ساخت هواپیما در آزمایشگاه شیمی!

نسل بعدی هواپیماهای بدون سرنشین قرار است مانند گیاه در محفظه آزمایشگاه رشد داده شوند. این مفهوم علمی تخیلی را BAE سیستمز مطرح کرده است و نوید داده که به‌زودی آن را به واقعیت بدل خواهد کرد.

ساخت هواپیما در آزمایشگاه شیمی!

به گزارش کلیک، BAE سیستمز فیلمی منتشر کرد که یک فرایند مفهومی برای ایجاد هواپیمای بدون سرنشین در آینده را نشان می‌دهد.

یک دستگاه رادیکال جدید به نام Chemputer می‌تواند فرآیندهای شیمیایی پیشرفته را ایجاد کند تا هواپیما و برخی سیستم‌های الکترونیکی پیشرفته آنان را از سطح مولکولی به بالا رشد دهد.

این ویدئو نشان می‌دهد که یک هواپیمای بدون سرنشین در یک ظرف بزرگ مواد شیمیایی تولیدشده و به یک منطقه دیگر برده می‌شود تا بازوی رباتیک قطعات موتور را وارد کند. البته این امر تنها یک مفهوم است اما BAE سیستمز سابقه تبدیل مفاهیم به واقعیت‌ها را دارد، پس این ویدئو دیگر یک مفهوم نیست و به‌زودی به واقعیت بدل خواهد شد.

پروفسور نیک کالازیمو، مهندس BAE سیستمز گفت "ما در حال ساخت مسیرهای ترکیب دیجیتالی و مواد شیمیایی بوده‌ایم و در برخی موارد امیدواریم در آینده اشیای پیچیده در یک دستگاه را از ابتدا تا انتها با کمترین دخالت انسانی سرهم کنیم.

ساخت یک هواپیمای کوچک بسیار چالش‌برانگیز است اما من مطمئن هستم تفکر خلاق و فناوری همگرای دیجیتال درنهایت قادر خواهد بود برنامه‌ریزی دیجیتال مواد شیمیایی پیچیده و سیستم مواد را انجام دهد."

قدم بعدی تولید ربات‌های انسان‌نما توسط چمپیوتر خواهد بود و سپس شاهد تبدیل داستان‌های علمی تخیلی به واقعیت خواهید بود.

ارسال نظر