Max Payne را بر روی کنسول پلی استیشن ۴ تجربه کنید

بدون شک اگر به گذشته بازگردیم، حتما با برخی از عناوین ویدیویی خاطره زیادی داریم که در صورت تجربه آن ها، تمامی این خاطرات زنده می شوند. عناوینی که اگر چه کیفیت بسیار پایینی داشته اند، اما برای چندین روز و هفته گیمرها را مشغول کرده و تجربه دلنشینی را به همراه داشته است. یکی از این بازی ها، عنوان مکس پین می باشد که در زمان عرضه، نظر گیمرهای سراسر جهان را به خود جلب کرد. حال بخش سرگرمی های کمپانی سونی این بازی خاطره انگیز را به همراه چندین بازی دیگر، برای کنسول پلی استیشن ۴ عرضه می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر همراه رسانه کلیک باشید.

Max Payne را بر روی کنسول پلی استیشن ۴ تجربه کنید

عناوینی که اگر چه کیفیت بسیار پایینی داشته اند، اما برای چندین روز و هفته گیمرها را مشغول کرده و تجربه دلنشینی را به همراه داشته است. یکی از این بازی ها، عنوان مکس پین می باشد که در زمان عرضه، نظر گیمرهای سراسر جهان را به خود جلب کرد. حال بخش سرگرمی های کمپانی سونی این بازی خاطره انگیز را به همراه چندین بازی دیگر، برای کنسول پلی استیشن ۴ عرضه می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر همراه رسانه کلیک باشید.

به گزارش کلیک، چندی پیش شعبه اروپا بلاگ رسمی پلی استیشن در لیست عناوین پلی استیشن ۲ - پلی استیشن ۴، نام عنوان مکس پین را اضافه کرد. وب سایت ویدیو گیمر نیز ادعا می کند بازی مکس پین ۱ در تاریخ ۲۲ آوریل سال میلادی جاری مصادف با ۳ اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۵ برای کنسول پلی استیشن ۴ عرضه خواهد شد. البته هنوز نسخه آمریکای شمالی این بازی توسط شعبه آمریکای بلاگ رسمی پلی استیشن مورد تایید قرار نگرفته و جزئیاتی در این زمینه در دسترس نیست. اگر کنسول و حساب کاربری شما، رجین ۲ باشد، در تاریخ مقرر می توانید این بازی را برای کنسول نسل هشتم خود تجربه کنید. در غیر این صورت، باید منتظر عرضه اطلاعات و جزئیات بیشتری در این زمینه باشید.

نسخه اول بازی بی نظیر مکس پین در سال ۲۰۰۱ میلادی برای کنسول های پلی استیشن ۲، ایکس باکس و رایانه های شخصی مبتنی بر مایکروسافت ویندوز منتشر گردید. استودیوی رمدی اینترتیمنت خالق و ناشر این فرانچایز بود که جدیدترین اثر این کمپانی، چند هفته پیش با نام کوانتوم بریک (Quantum Break) برای کنسول ایکس باکس وان و سیستم عامل مایکروسافت ویندوز ۱۰ عرضه شد که مورد استقبال بازی بازها نیز قرار گرفت. این استودیو متاسفانه در زمان عرضه نسخه دوم از این مجموعه (بازی مکس پین ۲)، حق امتیاز این فرانچایز را به کمپانی مادر راک استار یعنی تیک تو (Take-Two) واگذار کرد.

بهhttp://static1.gamespot.com/uploads/original/1179/11799911/3050403-payne.jpg همین علت، نسخه سوم بازی Max Payne توسط استودیوی راک استار توسعه یافت که توانست جوایز زیادی را از آن خود کند و طرفداران این مجموعه را راضی نگه دارد. این عنوان در تاریخ ۱۵ می ماه سال ۲۰۱۲ برای پلتفرم های ایکس باکس ۳۶۰، پلی استیشن ۳ و کامپیوترهای شخصی مبتی بر سیستم عامل مایکروسافت ویندوز و مک او اس منتشر شد. ازافتخارات کسب شده توسط این بازی، می توان به VGX Award for Best Shooter (بهترین بازی شوتر سال ۲۰۱۲) اشاره کرد.

حال بر اساس گزارشات منتشر شده، بازی زیبای مکس پین، بیست و دومین بازی قدیمی و محبوب می باشد که کمپانی سونی آن را برای کنسول پلی استیشن ۴ عرضه می کند و نام خود را در لیست عناوین پلی استیشن ۲ منتشر شده برای کنسول نسل هشتمی کمپانی سونی یعنی PS4 قرار می دهد. البته تا به امروز، بازی های زیادی از کمپانی راک استار همچون Bully و Grand Theft Auto III, Star Wars Bounty Hunter و Jedi Starfighter برای کنسول پلی استیشن ۴ پورت شده اند.

در دسامبر سال میلادی گذشته (۲۰۱۵)، قابلیت عرضه عناوین پلی استیشن ۲ برای کنسول پلی استیشن توسط کمپانی سونی به صورت رسمی معرفی شد. در زمان معرفی از این قابلیت، آقای شوهی یوشیدا، رئیس کل بخش پلی استیشن کمپانی ژاپنی سونی، در این خصوص اعلام کرد که سونی با یک برنامه ریزی دقیق، بر روی بازی های بیشتری مشغول به کار است که تمامی این عناوین را برای کنسول نسل هشتم خود یعنی PlayStation 4 عرضه کند. با این وجود، تا به امروز تنها ۲۲ بازی قدیمی و خاطره انگیز وجود دارد که دارندگان این کنسول، قادر به تجربه آن ها هستند. همچنین سونی از طرفداران این قابلیت درخواست کرد که نظرات خودشان را با کمپانی سونی در میان بگذارند و لیست عناوین قدیمی و مورد نظر خودشان را برای این شرکت ارسال کنند.

متاسفانه قیمت عناوین پلی استیشن ۲ که برای کنسول پلی استیشن ۴ عرضه می شوند، کمی گران هستند و این مورد باعث نارضایتی گیمرها و کاربران سونی شده است. البته آقای شوهی یوشیدا بارها متذکر شده که فناوری و تکنولوژِی برابر سازی عناوین قدیمی برای نسل هشتم برای کمپانی سونی ارزان ترقی نمی شود و سونی برای هر کدام از عناوین، مجبور به صرف هزینه های زیادی می شود. به همین خاطر، هر کدام از عناوین لیست زیر، با قیمت ۱۰ الی ۱۵ دلار به فروش می رسند. (توجه داشته باشید که اگر در گذشته این عناوین را برای کنسول پلی استیشن ۲ خریداری کرده باشید، باز هم مجبور به پرداخت ۱۰-۱۵ دلار خواهید بود)

این قابلیت، شباهت زیادی با قابلیت backwards compatibility کنسول ایکس باکس وان دارد که کمپانی مایکروسافت به خوبی در این راه فعالیت می کند. کمپانی مایکروسافت به کمک این قابلیت، عناوین قدیمی ای که در گذشته برای کنسول ایکس باکس ۳۶۰ عرضه شده اند را برای کنسول ایکس باکس وان منتشر می کند. البته مایکروسافت به صورت منظم این راه را ادامه می دهد؛ به طوری که هر هفته شاهد اضافه شدن یک بازی جدید به این لیست هستیم. به علاوه، این شرکت در صورتی که گیمرها در گذشته عناوین حاضر در لیست را خریداری کرده باشند، به صورت رایگان در اختیار کاربران خود قرار می دهد.

در زیر می توانید لیست کامل عناوین کنسول پلی استیشن ۲ که هم اکنون بر روی کنسول پلی استیشن ۴ قابل اجرا می باشند را مشاهده کنید.

  • Arc the Lad: Twilight of the Spirits
  • Bully
  • Dark Cloud
  • Dark Cloud 2
  • Fantavision
  • Grand Theft Auto III
  • Grand Theft Auto: San Andreas
  • Grand Theft Auto: Vice City
  • GTA: The Trilogy
  • Max Payne (April 22)
  • Manhunt
  • Okage: Shadow King
  • PaRappa the Rapper 2
  • Puzzle Quest: Challenge of the Warlords
  • Rise of the Kasai
  • Rogue Galaxy
  • Star Wars Bounty Hunter
  • Star Wars Jedi Starfighter
  • Star Wars Racer Revenge
  • The Mark of Kiri
  • Twisted Metal Black
  • War of the Monsters

در پایان این گزارش، دیدگاه شما در رابطه با عناوین قدیمی ای که اخیرا برای کنسول پلی استیشن ۴ عرضه می شوند، چیست؟ آیا شما بازی مکس پین را بر روی کنسول نسل هشتم خود (PlayStation 4) تجربه خواهید کرد؟ بازی مورد نظر شما در لیست بالا حضور دارد؟ دیدگاه ها و نظرات شخصی خودتان را با دیگر کاربران رسانه کلیک در میان بگذارید.

منبع: Gamespot

ارسال نظر