شبکه پلی استیشن از دسترس خارج شد

شبکه پلی استیشن یکی از بهترین و محبوب ترین شبکه های بازیکنان سراسر جهان به شمار می رود که روزانه میلیون ها گیمر جهت تجربه بازی های ویدیویی در کنسول پلی استیشن ۴، پلی استیشن ۳ و سایر کنسول های کمپانی سونی به شبکه پلی استیشن نتورک متصل می شوند. از طرفی فضای رقابتی میان این شبکه و شبکه ایکس باکس لایو، باعث شده تا دو کمپانی مایکروسافت و سونی بهترین ویژگی ها را در سرویس های خود ایجاد کنند تا ضمن جلب رضایت بازیکنان، به تعداد کاربران خود افزوده کنند. یکی از مهمترین عضو هر سرویس، تعدا قطعی آن است که بسیاری از تحلیل گران میزان در دسترس نبودن این دو سرویس را مقایسه می کنند. اخیرا متوجه شدیم که سرویس PlayStation Network از دسترس خارج شده و برخی از کاربران این شبکه قادر به اتصال به آن نیستند. این در حالی است که کمپانی سونی هنوز هیچ بیانیه رسمی ای از مشکل پیش آمده منتشر نکرده و همچنان مدعی آنلاین بودن این شبکه است. برای کسب اطلاعات بیشتر همراه رسانه کلیک باشید.

شبکه پلی استیشن از دسترس خارج شد

از طرفی فضای رقابتی میان این شبکه و شبکه ایکس باکس لایو، باعث شده تا دو کمپانی مایکروسافت و سونی بهترین ویژگی ها را در سرویس های خود ایجاد کنند تا ضمن جلب رضایت بازیکنان، به تعداد کاربران خود افزوده کنند. یکی از مهمترین عضو هر سرویس، تعدا قطعی آن است که بسیاری از تحلیل گران میزان در دسترس نبودن این دو سرویس را مقایسه می کنند. اخیرا متوجه شدیم که سرویس PlayStation Network از دسترس خارج شده و برخی از کاربران این شبکه قادر به اتصال به آن نیستند. این در حالی است که کمپانی سونی هنوز هیچ بیانیه رسمی ای از مشکل پیش آمده منتشر نکرده و همچنان مدعی آنلاین بودن این شبکه است. برای کسب اطلاعات بیشتر همراه رسانه کلیک باشید.

به گزارش کلیک، چند ساعت گذشته موج انتشار گزارشات دارندگان دو کنسول پلی استیشن ۳ و پلی استیشن ۴ در شبکه اجتماعی توییتر مشاهده شد. ماجرا از این قرار است که کاربران در زمان اتصال به سرویس پلی استیشن نتورک، با ارور ۸۰۰۲A10D مواجه می شوند و پس از آن، اتصال به این شبکه قطع به صورت خوکار قطع می شود. بنا به گزارشات، به نظر می رسد که این قطعی تنها مختص کاربران اروپایی است و سایر بازیکنان به راحتی به حساب کاربری خود متصل می شوند. در ابتدای انتشار گزارشات، کمپانی سونی مشکل شبکه پلی استیشن نتورک را رد کرد و اعلام کرد که این سرویس آنلاین و قابل دسترس است.

اما با گذشت زمان، به تعداد کاربران و گزارشات اضافه شد و از آن جا که بسیاری از مشکلات گفته شده مخصوص کنسول پلی استیشن ۳ است، سرانجام کمپانی سونی به صورت رسمی این مشکل را تایید نمود. این مشکل همه گیر نیست و برخی از بازیکنان همچنان می توانند به شبکه متصل شده و بازی های ویدیویی خود را تجربه کنند. دارندگان کنسول نسل هفتم شرکت سونی، پلی استیشن ۳، در هنگام وارد شدن به حساب کاربری خود در شبکه پلی استیشن، با خطای ۸۰۰۲A10D رو به رو می شوند.

شعبه بریتانیا شبکه پلی استیشن در صفحه رسمی توییتر نوشت:

ما گزارشات کاربران مبنی بر مشکل عدم اتصال به شبکه پلی استیشن و ارور ۸۰۰۲A10D را مشاهده می کنیم. در حال حاضر، به دنبال این مشکل هستیم تا هر چه سریع تر شبکه پلی استیشن به حالت قبلی درآید. بزودی بروز رسانی جدیدی را عرضه خواهیم کرد.

  • بروز رسانی اول خبر قعطی شبکه PSN:

به نظر می رسد که مشکلات دارندگان پلی استیشن ۳ و پلی استیشن ۴ در شبکه پی اس ان (PSN) برطرف شده است. در حالی که کمپانی سونی هنوز به صورت رسمی بیانیه ای مبنی بر بازگشت سرویس پلی استیشن نتورک به حالت قبلی، منتشر نکرده است، برخی از کاربران در شبکه اجتماعی توییتر اعلام کردند که این مشکل هم اکنون برطرف شده و به راحتی می توانند به پروفایل و سایر بخش های این شبکه متصل شوند. البته بخش فروشگاه PlayStation همچنان با مشکلات خاصی دست و پنجه نرم می کند و گزارشاتی در این خصوص نیز مشاهده می شوند.

  • بروز رسانی دوم خبر قعطی شبکه PSN:

کمپانی سونی به صورت رسمی اعلام کرد که شبکه پلی استیشن به حالت عادی خود بازگشته است. البته هنوز هم گزارشات جدیدی توسط کاربران به گوش می رسد. امیدواریم که تمامی مشکلات این شبکه در تاریخ ۲۶ اکتبر برطرف شوند.

logo_playstation

اگر شما در شبکه پلی استیشن مربوط به ارور ۸۰۰۲A10D نیست، دست نگه دارید چرا که مشکل این سرویس تنها به ارور ذکر شده ختم نمی شود. از طرفی دیگر، برخی از دارندگان کنسول های پلی استیشن ۴ و پلی استیشن ۳ در فروشگاه رسمی این سرویس نیز با مشکل مواجه شدند. گویا فروشگاه شبکه پلی استیشن نیز از دسترس خارج شده و امکان خرید بازی میسر نیست. به محض مشاهده این مشکل، کمپانی سونی دست به کار شده و در بیانیه ای جدید، شرح داد:

در حال حاضر، ممکن است برخی از کاربران در فروشگاه پلی استیشن (بخش محصولات و ویژگی های فروشگاه) با مشکلاتی مواجه شوند. هم اکنون مهندسان ما به سختی در این زمینه مشغول به کار هستند. تمام تلاش خود را می کنیم تا فروشگاه در کمترین زمان ممکن به حالت قبلی خود بازگردد.

همان طور که زمان می گذشت، تعداد گزارشات مشکل های متنوع شبکه پلی استیشن بیشتر و بیشتر می شد به طوری که پس از گذشت چند دقیقه، سرویس پلی استیشن نتورک به طور کامل از دسترس خارج شد و گویا هیچ کدام از بازیکنان به آن دسترسی ندارند. یکی از کاربران شبکه توییتر در هنگام اتصال به شبکه PlayStation Network با ارور "هم اکنون این سرویس از دسترس خارج شده است" مواجه شد. وی متن ارور را در حساب کاربری خود این چنین نوشت:

برخی از سرویس های شبکه پلی استیشن نتورک از دسترس خارج شدند. مهندسان ما در حال یافتن مشکلات و رفع آن ها هستند.

در صورتی که شما هم از مشکلات متنوع این سرویس رنج می برید، نگران نباشید چرا که تمامی این مشکلات از سوی کمپانی سونی و شبکه پلی استیشن نتورک است و ارتباطی با کنسول و حساب کاربری شما ندارد.

ناگفته نماند کمپانی ژاپنی سونی به صورت رسمی اعلام کرد که در تاریخ ۲۶ اکتبر سال میلادی جاری (مصادف با چهارشنبه ۵ آبان ماه سال ۱۳۹۵) شبکه PSN به دلیل تعمیرات گسترده، از دسترس خارج می شود. انتظار می رود که در این تعمیرات، تمامی مشکلات این شبکه برطرف شود و امکان تجربه بازی برای کاربران و طرفداران فراهم شود. رسانه کلیک در صورت انتشار هرگونه بیانیه، خبر و...، شما را مطلع خواهد ساخت. همراه ما باشید...

بخش سرگرمی های کمپانی سونی در خصوص تعمیرات چند روز آینده سرویس پلی استیشن نتورک اعلام کرد:

به منظور بهبود عملکرد و ارتقای شبکه پلی استیشن نتورک، این شبکه در تاریخ ۲۶ اکتبر سال میلادی جاری (۵ آبان سال ۱۳۹۵) چیزی در حدود یک ساعت (از ساعت ۶ و نیم صبح الی ۷ و نیم صبح) از دسترس خارج خواهد شد. در این زمان، تمامی بازیکنان می توانند از بیشتر سرویس ها و ویژگی های PSN استفاده کنند، به تجربه عناوین ویدیویی خود بپردازند، وارد حساب کاربری خود شوند و...

در این مدت، دسترسی به بخش مدیریت حساب کاربری کاربران امکان پذیر نیست. همچنین بخش هایی از جمله پلی استیشن ویدیو (PlayStation Video) و پلی استیشن استور (PlayStation Store) در طول این تعمیرات آفلاین خواهند شد.

ما در خصوص این تعمیرات از تک تک کاربران خود عذرخواهی می کنیم. ما پیشنهاد می کنیم که کنسول پلی استیشن ۴ را در شرایط آماده قرار دهید تا در طول این تعمیرات، قادر به اجرای بازی ها باشید و از سایر سرویس ها نیز بهره مند شوید. به همین خاطر، لطفا PlayStation 4 را در حالت Primary قرار دهید. جهت فعال سازی حالت Primary، ابتدا وارد حساب کاربری شبکه پلی استیشن نتورک شوید. سپس با مراجعه به بخش تنظیمات (Settings) و کلیک بر روی گزینه مدیریت حساب کاربری (PlayStation Network/Account Management)، حالت Primary کنسول خود را فعال کنید. (Activate as Your Primary PS4)

در پایان، ما تمام تلاش خود را به کار می گیریم تا مدت زمان تعمیرات و قطعی شبکه پلی استیشن نتورک را کاهش دهیم.

playstation-4-pro-horizontal-pro

در دیگر های مرتبط با کمپانی سونی و کنسول آن، لازم است بدانید که در روز یازدهم ماه نوامبر سال میلادی جاری (مصادف با جمعه ۲۱ آبان ماه سال ۱۳۹۵)، کنسول میان نسلی این شرکت به صورت رسمی وارد بازار می شود. این کنسول قدرتمند که پلی استیشن ۴ پرو نام دارد، تغییراتی در سخت افزار آن صورت گرفته که باعث افزایش قدرت کنسول شده است. پلی استیشن ۴ پرو قادر به اجرای بازی های ویدیویی با رزولوشن بی نظیر ۴K می باشد و به خوبی از قابلیت HDR نیز پشتیبانی می کند. کمپانی سونی قول داده است که میان دو کنسول PS4 و PS4 Pro تبعیض قائل نشود و تمامی عناوین ویدیویی انحصاری، بروز رسانی ها و... را برای هر دو مدل عرضه کند. به علاوه، مدل اسلیم (کوچک تر شده) مدل استاندارد کنسول پلی استیشن ۴ نیز رونمایی شده که تغییرات خاصی در آن به وجود نیامده است و تنها ابعاد آن نسبت به مدل استاندارد کوچک تر شده است.

در پایان این خبر، دیدگاه شما در رابطه با قعطی مجدد شبکه پلی استیشن نتورک چیست؟ آیا شما هم در زمان اتصال به حساب کاربری خود با ارور ۸۰۰۲A10D مواجه شده اید؟ این مشکل هم اکنون در کنسول شما برطرف شده است؟ دیدگاه ها و نظرات شخصی خود را با دیگر کاربران رسانه کلیک در میان بگذارید.

ارسال نظر