بازارگرمی کوالکام برای افزایش ارزش خود؛ این شرکت 160 میلیارد دلار می ارزد؟

رسانه کلیک - چند وقتی می شود که برودکام به دنبال تصاحب کمپانی کوالکام است و برای دستیابی به هدف خود پیشنهادهای زیادی ارائه می دهد. به تازگی کوالکام اعلام کرده که در صورت پرداخت 160 میلیارد دلار، با فروش خود موافقت می کند.

بازارگرمی کوالکام برای افزایش ارزش خود؛ این شرکت 160 میلیارد دلار می ارزد؟

برودکام در تلاش برای خرید کمپانی کوالکام بوده و کوالکام نیز به دنبال تصاحب NXP است. به تازگی این شرکت با افزایش 16 درصدی پیشنهاد خود خواهان خریداری NXP با قیمت 44 میلیارد دلار است که چنین پیشنهادی باعث شد تا برودکام کمی عصبانی شود.

آخرین پیشنهاد برودکام برای خرید کمپانی کوالکام 117 میلیارد دلار یا 79 دلار به ازای هر سهم بوده که نسبت به پیشنهاد قبلی شاهد 4 درصد کاهش ارزش هستیم ( کوالکام پیشنهاد 121 میلیارد دلاری برودکام را رد کرد ).

در تاریخ 6 مارس سهامداران کوالکام برای اعضای هیئت مدیره رای گیری می کنند. برودکام برای اعضای هیئت مدیره این شرکت 6 کاندید معرفی کرده است. در صورتی که برودکام موفق به تصاحب 6 صندلی در تیم هیئت مدیره کوالکام شود، تقریبا به راحتی می تواند این شرکت را خریداری کند.

در روز ولنتاین این دو شرکت دوباره وارد مذاکره شدند که نتیجه ای دربر نداشت. امروز کوالکام اعلام کرده که حاضر است در صورت پرداخت 160 میلیارد دلار، با فروش خود موافقت کند.

هم اکنون برودکام با جدیت به دنبال تصاحب کمپانی کوالکام است، ولی پیشنهاد 160 میلیارد دلاری کمی عجیب به نظر می رسد. در حالی که پردازنده های اسنپدراگون در بازار طرفداران زیادی دارد و همچنین این شرکت یکی از پیشتازان در زمینه مودم های 5G محسوب می شود، مبلغ 160 میلیارد دلار می تواند انجام این معامله را دچار مشکل کند.

در صورتی که برودکام حاضر شود شرکت کوالکام را با مبلغ 160 میلیارد دلار خریداری کند، این قرارداد تبدیل به بزرگترین قرارداد در صنعت تکنولوژی و سومین قرارداد در کل تاریخ خواهد شد.

لازم به ذکر است؛ در گذشته شرکت AOL با پرداخت 162 میلیارد دلار شرکت Time Warner و ودافون نیز Mannesmann را با پرداخت 180 میلیارد دلار خریداری کرده بود.

ارسال نظر