بازیافت پلاستیک در فضا چگونه است؟

ناسا برای آزمایش بازیافت پلاستیک در شرایط بی‌وزنی سرمایه‌گذاری می‌کند. این سازمان برای این کار یک چاپگر سه‌بعدی مخصوص خریداری کرده است.

بازیافت پلاستیک در فضا چگونه است؟

به گزارش کلیک، ناسا در حال سرمایه‌گذاری‌های بزرگ برای تجربه بازیافت زباله پلاستیکی در ایستگاه فضایی بین‌المللی است. این آژانس فضایی اخیرا با Firmamentum معامله‌ای با ارزش ۷۵۰،۰۰۰ دلار انجام داده است. این تصمیم جادویی ناسا چیست که برای آن تا این حد هزینه می‌کند؟ یک چاپگر ۳D و یک بازیافت کننده پلاستیک.

این وسیله قادر است چاپ سه‌بعدی انجام دهد و سپس پلاستیک آن را برای استفاده مجدد بازیابی کند. این سیستم از یک‌روند بازیافت بانام Positrusion استفاده می‌کند که برای ناسا ساخته‌شده است. این دستگاه با نام Refabricator برای استفاده در ISS طراحی‌شده و استفاده از آن آسان است. کاربر کافی است پروژه چاپ‌شده یا سایر ضایعات پلاستیکی سازگار را داخل دستگاه بیندازد و دکمه را فشار دهد و سپس صبر کند تا دستگاه روند بازیافت را انجام دهد. محصول نهایی یک‌رشته است که برای تغذیه چاپگر استفاده می‌شود.

ناسا از این دستگاه برای گسترش قابلیت‌های چاپ سه‌بعدی در ISS استفاده می‌کند. این آژانس در حال حاضر تجربه چاپ سه سه‌بعدی در فضا را دارد و سال گذشته یک دستگاه چاپ سه‌بعدی را در ایستگاه فضایی نصب‌کرده است. این دستگاه جدید نقش متفاوتی را ایفا خواهد کرد. این دستگاه به‌عنوان یک واحد آزمایشی برای امکان‌سنجی بازیافت پلاستیک در فضا ارسال می‌شود.

راب هویت، مدیرعامل Tethers Unlimited گفت "این یک آزمایش است تا ببینند در شرایط بی‌وزنی تا چند بار می‌توان پلاستیک را بازیافت کرد، پیش از اینکه پلیمر درهم بشکند."

ارسال نظر