انجام بازی های Xbox در سایر پلتفرم ها با کنترلر بلوتوثی

چند روز پیش شرکت مایکروسافت از کنترلر های بلوتوثی برای ایکس باکس وان رونمایی کرد که بیانگر علاقه این این شرکت برای فراهم کردن شرایطی برای حضور بازی های ایکس باکس در سایر کنسول ها است.

انجام بازی های Xbox در سایر پلتفرم ها با کنترلر بلوتوثی

به گزارش کلیک، معرفی کنترلر های بلوتوثی xbox one نسبت به کنسول جدید xbox one S بیشتر خبرساز شد و مورد توجه قرار گرفت. البته قبل از هر چیز باید گفت که این کنترلر ها فقط با ویندوز ۱۰ سازگاری دارند.

کاملا واضح است که مایکروسافت علاقه ی زیادی به افزودن بازی های ایکس باکس وان به سایر پلتفرم ها دارد.

Ybarra اظهار داشت که می خواهند بر روی هر نوع دستگاهی که گیمر دارد حضور داشته باشند حالا چه پلتفرم خودشان باشد یا پلتفرم رقبایشان. به نظر می رسد که مایکروسافت قصد دارد نرم افزار ها و سرویس هایی را ایجاد که مطمئن شود ایکس باکس در همه جا حضور خواهد داشت.

مایکروسافت در حال افزودن برخی ویژگی ها به نرم افزار های اندروید و ios خود است و یکی از پر سر و صدا ترین این ویژگی ها Clubs است. Clubs به مجموعه ای از کاربران ایکس باکس گفته می شود که به بازی های خاصی علاقه دارند. اعضای club می توانند با هم چت کنند و از طریق نرم افزار های ایکس باکس در گوشی های اندروید و ios و ویندوز ۱۰ با یکدیگر بازی کنند.

اگرچه مایکروسافت در مورد طرحش برای کنترلر های بلوتوثی صحبتی نکرده است، اما قابل حدس است که مایکروسافت قصد پخش بازی های خود بر روی سایر پلتفرم ها همچون اندروید و ios را دارد. البته برای این که همه ی پلتفرم ها بتوانند این نوع کنترلر را ساپورت کنند مشکلاتی وجود دارد، به خصوص برای دستگاه های ios. اما اگر مایکروسافت می خواهد همه جا حضور داشته باشد، باید از پس این مشکلات بر بیاید و آن ها را حل کند. قدم بعدی که مایکروسافت بر خواهد داشت فراهم کردن امکان چت در بین بازیکنان دستگاه های اندروید یا iphone با xbox live است.

در حال حاضر مایکروسافت در حال کار کردن بر روی آپدیتی است که تابستان منتشر می شود که در آن Cortana، نرم افزار جدید ویندوز ۱۰، UI و برخی ویژگی های جدید معرفی می شود. ویژگی جدید Club هم در آپدیت ماه اکتبر به بازی اضافه خواهد شد. مایکروسافت خیلی در باره ی نرم افزار های آپدیت امسالش توضیح نداده است و هنوز اطلاعات آن را در اختیار رسانه ها قرار نداده است. امیدواریم که در باره ی آپدیت دو ماه دیگر ایک باکس بیشتر بشنویم و اطلاعات بیشتری به دست بیاوریم.

ارسال نظر