرنگاران، این اسناد در حدود ۱۱ میلیون سند بوده اند که حجمی بیش از ۲ ترابایت داشته اند.
در این رسوایی بزرگ نام شخصیت های مهم سیاسی دنیا از جمله ولادیمیر پوتین، دیوید کمرون، نخست وزیر ایسلند و رهبر پیشین مسیحیان جهان و بسیاری دیگر از سیاستمداران مشهور دنیا دیده می شود.

تاکنون نام بیش از ۱۴۰ شخصیت برجسته جهانی و مقامات رسمی دولت های دنیا و ۲۱۴۰۰۰ سازمان در دنیا که تراکنش های میلیارد دلاری داشته اند در لیست افرادی که در این رسوایی مالی حضور داشته اند، دیده می شود.

البته این امکان هم وجود دارد که بسیاری از این شخصیت ها واقعا از انچه در جریان بوده است بی خبر بوده باشند چرا که در برخی موارد بانک های آن ها در مظان اتهام قرار دارند.

تاکنون بر طبق اخبار واصله، هیچ شخصیت برجسته ای از دنیای تکنولوژی در این رسوایی مالی بزرگ حضور نداشته است.

منبع :BBC

ارسال نظر